Iedereen heeft tegenwoordig de mond vol van elektrische auto’s. Als u overweegt om een elektrische auto te kopen, dan weet u allicht dat een elektrische auto duur is, dat de keuze beperkt is en dat u er niet ver mee geraakt. Maar wat u wellicht niet beseft, is dat een elektrische auto een enorme impact heeft op uw mobiliteit. Wij zetten op een rij waar u moet aan denken vooraleer u elektrificeert. Want in de wereld van de elektrische auto is niets wat het lijkt.Guido CLOOSTERMANS [naar artikel]
BMW, Ford en Hyundai roepen in Europa vele tienduizenden elektrische en semi-elektrische auto’s terug vanwege brandgevaar. De accu’s kunnen spontaan in brand vliegen tijdens het opladen of tijdens het rijden. [naar artikel]
Bijna alle nieuwe elektrische auto’s op de markt schurken aan tegen de hogere prijsklasse. Alleen daarom al is de nieuwe Renault Mégane een verademing: eindelijk nog eens een elektrische middenklasser. Dit is het soort auto dat we over drie à vijf jaar kopen. Onze auto-expert Joost Bolle reed er als eerste mee en geeft zijn ongezouten commentaar. Hij bespreekt ook de huidige markt voor elektrische wagens en de effecten van de nieuwe regels. “De auto neemt in de toekomst een veel grotere hap uit het gezinsbudget.” [naar artikel]
Na elektrische auto’s maken nu ook elektrische boten hun opmars. Heel wat fabrikanten proberen het maritieme equivalent te worden van Tesla, het Californische bedrijf dat enkele van de meest modieuze en snelste elektrische auto’s bouwt. Elektrische boten zijn, net als elektrische auto’s, geen nieuw idee. Begin 1900 reed Clara Ford liever met haar elektrische auto […] The post Elektrische botenbouwers strijden om Tesla op het water te worden appeared first on Business AM. [naar artikel]
Bijna een op de vijf mensen die wel eens naar het werk fietsen, doet dat elektrisch. Veruit de meesten van hen gingen vroeger met de auto werken. De elektrische fiets haal dus mensen uit hun auto. [naar artikel]
Geschreven met branded content van ŠKODA We zien ze steeds vaker verschijnen op onze wegen: de elektrische auto’s. De afgelopen jaren werd de aanschaf van een elektrische auto op verschillende manieren aangemoedigd. De fiscale steunmaatregelen hebben ervoor gezorgd dat de elektrische auto een stuk interessanter is geworden. Volgend jaar wijzigt er het een en ander […] [naar artikel]
Elektrische auto's zijn heerlijk stil. Als je erin zit, althans. Uit testmetingen blijkt dat veel elektrische auto's, waaronder Tesla's, soms zelfs meer geluid produceren dan de gemiddelde auto, en dus ook meer dan een groot aantal auto’s met een verbrandingsmotor. [naar artikel]
De elektrische auto lijkt definitief aan zijn doorbraak bezig. Een paar jaar geleden konden we het aantal wagens nog op twee handen tellen, nu lijken er in haast elk voertuigsegment nieuwe modellen te verschijnen. HLN Drive lijst 11 elektrische wagens op waar je in 2021 zeker eens naar moet kijken. [naar artikel]
Op de Heizel, in Brussel, gaat het 98e Autosalon van start. Vandaag is voorbehouden voor mensen uit het vak, vanaf morgen mag iedereen binnen. Wat opvalt is dat er alsmaar meer elektrische en hybridemodellen voorgesteld worden, ook kleinere elektrische auto's. Voor het eerst staan er ook twee Chinese elektrische merken op het Salon. De sector hoopt op de doorbraak van de elektrische auto. [naar artikel]
Lees dit artikel: ‘Eén vijfde van eigenaars elektrische wagens is ontevreden en keert terug naar benzine of diesel’ Houders van elektrische auto’s hebben 18 procent kans om terug te keren naar auto’s die op benzine rijden, blijkt uit een nieuwe studie van de University of California. De grootste reden voor het misnoegen blijkt best voor de hand liggend … Meer dan 4.000 huishoudens die elektrische voertuigen bezitten of eerder bezaten in Californië, gingen […] Lees dit artikel: ‘Eén vijfde van eigenaars elektrische wagens is ontevreden en keert terug naar benzine of diesel’ [naar artikel]
We kunnen niet ontkennen dat een elektrische auto geld kost. Veel geld. “Maar het verschil met een wagen met verbrandingsmotor win je op termijn terug”, horen we dan. Is dat wel zo? HLN Drive haalde de rekenmachine boven. [naar artikel]
De elektrische auto geraakt eindelijk in een stroomversnelling. Er zijn vandaag al verschillende elektrische auto’s die elke dag bruikbaar zijn en een aanvaardbare actieradius hebben, maar de keuze aan relatief betaalbare en voor een groot publiek toegankelijke elektrische auto’s wordt nog groter. Een greep uit wat er ons de komende maanden en jaren te wachten staat.Guido Cloostermans [naar artikel]
