Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Nieuwsblad

Brussel vanaf 1 januari: vruchtbare katten en vervuilende auto’s niet meer welkom

31/12/2017 - 06:15
"In de hoofdstad veranderen vanaf 1 januari een aantal dingen: van een lage-emissiezone tot de verplichte sterilisatie van katten. "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Brussel bant vervuilende auto's (01/01/2018 - De Tijd)

17:10 De meest vervuilende dieselwagens krijgen vanaf 1 januari geen toegang meer tot het Brussels Gewest. [naar artikel]


2. Lage-emissiezone in Brussel van kracht: vervuilende dieselwagens niet meer welkom (01/01/2018 - Het Laatste Nieuws)

Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet... [naar artikel]


3. Oude vervuilende wagens vanaf juli niet meer welkom in Parijs (12/11/2018 - De Morgen)

De métropole du Grand Paris (MGP) heeft vandaag een verbod op de meest vervuilende auto's goedgekeurd. Het gaat om dieselwagens die ouder zijn dan 18 jaar en wagens op benzine ouder dan 21 jaar. Zij zullen vanaf juli 2019 niet meer welkom zijn in een grote perimeter rond de hoofdstad. [naar artikel]


4. Geen vervuilende auto's meer in heel Brussels Gewest vanaf 1 januari (17/11/2017 - VRT NWS)

Vanaf 1 januari mag u met een vervuilende auto niet meer rondrijden in het Brussels Gewest. Alle negentien Brusselse gemeenten zullen vanaf dan één grote lage-emissiezone zijn. Het is de grootste lage-emissiezone van België, zes keer groter dan de lage-emissiezone in Antwerpen. Het Brussels parlement heeft de lage-emissiezone vandaag officieel goedgekeurd. [naar artikel]


5. Meest vervuilende auto's mogen Gent niet meer binnen vanaf 1 januari 2020: hoe zal het in zijn werk gaan? (09/12/2019 - VRT NWS)

Drie jaar geleden besliste Gent om op 1 januari 2020 de lage emissiezone (LEZ) in te voeren. Bedoeling is om de luchtkwaliteit te verbeteren. Vervuilende auto’s veroorzaken uitstoot van roetdeeltjes, die schadelijk zijn voor de gezondheid. De LEZ geldt voor de zone binnen de stadsring. Daar worden alle vervuilende auto’s geweerd. Toch zijn er nog enkele uitzonderingen. [naar artikel]


6. Ook meest vervuilende benzinevoertuigen verboden in Brussels gewest (01/01/2019 - VRT NWS)

De Brusselse lage-emissiezone geldt vanaf 1 januari ook voor de meest vervuilende benzinewagens. Geen enkel voertuig zonder euronorm of van euronorm 1 mag dan nog in het Brussels gewest rond rijden. Voor dieselvoertuigen was dat al sinds begin 2018 het geval. Bovendien zullen dieselvoertuigen van euronorm 2 vanaf 1 januari 2019 ook niet meer welkom zijn in Brussel. Bestuurders moeten echter niet meteen een boete verwachten: er geldt een overgangsperiode van drie maanden. [naar artikel]


7. Brussel bant vervuilende auto (en niemand weet het) (07/04/2019 - De Morgen)

Na Antwerpen mogen de meest vervuilende wagens sinds 1 januari ook Brussel niet meer in. Alleen, je moet wel bijzonder goed zoeken naar bordjes om daar ook van op de hoogte te zijn. De grote communicatiecampagnes zijn pas voor later dit jaar gepland. [naar artikel]


8. Vervuilende auto’s betalen in Gent 25 euro per week vanaf 2020 (16/04/2019 - Het Nieuwsblad)

Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto’s (dieselauto’s met een Euro-4-motor) vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. De tarieven van de lage-emissiezone (LEZ) zijn dinsdagavond in de bevoegde gemeenteraadscommissie voorgelegd. Dieselvoertuigen die slechter scoren dan de Euro-4-norm mogen de binnenstad niet meer inrijden. [naar artikel]


9. Lage-emissiezone Brussel weert vanaf 2022 laatste dieselwagens zonder roetfilter (17/05/2021 - De Tijd)

20:48 Een uitgebreide informatiecampagne moet duidelijk maken dat vervuilende dieselwagens met euronorm 4 vanaf 1 januari 2022 niet meer welkom zijn in de Brusselse lage-emissiezone (LEZ). [naar artikel]


10. Lage-emissiezone in Brussel start in januari (28/09/2017 - De Standaard)

De meest vervuilende diesels, die buiten de Europese normen vallen, mogen vanaf 1 januari niet meer rondrijden in het gewest. In 2019 verstrengen de regels verder. [naar artikel]


