Mocht er een mobiliteitsbudget komen, dan zouden negen op de tien werknemers de bedrijfswagen gewoon behouden. Dat blijkt uit onderzoek dat HR-dienstverlener SD Worx en Vacature.com lieten uitvoeren bij 2.000 werknemers en 500 werkgevers in België. Slechts 5 procent is bereid de bedrijfswagen volledig op te geven in ruil voor andere mobiliteitsoplossingen. Nog eens 5 procent heeft geen idee. [naar artikel]
Ook F1-piloten krijgen een zogenaamde 'bedrijfswagen'. Bij het McLaren F1-team namen Lando Norris en Carlos Sainz onlangs hun 'bedrijfswagen' in ontvangst. [naar artikel]
BrusselExtra nettoloon geven in plaats van een bedrijfswagen zal de mobiliteitsknoop in ons land niet ontwarren. Volgens een studie van de FOD Mobiliteit is amper 3 tot 9 procent bereid zijn bedrijfswagen af te staan voor extra loon. Zo dreigt de ‘cash for car’-maatregel snel uitgevlakt te worden door het nog altijd snel stijgende aantal firmawagens. [naar artikel]
Het mobiliteitsbudget, waarvan al jaren sprake, zit in de laatste rechte lijn. Na publicatie in het Staatsblad kunnen werkgevers hun werknemers met een bedrijfswagen een budget toekennen waarmee ze zelf hun mobiliteit plannen. Verwacht wordt dat het mobiliteitsbudget zal aanslaan, omdat bedrijven graag een groen imago hebben. Bye bye bedrijfswagen? Zeker niet. [naar artikel]
Binnenkort krijgen de gebruikers van een bedrijfswagen niet één maar twee alternatieven voorgeschoteld die hen moeten verleiden om minder de auto te gebruiken. De cash-for-car-regeling is gisteren al goedgekeurd in de kamer, vandaag is het de beurt aan het mobiliteitsbudget. Maar hoe werken deze regelingen? En wat krijgt u straks in ruil voor uw bedrijfswagen? [naar artikel]
De prijzen aan de pomp zijn de voorbije weken de lucht ingeschoten. Voor de honderdduizenden werknemers in ons land die met een bedrijfswagen rondtoeren is dat niet meteen een zorg. Of wel? Kan je werkgever het gebruik van je bedrijfswagen en tankkaart beperken? Wat zijn de voorwaarden? Jobat.be tankt inzichten bij mobiliteitsexpert Veerle Michiels van het juridisch kenniscentrum SD Worx. [naar artikel]
Vanaf april kunnen werknemers hu bedrijfswagen inruilen voor cash. De regering Michel wil zo de werknemers uit hun bedrijfswagen krijgen. Dat kan [naar artikel]
03:00 Almaar meer werknemers ruilen hun (recht op een) bedrijfswagen in voor een mobiliteitsbudget dat ze aan groene alternatieven kunnen spenderen. Sinds de invoering is het systeem gefinetuned. Het is n... [naar artikel]
Geschreven met de input van Maes Oil. De meeste zelfstandigen gebruiken een tankkaart voor hun bedrijfswagen omdat dat het veel makkelijker is om aan te geven bij de fiscus en daardoor de administratie vereenvoudigt. Maar wat zijn nu de regels rond de btw-aftrekbaarheid en welke tankkaart kies je best? Tanken in verschillende stations over de […] [naar artikel]
Als de huidige fiscaliteit blijft bestaan, loont het niet de moeite om een bedrijfswagen en een tankkaart in te ruilen voor extra nettoloon. [naar artikel]
Zou jij blij zijn met een bedrijfswagen in plaats van een loonsverhoging bij je welverdiende promotie? Voel je vooral niet schuldig of ondankbaar wanneer dat niet het geval zou zijn, want je bent niet de enige… [naar artikel]
Verplicht telewerk of niet, ook vorig jaar groeide het aandeel van de werkende bevolking dat over een bedrijfswagen beschikt. “Werkgevers kunnen de waarde van zo’n wagen onmogelijk compenseren.” [naar artikel]
Drie op de tien werknemers met een bedrijfswagen (31 procent) willen niet overstappen op een elektrische bedrijfswagen. Vier op de tien zouden bereid zijn om de overstap te wagen, maar enkel onder bepaalde voorwaarden. Dat blijkt uit een bevraging van HR-dienstverlener Securex. Belangrijkste reden is dat elektrische voertuigen volgens de bevraagden niet voldoen aan hun professionele behoeften omdat ze bijvoorbeeld lange afstanden afleggen. [naar artikel]
Dat ze een bedrijfswagen hebben, is voor bedienden in België geen reden om bij een bedrijf te blijven. Dat blijkt uit een onderzoek van Evy [naar artikel]
Uit cijfers van de hr-dienstengroep Acerta blijkt dat een recordaantal bedienden een bedrijfswagen heeft. Dat cijfer is vorig jaar gestegen met 3 procent. Dat meldt De Tijd. De coronacrisis heeft volgens Acerta bijgedragen aan die toename. De bedrijfswagen blijft één van de populairste extralegale voordelen in ons land. Daar is tijdens de coronacrisis niet veel […] [naar artikel]
Het aantal werknemers met een bedrijfswagen blijft toenemen, met de grootste stijging bij de jongeren. Dat meldt HR-bedrijf Attentia. "Vandaag heeft bijna één op vijf werknemers een bedrijfswagen." 'Cash for car' slaat nog niet aan, zo bleek eerder al. Het principe waarbij de bedrijfswagen omgeruild kan worden voor cash, is inmiddels wel versoepeld. [naar artikel]
Waar gaat de discussie over de belastingen op diesel- en benzinebedrijfswagens precies over? Zal ik meer moeten betalen voor mijn bedrijfswagen? En zal mijn loon stijgen als ik een elektrische bedrijfswagen heb? Economiejournalist Robbe van Lier beantwoordt vijf vragen. [naar artikel]
01:00 Bent u alvast fan van het mobiliteitsbudget, of houdt u straks gewoonweg uw bedrijfswagen? [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. De bedrijfswagen op zich wordt voorlopig niet in vraag gesteld. Dat schrijven de kranten van Mediahuis vandaag. [naar artikel]
Zes op de tien Belgen zouden veranderen van job, als ze geen bedrijfswagen meer aangeboden krijgen. Dat blijkt uit een bevraging van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 werknemers. De Belg lijkt dus niet zonder zijn bedrijfswagen te kunnen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.