Kopers van een elektrische auto zijn jong, verdienen een bovenmodaal loon, zijn bewust bezig met gezondheid en voeding en zijn bereid meer uit te geven aan een auto dan mensen die niet in een elektrische auto geïnteresseerd zijn. Dat blijkt uit een studie van het Duitse marktonderzoeksbureau puls. [naar artikel]
Opel moet wereldwijd ruim 16.000 Opels Corsa-e terugroepen. Met een opvallende reden: de elektrische auto heeft problemen met de uitlaatgasmeting. Nogal vreemd voor een auto zonder uitlaat, maar regels zijn nu eenmaal regels. [naar artikel]
Wie een elektrische auto heeft gekocht om het milieu te ontzien, zal verbaasd zijn over de plannen van de Europese Unie. Daarin worden ook emissie-eisen voor elektrische auto's opgenomen. [naar artikel]
Je wil niet dat het gebeurt, maar de kans dat je eens in je leven een noodstop moet maken met de auto of begint te slippen, is vrij reëel. In die situaties reageer je vaak instictmatig, met een relfex in een fractie van een seconde. Maar elektrische auto’s reageren heel anders dan wagens met een verbrandingsmotor. Het is dus kwestie van de juiste reflexen te kweken. HLN Drive ging op slipcursus. [naar artikel]
Met een basisprijs van 16.990 euro is de Dacia Spring vandaag veruit de goedkoopste elektrische auto. Komt het er dan toch van, de betaalbare elektrische auto? Ja, maar nog even geduld, één zwaluw maakt de lente niet. [naar artikel]
Opel moet wereldwijd ruim 16.000 Opels Corsa-e terugroepen. Met een opvallende reden: de elektrische auto heeft problemen met de uitlaatgasmeting. Nogal vreemd voor een auto zonder uitlaat, maar regels zijn nu eenmaal regels. [naar artikel]
Het dilemma waar iedereen wel eens mee worstelt: ga ik met de auto naar het werk, of neem ik de fiets? Ik neem de fiets, want dat is beter voor het milieu en ik doe aan lichaamsbeweging. Of toch maar met de auto, want dat is sneller en ik kom niet bezweet aan op het werk. Het Duitse Twike denkt een eind te kunnen maken aan al die keuzestress en brengt binnenkort een nieuwe versie uit van zijn voertuigje, de Twike: een combinatie tussen een elektrische auto en een fiets. [naar artikel]
De markt voor elektrische auto’s is booming. Elke maand komen er nieuwe modellen uit. Welke auto’s vallen op? Dit zijn de 8 volledig elektrische auto’s om dit najaar naar uit te kijken. 1. Volkswagen ID. Buzz De Volkswagen T1, het busje dat onlosmakelijk is verbonden aan flowerpower, hippies en vrij kamperen, maakt een elektrische comeback. De […] [naar artikel]
BrusselDe verkoop van elektrische auto’s is in de eerste acht maanden van dit jaar meer dan verdubbeld. Dat meldt Febiac. “De elektrische auto is er om te blijven”, zegt woordvoerder Joost Kaesemans. [naar artikel]
Elektrische auto’s verbruiken veel minder grondstoffen dan auto’s met een verbrandingsmotor, vooral als hun batterijen op de juiste manier worden gerecycleerd. Dat meldt de Europese Federatie voor Transport en Milieu, een ngo, in een maandag gepubliceerde studie. Een elektrische auto die wordt opgeladen met hernieuwbare energiebronnen zou 58% minder energie verbruiken dan een auto met […] The post ‘Elektrische auto’s verbruiken veel minder grondstoffen dan traditionele auto’s’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
De markt voor elektrische auto’s is booming. Elke maand komen er nieuwe modellen uit. Welke auto’s vallen op? Dit zijn de 8 volledig elektrische auto’s om dit najaar naar uit te kijken. 1. Volkswagen ID. Buzz De Volkswagen T1, het busje dat onlosmakelijk is verbonden aan flowerpower, hippies en vrij kamperen, maakt een elektrische comeback. De […] [naar artikel]
Bijna alle nieuwe elektrische auto’s op de markt schurken aan tegen de hogere prijsklasse. Alleen daarom al is de nieuwe Renault Mégane een verademing: eindelijk nog eens een elektrische middenklasser. Dit is het soort auto dat we over drie à vijf jaar kopen. Onze auto-expert Joost Bolle reed er als eerste mee en geeft zijn ongezouten commentaar. Hij bespreekt ook de huidige markt voor elektrische wagens en de effecten van de nieuwe regels. “De auto neemt in de toekomst een veel grotere hap uit het gezinsbudget.” [naar artikel]
We kunnen niet ontkennen dat een elektrische auto geld kost. Veel geld. “Maar het verschil met een wagen met verbrandingsmotor win je op termijn terug”, horen we dan. Is dat wel zo? HLN Drive haalde de rekenmachine boven. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.