11. Vlaanderen belast vervuilende auto’s meer vanaf 2021 (04/10/2019 - Het Belang van Limburg)

Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende auto’s fors stijgen, schrijft De Tijd vrijdag. [naar artikel]


12. 25 euro per week om met vervuilende auto Gent in te rijden (17/04/2019 - Het Belang van Limburg)

gentHet Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto's (dieselwagens met een Euro?4-norm) vanaf 1 januari volgend jaar 25 euro per week aanrekenen. [naar artikel]


13. Lage-emissiezone in Brussel vanaf 1 januari 2018 van kracht (27/12/2017 - Knack)

Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. [naar artikel]


14. Gent gaat meest vervuilende wagens uit binnenstad weren (16/04/2019 - VRT NWS)

Vanaf 1 januari 2020 zijn de meest vervuilende voertuigen niet meer welkom in de Gentse binnenstad. Vandaag is bekendgemaakt welke voertuigen de lage-emissiezone nog onbeperkt binnen mogen en voor welke voertuigen er beperkingen komen. De stad voorziet ook een slooppremie voor eigenaars van voertuigen die niet meer toegelaten zullen worden.    [naar artikel]


15. Meest vervuilende wagens vanaf juli niet meer welkom in Parijs (12/11/2018 - Metro)

De Métropole du Grand Paris (MGP) heeft vandaag een verbod op de meest vervuilende auto’s goedgekeurd. Het gaat om dieselwagens die ouder zijn dan 18 jaar en wagens op benzine ouder dan 21 jaar. Zij zullen vanaf juli 2019 niet meer welkom zijn in een grote perimeter rond de hoofdstad. Voordat het verbod effectief in […] Het bericht Meest vervuilende wagens vanaf juli niet meer welkom in Parijs verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


16. Vervuilende wagens moeten in Gent 25 euro per week betalen (16/04/2019 - De Standaard)

Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto’s vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. Diesels die slechter scoren dan de Euro-4-norm of benzinewagens die Euro-2 niet halen mogen de mogen de binnenstad helemaal niet meer binnen. [naar artikel]


17. Brussels gewest weert vanaf 1 januari 2019 méér vervuilende wagens (30/12/2018 - VRT NWS)

Brussel is sinds begin 2018 een lage-emissiezone (LEZ), waar de oudste dieselwagens niet meer in mogen. De regels worden vanaf overmorgen aangescherpt, voor zowel diesel- als benzinewagens. [naar artikel]


18. “Vervuilende De Lijn-bussen zijn niet welkom in Mol” (19/01/2017 - Gazet van Antwerpen)

Het gemeentebestuur van Mol reageert verontwaardigd op het bericht dat de Vlaamse openbaarvervoersmaatschappij De Lijn overweegt om de meer vervuilende bussen naar landelijke gemeentes zoals Mol te sturen. Dat zeggen de Molse burgemeester Paul Rotthier (CD&V) en schepen voor Mobiliteit Paul Vanhoof (sp.a) in een persbericht. “De vervuilende bussen zijn niet welkom in Mol.” [naar artikel]


19. Vlaanderen belast vervuilende auto's zwaarder vanaf 2021 (04/10/2019 - De Morgen)

Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende auto's fors stijgen. Dat schrijft De Tijd vandaag. [naar artikel]


20. Wat u moet weten over de lage-emissiezone in Brussel (29/12/2017 - De Standaard)

Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissie­zone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens mogen er niet meer rondtuffen. [naar artikel]


21. Lage-emissiezone in Brussel van kracht (01/01/2018 - VRT NWS)

Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. De LEZ wordt stapsgewijs ingevoerd. Vanaf 2018 kunnen dieselvoertuigen zonder Euronorm of met de norm Euro 1 niet meer rondrijden in Brussel. De jaren nadien worden de normen verstrengd. Vanaf 2019 gelden de beperkingen ook voor benzinevoertuigen zonder Euronorm of met Euro 1, net als dieselvoertuigen met Euro 2. [naar artikel]


22. Oude auto? Dan komt u 't Stad niet meer in (06/04/2019 - De Morgen)

Antwerpen neemt drastische maatregelen tegen vervuilende auto's. Vanaf 2016 komen dieselwagens ouder dan 15 jaar niet meer voorbij de ring. Een kwart van de auto's komt er niet meer in of heeft een roetfilter nodig. [naar artikel]


23. Vlaanderen belast vanaf 2021 vervuilende auto's zwaarder (04/10/2019 - Het Laatste Nieuws)

Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende... [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!