Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Standaard

Antwerpse files langer door Ringland

06/09/2016 - 05:36
"Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. ‘Dit probleem is niet oplosbaar.’ "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Milieurapport is vernietigend voor Ringland: Antwerpse files worden net langer (06/09/2016 - Het Nieuwsblad)

Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. “Dit probleem is niet oplosbaar”, zo staat dinsdag te lezen in De Standaard. [naar artikel]


2. Ringland verlengt Antwerpse files (06/09/2016 - Het Laatste Nieuws)

Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit [naar artikel]


3. Studie: "Ringland verlengt Antwerpse files" (06/09/2016 - Het Laatste Nieuws)

Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit [naar artikel]


4. Nieuwe studie is vernietigend: Ringland verlengt Antwerpse files (06/09/2016 - Het Nieuwsblad)

Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport (MER-plan) voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. Het onafhankelijke studiebureau Transport&Mobility Leuven (TML) velt een wel heel negatief advies over het concept. [naar artikel]


5. Rapport: Ringland leidt tot meer files en sluipverkeer (06/09/2016 - Knack)

Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit probleem is niet oplosbaar". [naar artikel]


6. Rapport vernietigend: Ringland leidt tot meer files en sluipverkeer (06/09/2016 - Knack)

Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit probleem is niet oplosbaar". [naar artikel]


7. Ringland schiet ver voorbij doel crowdfunding voor studies (16/04/2018 - Het Nieuwsblad)

Het Antwerpse burgerplatform Ringland heeft bij zijn crowdfundingactie, om twee bijkomende studies rond de overkapping van de Antwerpse ring te financieren, in totaal ruim 64.000 euro opgehaald. Dat is een pak meer dan de benodigde 40.000 euro. Het extra geld wil Ringland nu gebruiken voor nog meer studiewerk. [naar artikel]


8. 'Ringland verlengt files' (06/09/2016 - De Tijd)

07:11 Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is vernietigend. [naar artikel]


9. Dreun voor Ringland: studie maakt brandhout van tunnels (06/09/2016 - Gazet van Antwerpen)

Meer sluipverkeer en langere files: het milieueffectrapport (plan-MER) voor een onderdeel van het Oosterweelproject is haast vernietigend voor de verkeersoplossing die Ringland voorstelt. [naar artikel]


10. Ringland: 'Sabotage met politiek vuil spel' (stRaten-Generaal) (06/09/2016 - Knack)

Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport is haast vernietigend voor Ringland. N-VA vindt het goed dat Oosterweel opnieuw de beste oplossing blijkt voor de Antwerpse verkeersknoop. Actiegroep stRaten-Generaal heeft het over 'sabotage met een politiek vuil spel'. [naar artikel]


11. Ringland haalt pak meer geld dan voorzien op bij crowdfunding voor studies (16/04/2018 - Gazet van Antwerpen)

Het Antwerpse burgerplatform Ringland heeft bij zijn crowdfundingactie, om twee bijkomende studies rond de overkapping van de Antwerpse ring te financieren, in totaal ruim 64.000 euro opgehaald. Dat is een pak meer dan de benodigde 40.000 euro. Het extra geld wil Ringland nu gebruiken voor nog meer studiewerk. [naar artikel]


12. Ringland telt het aantal auto’s in Antwerpse straten (21/02/2018 - Gazet van Antwerpen)

De burgervereniging Ringland gaat vanaf mei het aantal auto’s, fietsen, bussen en andere vervoersmiddelen in straten tellen. Ringland wil die resultaten gebruiken om mensen bewuster te maken van hun verplaatsingsgedrag. [naar artikel]


13. Ringland slaat terug na slecht rapport (04/04/2019 - De Morgen)

Het BAM-tracé voor de Oosterweelverbinding zal de files rond Antwerpen niet oplossen. Dat zegt Ringland naar aanleiding van de kritiek op zijn verkeersmodel. 'Willen ze echt dat er 60 procent meer vrachtwagens over de ring rijden? Wij niet.' [naar artikel]


14. Plannen van Ringland afgeschoten door studiebureau (06/09/2016 - De Redactie)

Een nieuw plan-MER (milieueffectrapportage) is erg kritisch voor Ringland, het alternatieve project voor de mobiliteit in Antwerpen. Ringland scoort een flink stuk slechter dan het door de Vlaamse regering besliste Oosterweeltracé. [naar artikel]


15. OVERZICHT. Ringland maakt videowandeling: hoe ver staat het met overkapping en nieuw groen? (21/10/2020 - Gazet van Antwerpen)

Als voorbereiding voor de zogenaamde Roma-avond van Ringland, die vanavond plaatsvindt, maakt oprichter Peter Vermeulen een fikse wandeling langs de hotspots op en rond de Antwerpse Ring. In duidelijke woorden én met vele nieuwe tekeningen legt hij uit hoever het staat met het Noordkasteel, de nieuwe parken, de toegezegde overkapping, en de ontwarring van grote verkeersknopen. Wie bovenstaande video bekijkt, is in een paar minuten weer ‘mee’ in het ingewikkelde Ringland-dossier. Wie meer wil weten, kan vanavond vanaf 20 uur de online Roma-avond van Ringland bekijken op Ringland.be. [naar artikel]


