De Vlaamse regering krijgt het moeilijk om de Europese doelstellingen over de uitstoot van broeikasgassen voor 2020 te halen. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers die onze redactie in handen kreeg. Het wordt bovendien extra moeilijk om de volgende doelstellingen voor 2030 te halen. [naar artikel]
Ondanks een lichte stijging vorig jaar blijft de Europese Unie op koers om haar doelstellingen voor het terugdringen van broeikasgassen tegen 2020 te halen. Dat zegt het Europees milieuagentschap (EEA). België en vier andere lidstaten moeten wel bijkomende maatregelen nemen om hun nationale doelstellingen te halen. [naar artikel]
Het ziet er naar uit dat de Europese automerken sneller dan vereist hun CO2-doelstellingen halen. Dat blijkt uit een berekening van de ngo Transport & Environment (T&E). Dat is slecht nieuws, vindt T&E, want het zou kunnen leiden tot een vertraging van de transitie naar elektrische mobiliteit. [naar artikel]
In tankstations van Q8 in Mechelen en eind deze maand ook in Ranst kan je hernieuwbare diesel tanken die zo’n 90% minder CO2 uitstoot dan gewone diesel. Q8 richt zich hiermee vooral op bedrijven die strenge milieudoelstellingen willen halen. [naar artikel]
De Europese Unie lijkt volgens een rapport op koers om haar doelstellingen voor het terugdringen van broeikasgassen tegen 2020 te halen. Voor de lange termijn ogen de vooruitzichten somberder. België moet wel bijkomende maatregelen nemen om hun nationale doelstellingen te halen. [naar artikel]
Zonder een eensgezinde regering in Berlijn kunnen de Duitse automerken in Brussel niet op de rem gaan staan. [naar artikel]
BeringenHet Poetsbureau gaat bijna 4 miljoen euro investeren in een nieuw hoofdkantoor in Beringen. Het snelgroeiende bedrijf stelt zichzelf bovendien ambitieuze doelstellingen: tegen 2020 een omzet van 200 miljoen euro met 10.000 poetshulpen. “En als we de doelstellingen halen, houd ik een personeelsfeest in het Sportpaleis”, aldus CEO Jo Mellemans. [naar artikel]
Het coronavirus zorgt voor een ongekende economische uitdaging. De Europese automerken ondervinden de gevolgen aan den lijve. 'Wil de Europese auto-industrie in de toekomst een rol van betekenis blijven spelen, moet Europa alles in het werk stellen om vijandige overnames te voorkomen', schrijft auto-expert Urbain Vandormael. [naar artikel]
11:22 Eind dit jaar krijgen de Europese lidstaten voor het eerst een klimaatrapport. Daaruit zal blijken of ze de 2020-doelstellingen van de Europese Commissie al dan niet gehaald hebben. [naar artikel]
Nadat de productie in de Europese autofabrieken langzaam terug op gang komt, moet ook de verkoop weerom de hoogte in. De Duitse automerken dringen daarom bij de Duitse regering aan op een éénmalige kooppremie voor wie zich dit jaar een nieuwe wagen aanschaft, ongeacht of die op benzine, diesel of stroom rijdt. Politiek Berlijn reageert terughoudend. De Europese koepelorganisatie van autoconstructe... [naar artikel]
Aziatische automerken en Europese merken uit de hogere klasse scoren goed inzake betrouwbaarheid. Dat meldt consumentenorganisatie Test Aankoop op... [naar artikel]
Eerst de strengere Europese CO2-doelstellingen, vervolgens corona en nu het nijpend tekort aan halfgeleiders, er komt geen einde aan de reeks malheurs die het leven van de autoconstructeurs moeilijk maakt en voor toenemende onzekerheid zorgt bij alle betrokkenen. Want ook de toekomst van honderdduizenden medewerkers staat op het spel. [naar artikel]
21:16 Zonder ambitieuze doelstellingen voor de uitstootvermindering tegen 2030 is een klimaatneutraal Europa in 2050 gewoon niet haalbaar. Dat zeggen de Europese Groenen. [naar artikel]
