Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit probleem is niet oplosbaar". [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. ‘Dit probleem is niet oplosbaar.’ [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. “Dit probleem is niet oplosbaar”, zo staat dinsdag te lezen in De Standaard. [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport (MER-plan) voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. Het onafhankelijke studiebureau Transport&Mobility Leuven (TML) velt een wel heel negatief advies over het concept. [naar artikel]
07:11 Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is vernietigend. [naar artikel]
Meer sluipverkeer en langere files: het milieueffectrapport (plan-MER) voor een onderdeel van het Oosterweelproject is haast vernietigend voor de verkeersoplossing die Ringland voorstelt. [naar artikel]
Het BAM-tracé voor de Oosterweelverbinding zal de files rond Antwerpen niet oplossen. Dat zegt Ringland naar aanleiding van de kritiek op zijn verkeersmodel. 'Willen ze echt dat er 60 procent meer vrachtwagens over de ring rijden? Wij niet.' [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport is haast vernietigend voor Ringland. N-VA vindt het goed dat Oosterweel opnieuw de beste oplossing blijkt voor de Antwerpse verkeersknoop. Actiegroep stRaten-Generaal heeft het over 'sabotage met een politiek vuil spel'. [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit probleem is niet oplosbaar". [naar artikel]
Actiegroep Ringland heeft woensdag op een persconferentie gereageerd op het rapport van het Leuvens onderzoeksbureau. Het probleem ligt niet bij het Ringland-voorstel klinkt het, maar wel bij de Oosterweelverbinding dat geen oplossing biedt aan de verkeersproblematiek en de stad zou overbelasten met wagens. De actiegroep voelt zich “meer levend dan ooit” nu de teller voor een volksraadpleging de 32.000 heeft overschreden en blijft bereid om samen te werken met de overheid en de intendant. [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport is haast vernietigend voor Ringland. N-VA vindt het goed dat Oosterweel opnieuw de beste oplossing blijkt voor de Antwerpse verkeersknoop. [naar artikel]
Volgens een rapport werkt Ringland verkeerstechnisch niet. Bedenker Peter Vermeulen betwist sommige uitgangspunten en een aantal elementen van de methodologie. Hij reageert ook positief. ‘Alvast zet het rapport de ontvlechting en de overkapping van de Ring niet op de helling.’ [naar artikel]
Een nieuwe verkeersregeling moest de A12 veiliger maken, maar het omgekeerde lijkt waar te zijn. De burgemeesters van de omliggende gemeenten zijn niet te spreken over de nieuwe werking van de verkeerslichten. En ook de bedrijven langs de A12 klagen. “We houden ons hart vast voor ernstige ongevallen.” [naar artikel]
Het door Ringland naar voren geschoven alternatief voor de Oosterweelverbinding met o.a. opnieuw aangelegde Singels die parallel met de Antwerpse ring lopen en met een bypass - te verstaan als een extra halve ring ten oosten van Antwerpen - die Ekeren via Wommelgem en Mortsel met de E19 in Wilrijk zou verbinden, is geen goed alternatief. Meer zelfs, het zou de files nog langer maken, het sluipverkeer doen toenemen en de Kennedytunnel doen dichtslibben. Dat blijkt uit een plan-MER dat werd opgesteld door het onafhankelijke studiebureau Transport&Mobility Leuven. [naar artikel]
Het rapport over Ringland dat deze week uitlekte, zet de samenwerking van de actiegroepen en de overheid op losse schroeven. “We zijn het spuugzat”, zegt Manu Claeys van stRaten Generaal. [naar artikel]
Het rapport over Ringland dat deze week uitlekte, zet de samenwerking van de actiegroepen en de overheid op losse schroeven. ‘We zijn het spuugzat’, zegt Manu Claeys van stRaten Generaal in Gazet van Antwerpen. [naar artikel]
Bent u ook zo iemand die apps op de smartphone gebruikt om files te omzeilen? Dan is voorzichtigheid nodig. In steeds meer Vlaamse gemeenten, zoals het Vlaams-Brabantse Kortenberg, gebruiken ze slimme camera’s om sluipverkeer tegen te gaan. Wie er toch rijdt, riskeert een GAS-boete. [naar artikel]
Het droomscenario van Ringland voor de overkapping van de Antwerpse ring is onhaalbaar. De overkapping blijft mogelijk, maar een onafhankelijk rapport maakt brandhout van het verkeersmodel. Toch is de burgerbeweging springlevend. [naar artikel]
17:52 Met het uitzicht op een mogelijk harde brexit vullen de Britten hun voorraden aan als nooit tevoren, melden de transportfederaties. Dat leidt tot gigantische files bij de oversteek van het Kanaal. [naar artikel]
Bent u ook zo iemand die apps op de smartphone gebruikt om files te omzeilen? Dan is voorzichtigheid nodig. In steeds meer Vlaamse gemeenten, zoals het Vlaams-Brabantse Kortenberg, gebruiken ze slimme camera’s om sluipverkeer tegen te gaan. Wie er toch rijdt, riskeert een GAS-boete. [naar artikel]
Het Antwerpse burgerplatform Ringland heeft bij zijn crowdfundingactie, om twee bijkomende studies rond de overkapping van de Antwerpse ring te financieren, in totaal ruim 64.000 euro opgehaald. Dat is een pak meer dan de benodigde 40.000 euro. Het extra geld wil Ringland nu gebruiken voor nog meer studiewerk. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.