17:10 De meest vervuilende dieselwagens krijgen vanaf 1 januari geen toegang meer tot het Brussels Gewest. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet... [naar artikel]
De métropole du Grand Paris (MGP) heeft vandaag een verbod op de meest vervuilende auto's goedgekeurd. Het gaat om dieselwagens die ouder zijn dan 18 jaar en wagens op benzine ouder dan 21 jaar. Zij zullen vanaf juli 2019 niet meer welkom zijn in een grote perimeter rond de hoofdstad. [naar artikel]
Vanaf 1 januari mag u met een vervuilende auto niet meer rondrijden in het Brussels Gewest. Alle negentien Brusselse gemeenten zullen vanaf dan één grote lage-emissiezone zijn. Het is de grootste lage-emissiezone van België, zes keer groter dan de lage-emissiezone in Antwerpen. Het Brussels parlement heeft de lage-emissiezone vandaag officieel goedgekeurd. [naar artikel]
Drie jaar geleden besliste Gent om op 1 januari 2020 de lage emissiezone (LEZ) in te voeren. Bedoeling is om de luchtkwaliteit te verbeteren. Vervuilende auto’s veroorzaken uitstoot van roetdeeltjes, die schadelijk zijn voor de gezondheid. De LEZ geldt voor de zone binnen de stadsring. Daar worden alle vervuilende auto’s geweerd. Toch zijn er nog enkele uitzonderingen. [naar artikel]
De Brusselse lage-emissiezone geldt vanaf 1 januari ook voor de meest vervuilende benzinewagens. Geen enkel voertuig zonder euronorm of van euronorm 1 mag dan nog in het Brussels gewest rond rijden. Voor dieselvoertuigen was dat al sinds begin 2018 het geval. Bovendien zullen dieselvoertuigen van euronorm 2 vanaf 1 januari 2019 ook niet meer welkom zijn in Brussel. Bestuurders moeten echter niet meteen een boete verwachten: er geldt een overgangsperiode van drie maanden. [naar artikel]
Na Antwerpen mogen de meest vervuilende wagens sinds 1 januari ook Brussel niet meer in. Alleen, je moet wel bijzonder goed zoeken naar bordjes om daar ook van op de hoogte te zijn. De grote communicatiecampagnes zijn pas voor later dit jaar gepland. [naar artikel]
Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto’s (dieselauto’s met een Euro-4-motor) vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. De tarieven van de lage-emissiezone (LEZ) zijn dinsdagavond in de bevoegde gemeenteraadscommissie voorgelegd. Dieselvoertuigen die slechter scoren dan de Euro-4-norm mogen de binnenstad niet meer inrijden. [naar artikel]
20:48 Een uitgebreide informatiecampagne moet duidelijk maken dat vervuilende dieselwagens met euronorm 4 vanaf 1 januari 2022 niet meer welkom zijn in de Brusselse lage-emissiezone (LEZ). [naar artikel]
De meest vervuilende diesels, die buiten de Europese normen vallen, mogen vanaf 1 januari niet meer rondrijden in het gewest. In 2019 verstrengen de regels verder. [naar artikel]
Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende auto’s fors stijgen, schrijft De Tijd vrijdag. [naar artikel]
gentHet Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto's (dieselwagens met een Euro?4-norm) vanaf 1 januari volgend jaar 25 euro per week aanrekenen. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. [naar artikel]
Vanaf 1 januari 2020 zijn de meest vervuilende voertuigen niet meer welkom in de Gentse binnenstad. Vandaag is bekendgemaakt welke voertuigen de lage-emissiezone nog onbeperkt binnen mogen en voor welke voertuigen er beperkingen komen. De stad voorziet ook een slooppremie voor eigenaars van voertuigen die niet meer toegelaten zullen worden. [naar artikel]
De Métropole du Grand Paris (MGP) heeft vandaag een verbod op de meest vervuilende auto’s goedgekeurd. Het gaat om dieselwagens die ouder zijn dan 18 jaar en wagens op benzine ouder dan 21 jaar. Zij zullen vanaf juli 2019 niet meer welkom zijn in een grote perimeter rond de hoofdstad. Voordat het verbod effectief in […] Het bericht Meest vervuilende wagens vanaf juli niet meer welkom in Parijs verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto’s vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. Diesels die slechter scoren dan de Euro-4-norm of benzinewagens die Euro-2 niet halen mogen de mogen de binnenstad helemaal niet meer binnen. [naar artikel]
Brussel is sinds begin 2018 een lage-emissiezone (LEZ), waar de oudste dieselwagens niet meer in mogen. De regels worden vanaf overmorgen aangescherpt, voor zowel diesel- als benzinewagens. [naar artikel]
Het gemeentebestuur van Mol reageert verontwaardigd op het bericht dat de Vlaamse openbaarvervoersmaatschappij De Lijn overweegt om de meer vervuilende bussen naar landelijke gemeentes zoals Mol te sturen. Dat zeggen de Molse burgemeester Paul Rotthier (CD&V) en schepen voor Mobiliteit Paul Vanhoof (sp.a) in een persbericht. “De vervuilende bussen zijn niet welkom in Mol.” [naar artikel]
Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende auto's fors stijgen. Dat schrijft De Tijd vandaag. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens mogen er niet meer rondtuffen. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. De LEZ wordt stapsgewijs ingevoerd. Vanaf 2018 kunnen dieselvoertuigen zonder Euronorm of met de norm Euro 1 niet meer rondrijden in Brussel. De jaren nadien worden de normen verstrengd. Vanaf 2019 gelden de beperkingen ook voor benzinevoertuigen zonder Euronorm of met Euro 1, net als dieselvoertuigen met Euro 2. [naar artikel]
Antwerpen neemt drastische maatregelen tegen vervuilende auto's. Vanaf 2016 komen dieselwagens ouder dan 15 jaar niet meer voorbij de ring. Een kwart van de auto's komt er niet meer in of heeft een roetfilter nodig. [naar artikel]
Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.