Het bedrijfswagenpark stapt in 2026 quasi volledig over op elektrische wagens, terwijl ook de particuliere bestuurder steeds vaker voor een EV opteert. Vele automerken stellen langs hun kant dan weer een datum in het vooruitzicht waarop ze definitief stoppen met de productie van auto’s met een verbrandingsmotor. Hoelang mogen we nog met een nieuwe diesel rijden? En is het nog interessant om in een dieselwagen te investeren? HLN Drive weegt de pro’s en de contra’s af. [naar artikel]
20:39 De Europese Noordzeelanden willen meer samenwerken voor de uitbouw van offshorewind. Op de Europese top in Oostende werd duidelijk dat dat nodig is om de ambitieuze doelstellingen te halen. [naar artikel]
Gaat het dieselwagenfabrikanten ooit lukken de strenge norm te halen die in september volgend jaar moet ingaan? Op dat moment moeten diesels voldoen aan de strenge Europese uitstootnorm, de 'Real Driving Emissions test'. [naar artikel]
Nieuwe auto’s worden steeds zwaarder en sterker en de schuldige is de SUV. Daardoor gaat Europa zijn CO2-doelstellingen niet halen. [naar artikel]
Nieuwe auto’s worden steeds zwaarder en sterker en de schuldige is de SUV. Daardoor gaat Europa zijn CO2-doelstellingen niet halen. [naar artikel]
Door het blokkades van de “gele hesjes” zitten ook tankstations in Tongeren ondertussen zonder diesel. Dat heeft ook gevolgen voor klanten die er op zoek zijn naar brandstof. Zo viel Alexander donderdag letterlijk stil omdat zijn bestelwagen dringend diesel nodig had, maar die niet kon vinden aan de pomp. [naar artikel]
De Europese Commissie vraagt België om bijkomende maatregelen te nemen om de uitstoot van broeikasgassen door het verkeer en gebouwen sterker in te perken en meer hernieuwbare energie te gebruiken. Met het huidige plan zal ons land de bindende doelstellingen niet halen. Dat staat in de aanbevelingen over het Belgische energie- en klimaatplan die de Commissie vrijdag heeft gepubliceerd. Tegen 30 juni wordt een definitief plan verwacht. [naar artikel]
Sommige landen, zoals het Verenigd Koninkrijk of Japan, willen vanaf 2030 of later een verbod op de verkoop van auto’s met een verbrandingsmotor. Hier in België krijgen vanaf 2026 enkel elektrische bedrijfswagens nog een fiscaal voordeel. Consumentenorganisatie Testaankoop berekende dan weer dat elektrisch rijden vanaf 2025 goedkoper zal zijn dan rijden op benzine of diesel. Ook de automerken volgen en stellen steeds vaker een einddatum. HLN Drive maakt een overzicht. [naar artikel]
België ligt niet op schema om de doelstellingen inzake duurzame ontwikkeling te halen. Dat blijkt uit het jongste OESO-rapport over het milieu- en klimaatbeleid. “Er werd vooruitgang geboekt, maar onvoldoende om het verlies aan biodiversiteit te stoppen. De toenemende druk van demografische groei, verstedelijking en intensieve landbouwpraktijken moet ook verlicht worden”, klinkt het. [naar artikel]
21:42 Europa neemt het voortouw in de strijd tegen de klimaatverandering en stelt ambitieuzere doelstellingen. Maar als andere grootmachten niet volgen, lukt de strijd niet. [naar artikel]
De Europese Commissie vraagt België om bijkomende maatregelen te nemen om de uitstoot van broeikasgassen door het verkeer en gebouwen sterker in te perken en meer hernieuwbare energie te gebruiken. Met het huidige plan zal ons land de bindende doelstellingen niet halen. Dat staat in de aanbevelingen over het Belgische energie- en klimaatplan die de Commissie vrijdag heeft gepubliceerd. Tegen 30 juni wordt een definitief plan verwacht. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.