Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport (MER-plan) voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. Het onafhankelijke studiebureau Transport&Mobility Leuven (TML) velt een wel heel negatief advies over het concept. [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. ‘Dit probleem is niet oplosbaar.’ [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. “Dit probleem is niet oplosbaar”, zo staat dinsdag te lezen in De Standaard. [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit probleem is niet oplosbaar". [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit probleem is niet oplosbaar". [naar artikel]
Meer sluipverkeer en langere files: het milieueffectrapport (plan-MER) voor een onderdeel van het Oosterweelproject is haast vernietigend voor de verkeersoplossing die Ringland voorstelt. [naar artikel]
Het BAM-tracé voor de Oosterweelverbinding zal de files rond Antwerpen niet oplossen. Dat zegt Ringland naar aanleiding van de kritiek op zijn verkeersmodel. 'Willen ze echt dat er 60 procent meer vrachtwagens over de ring rijden? Wij niet.' [naar artikel]
“Dit is niet het einde van Ringland, maar wel het failliet van de MER-procedure.” Zo reageert Ringlandbezieler Peter Vermeulen aan deredactie.be op het uitlekken van het milieueffectenrapport (Plan-MER), dat vernietigend is voor de verkeersoplossing van Ringland. [naar artikel]
Ringland rouwt om professor emeritus Jef Van den Broeck, lid van de Ringland Academie en ondersteuner van het eerste uur. Dat post de burgerbeweging op haar Facebookpagina. [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport is haast vernietigend voor Ringland. N-VA vindt het goed dat Oosterweel opnieuw de beste oplossing blijkt voor de Antwerpse verkeersknoop. Actiegroep stRaten-Generaal heeft het over 'sabotage met een politiek vuil spel'. [naar artikel]
Een nieuw plan-MER (milieueffectrapportage) is erg kritisch voor Ringland, het alternatieve project voor de mobiliteit in Antwerpen. Ringland scoort een flink stuk slechter dan het door de Vlaamse regering besliste Oosterweeltracé. [naar artikel]
Burgerbewegingen Ringland, Ademloos en stRaten-generaal stellen voor dat de eerste 1,25 miljard euro worden ingezet voor overkappingen aan de wijken Kiel, Dam, Stuivenberg, Deurne-Noord, Merksem en Luchtbal. “En er mag wat sneller worden gewerkt. Onze ambitie is Ringland waar te maken tegen 2030”, zegt Peter Vermeulen van Ringland. [naar artikel]
De burgervereniging Ringland gaat vanaf mei het aantal auto’s, fietsen, bussen en andere vervoersmiddelen in straten tellen. Ringland wil die resultaten gebruiken om mensen bewuster te maken van hun verplaatsingsgedrag. [naar artikel]
Als voorbereiding voor de zogenaamde Roma-avond van Ringland, die vanavond plaatsvindt, maakt oprichter Peter Vermeulen een fikse wandeling langs de hotspots op en rond de Antwerpse Ring. In duidelijke woorden én met vele nieuwe tekeningen legt hij uit hoever het staat met het Noordkasteel, de nieuwe parken, de toegezegde overkapping, en de ontwarring van grote verkeersknopen. Wie bovenstaande video bekijkt, is in een paar minuten weer ‘mee’ in het ingewikkelde Ringland-dossier. Wie meer wil weten, kan vanavond vanaf 20 uur de online Roma-avond van Ringland bekijken op Ringland.be. [naar artikel]
De kernprincipes van het Ringlandplan blijven overeind, zo reageren actiegroep Ringland en de door Vlaanderen aangestelde intendant Alexander D’Hooghe op de nieuwe, kritische studie over het Ringland-project. “Een overkapping en scheiding van het verkeer is noodzakelijk”, klinkt het in een gemeenschappelijk persbericht. [naar artikel]
Burgerbeweging Ringland lanceert een crowdfundingactie om nieuwe studies te financieren over twee knelpunten voor de volledige overkapping van de Antwerpse Ring. Dat maakte Ringland vrijdag bekend op een persconferentie. [naar artikel]
Het Antwerpse burgerplatform Ringland heeft bij zijn crowdfundingactie, om twee bijkomende studies rond de overkapping van de Antwerpse ring te financieren, in totaal ruim 64.000 euro opgehaald. Dat is een pak meer dan de benodigde 40.000 euro. Het extra geld wil Ringland nu gebruiken voor nog meer studiewerk. [naar artikel]
“Het glas is half vol, maar het moet in de volgende regeerperiode dringend worden bijgevuld”, zegt Peter Vermeulen van Ringland. De burgerbeweging doet vanavond op haar vijfde Roma-avond een stevige oproep aan de politici. “De langetermijnvisie voor de volledige overkapping moet omgezet worden in een kortetermijnbeleid. Vandaag is nog maar over 3,7 km overkapping beslist.” Ringland hoopt echter nog steeds dat de volledige Ring over een lengte van ongeveer 16 km overkapt wordt. [naar artikel]
Het Antwerpse burgerplatform Ringland heeft bij zijn crowdfundingactie, om twee bijkomende studies rond de overkapping van de Antwerpse ring te financieren, in totaal ruim 64.000 euro opgehaald. Dat is een pak meer dan de benodigde 40.000 euro. Het extra geld wil Ringland nu gebruiken voor nog meer studiewerk. [naar artikel]
De brainstormsessie van Ringland, in aanloop naar de Ringdagen, was een enorm succes. Maar liefst tweehonderd Antwerpenaren zakten dinsdagavond af naar het Koninklijk Atheneum in Antwerpen. [naar artikel]
In een gezamenlijke mededeling vertrouwen de overkappingsintendant Alexander D’Hooghe en Ringland erop dat de kritische MER-rapportage hun samenwerking niet in gevaar brengt. [naar artikel]
Het advies van de auditeurs van de Raad van State betekent niet dat er jaren vertraging dreigt voor de overkapping van de Antwerpse Ring, zo meent Ringland. De burgerbeweging vraagt dat de overheid nu op een ernstige manier naar de alternatieven kijkt om tot een breed gedragen oplossing te komen. “De opeenvolging van mokerslagen voor het BAM-tracé biedt de gelegenheid om alle puzzelstukken nog eens bijeen te leggen en een vliegende doorstart te nemen, mét Ringland”, zo klinkt het in een persbericht. [naar artikel]
Actiegroep Ringland heeft woensdag op een persconferentie gereageerd op het rapport van het Leuvens onderzoeksbureau. Het probleem ligt niet bij het Ringland-voorstel klinkt het, maar wel bij de Oosterweelverbinding dat geen oplossing biedt aan de verkeersproblematiek en de stad zou overbelasten met wagens. De actiegroep voelt zich “meer levend dan ooit” nu de teller voor een volksraadpleging de 32.000 heeft overschreden en blijft bereid om samen te werken met de overheid en de intendant. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.