16. Ringland-strijd nog niet voorbij (07/04/2019 - De Morgen)

Twee jaar na de hype heeft Ringland een voet tussen de deur in de politiek, maar veel bewegingsruimte krijgt de Antwerpse burgerbeweging niet. De Vlaamse regering zet haar plannen voor Oosterweel onvermoeibaar door. [naar artikel]


17. Ringland lanceert crowdfunding voor studies over knelpunten overkapping (16/02/2018 - Gazet van Antwerpen)

Burgerbeweging Ringland lanceert een crowdfundingactie om nieuwe studies te financieren over twee knelpunten voor de volledige overkapping van de Antwerpse Ring. Dat maakte Ringland vrijdag bekend op een persconferentie. [naar artikel]


18. Actiegroep Ringland: 'De Antwerpse Ring wordt wél volledig overkapt' (02/06/2020 - Knack)

De afgelopen jaren brokkelde het geloof in een volledig overkapte Antwerpse Ring bij velen af. 'Iedereen moet zich aan de afspraken houden', zegt Peter Vermeulen van actiegroep Ringland. [naar artikel]


19. “Het gaat niet lang meer duren voor Antwerpen een grote parking is” (07/09/2016 - Het Belang van Limburg)

Het door Ringland naar voren geschoven alternatief voor de Oosterweelverbinding met o.a. opnieuw aangelegde Singels die parallel met de Antwerpse ring lopen en met een bypass - te verstaan als een extra halve ring ten oosten van Antwerpen - die Ekeren via Wommelgem en Mortsel met de E19 in Wilrijk zou verbinden, is geen goed alternatief. Meer zelfs, het zou de files nog langer maken, het sluipverkeer doen toenemen en de Kennedytunnel doen dichtslibben. Dat blijkt uit een plan-MER dat werd opgesteld door het onafhankelijke studiebureau Transport&Mobility Leuven. [naar artikel]


20. Burgerbeweging Ringland luidt de alarmbel: ‘De overkapping van de Antwerpse ring verloopt te traag’ (14/02/2022 - De Morgen)

De Antwerpse burgerbeweging Ringland eist dat de Vlaamse regering extra middelen voorziet voor de beloofde overkapping van de Antwerpse Ring. Tot nu toe is nog maar 1,6 kilometer overkapping vergund op een totaal van 12,2 kilometer. ‘Dit dreigt een verloren legislatuur te worden.’ [naar artikel]


21. 'Overkapping Antwerpse Ring moet er komen' (Open VLD) (06/09/2016 - Knack)

Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit probleem is niet oplosbaar". [naar artikel]


22. Files werden weer wat langer in 2016 (02/01/2017 - Het Nieuwsblad)

De hinder door files op de Vlaamse snelwegen is ook in 2016 opnieuw toegenomen. Dat blijkt maandag uit enkele eerste cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum. Zo kwam de gemiddelde filelengte op een werkdag uit op 141 kilometer, waar dat in 2015 nog 136 kilometer was. De files duurden ook langer. In Antwerpen nam de filezwaarte in vier jaar zelfs met de helft toe. [naar artikel]


23. Ringland: “Deze studie is niet ernstig” (06/09/2016 - Gazet van Antwerpen)

“Dit is niet het einde van Ringland, maar wel het failliet van de MER-procedure.” Zo reageert Ringlandbezieler Peter Vermeulen aan deredactie.be op het uitlekken van het milieueffectenrapport (Plan-MER), dat vernietigend is voor de verkeersoplossing van Ringland. [naar artikel]


24. Ringland buigt, maar breekt niet (06/04/2019 - De Morgen)

Het droomscenario van Ringland voor de overkapping van de Antwerpse ring is onhaalbaar. De overkapping blijft mogelijk, maar een onafhankelijk rapport maakt brandhout van het verkeersmodel. Toch is de burgerbeweging springlevend. [naar artikel]


25. Vijf jaar Ringland: hoe de droom om de Antwerpse Ring te overkappen een realistisch plan werd (16/02/2019 - Gazet van Antwerpen)

Meer openbaar vervoer, een volledige scheiding van doorgaand en lokaal verkeer én een volledige overkapping van de Antwerpse Ring. Met dit toekomstbeeld lanceerde burgerbeweging Ringland zich op 14 februari 2014 als een positief alternatief voor het jarenlange politieke en juridische gekibbel over Oosterweel. Duizenden burgers zijn de voorbije vijf jaar meegegaan in het verhaal van een vlottere mobiliteit en een mooiere stad met gezondere lucht. Intussen heeft Ringland haar droom naar een gedragen en realistisch plan kunnen vertalen. Voor haar vijfde verjaardag presenteert de burgerbeweging ‘Het Ringland Boek, 5 jaar burgers in beweging’. Dre Smessaert en Elisabeth Vermeulen, Ringlanders van het eerste uur, vertellen over hun belangrijkste momenten. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!