Lufthansa, het Duitse moederbedrijf van Brussels Airlines, zou de eigenheid van de Belgische dochter bij het grof vuil willen zetten. Dat zou het einde worden van de luchtvaartmaatschappij zoals we die vandaag kennen, schrijft De Standaard. [naar artikel]
Wie eind augustus of begin september een vlucht heeft gepland met Brussels Airlines wordt mogelijk geconfronteerd met een stakingsactie. Het gemeenschappelijk vakbondsfront heeft gisteren officieel een stakingsaanzegging ingediend bij de directie. Aanleiding is de sociale onrust onder het cabinepersoneel. Ook al wachten de vakbonden tot het einde van de vakantie, na anderhalf jaar coronacrisis kan Brussels Airlines een staking missen als kiespijn. [naar artikel]
02:00 Een crisis is in de luchtvaart nooit ver weg. Corona mag dan verteerd zijn, Peter Gerber, de CEO van Brussels Airlines, vreest dat nieuwe vluchtbeperkingen op Zaventem het einde van zijn gekoesterde A... [naar artikel]
Wordt ons land (op termijn) het eerste in West-Europa zonder een nationale luchtvaartmaatschappij? De vraag is opnieuw bijzonder actueel door de onrust over de toekomst van Brussels Airlines. Maar is dat eigenlijk nog relevant? Gaat het vooral om prestige? [naar artikel]
12:41 Kwade piloten en een diepe kloof tussen vakbonden en directie dreigen de start van de zomervakantie bij Brussels Airlines in het honderd te sturen. Ook Brussels Airport dreigt in de klappen te delen. [naar artikel]
Het gemeenschappelijk vakbondsfront van het cabinepersoneel bij luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines dreigt met stakingsacties tijdens de kerstvakantie. Waarom willen ze actie voeren? Hoe groot is de kans dat er effectief gestaakt wordt? En wanneer weet ik of mijn vluchten getroffen zijn? [naar artikel]
20:32 Brussels Airlines maakt zich op voor een herstructurering. Dat leidt tot grote onrust bij het personeel. [naar artikel]
12:07 Vooral de onrust bij lagekostendochter Eurowings, waar ook Brussels Airlines onder valt, vielen de Duitse luchtvaartmaatschappij zwaar. [naar artikel]
Bij de werknemers van Brussels Airlines heerst er heel wat ongerustheid over de gevolgen die de luchtvaartmaatschappij zal ondervinden van de problemen bij touroperator Thomas Cook in België. [naar artikel]
In Brussel is het topoverleg tussen de vakbonden van Brussels Airlines en de CEO van Eurowings afgelopen. Op bepaalde vlakken is er sprake van een "uitgestoken hand" van de Duitsers, nadat bij het personeel van Brussels Airlines onrust was ontstaan over de integratie in de groep rond Lufthansa. [naar artikel]
18:22 Na de Slovaakse vrachtluchtvaartmaatschappij Air Cargo Global vreest Brussels Airport dat Magma Avation dat voorbeeld snel zal volgen. [naar artikel]
Het verhaal van Korongo Airlines, de Congolese luchtvaartmaatschappij van Brussels Airlines, is ten einde. De oprichting van een nationale luchtvaartmaatschappij van de Democratische Republiek Congo (DRC) was de doodsteek. [naar artikel]
Brussels Airlines komt tegemoet aan de vraag van de vakbonden om voor een tweede keer in het vluchtenschema te snoeien en zo de werkdruk in het gestarte vakantieseizoen te verlichten. Bij zijn Scandinavische sectorgenoot SAS is intussen een pilotenstaking uitgebroken, waardoor de helft van de vluchten geannuleerd moeten worden. Brussels Airlines had al 148 vluchten […] [naar artikel]
Er is opnieuw sociale onrust bij Brussels Airlines. Bij het cabinepersoneel loopt een stakingsaanzegging van onbepaalde duur. Dat meldt de Franstalige christelijke vakbond CNE vrijdag. [naar artikel]
01:04 Brussels Airlines worstelt met stakingen, onrust bij het personeel en rode cijfers. Maar de kersverse CEO Christina Foerster pleit voor meer ambitie. ‘We willen een Europese grootmacht worden.’ [naar artikel]
Na het cabinepersoneel en de piloten heerst er ook bij de techniekers van Brussels Airlines ontevredenheid over de werkomstandigheden. Ze zijn van plan om een aanvraag tot verzoening in te dienen. Dat zeggen de vakbondsafgevaardigden van ACV Puls en BBTK. [naar artikel]
Etienne Davignon, de voorzitter van de raad van bestuur van Brussels Airlines, sust (een beetje) de onrust die is ontstaan bij het personeel en de vakbonden van de luchtvaartmaatschappij. Morgen is er namelijk een raad van bestuur van de moederholding. De vrees bestaat dat het doek zal vallen voor het huidige model van Brussels Airlines. [naar artikel]
Vandaag zit de raad van bestuur van Brussels Airlines samen met hoofdaandeelhouder Lufthansa. Die wil weten waar het naartoe gaat met zijn Belgische probleemdochter. Sociale onrust en dieprode cijfers maken de Duitsers ongeduldig. [naar artikel]
18:06 De impact van de problemen met het bagagesysteem op Brussels Airport is zaterdag erg groot voor luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines, bij touroperator TUI zijn alle vluchten met bagage kunnen vert... [naar artikel]
Een eventueel akkoord met de piloten betekent niet noodzakelijk het einde van de sociale onrust bij Brussels Airlines. Ook de “cabin crew”, dat zijn de stewardessen en stewards, laten weten dat ze “genoeg gegeven” hebben en dat het tijd is dat ze meer “waardering en respect” krijgen. Dat staat in een open brief die woensdag door de christelijke bediendebond LBC-NVK werd verspreid. [naar artikel]
15:19 Thomas Cook België laat geen nieuwe pakketreizigers vertrekken. Daarom zitten sommige vliegtuigen van Brussels Airlines maar halfvol. 'De impact voor ons is groot', zegt Brussels Airlines. [naar artikel]
De impact van de problemen met het bagagesysteem op Brussels Airport is erg groot voor luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines. Zowel op korte als middellange afstand zijn vliegtuigen zonder bagage vertrokken, op lange afstand zijn vliegtuigen vertrokken met maar een deel van de bagage aan boord. Dat is vernomen bij Brussels Airlines-woordvoerster Wencke Lemmes. [naar artikel]
17:46 De sociale onrust en hogere kosten voor lonen en brandstof maken dat Brussels Airlines pas volgend jaar weer zwarte cijfers schrijft. Een plan voor de terugbetaling van de 290 miljoen euro staatssteun... [naar artikel]
Luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines is niet van zins de plannen voor Korongo Airlines, de nieuwe Congolese maatschappij, op te bergen. Het project krijgt maar geen vergunning van de Congolese overheid, terwijl Brussels Airlines er al fors in investeerde. De Belgische vakbonden eisen dat een revisor de facturen inkijkt, omdat ze vrezen dat het 'spookproject' Brussels Airlines nodeloos op kosten jaagt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.