Ondanks de files is het openbaar vervoer voor de Vlaamse pendelaar meestal te traag om een valabel alternatief voor de auto te zijn. Dat blijkt uit een onderzoek van De Tijd. Gemiddeld doet het openbaar vervoer de reistijd op de populairste pendelroutes met 67 procent toenemen. “Dat is te veel om de automobilist uit de […] Het bericht Openbaar vervoer zelden alternatief voor auto verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Bestuurders die naar het centrum van Gent komen, zijn doorgaans niet sneller af wanneer ze het openbaar vervoer nemen. In een straal van om en bij... [naar artikel]
Ondanks de files is het openbaar vervoer voor de Vlaamse pendelaar meestal te traag om een valabel alternatief voor de auto te zijn. Dat blijkt uit een onderzoek van De Tijd. [naar artikel]
De oplossing voor de fileproblemen in Limburg zal moeten komen van het openbaar vervoer en andere alternatieven voor de auto. Daar zijn alle verkeersspecialisten, die wij spraken het over eens. Alleen met een goed uitgebouwd openbaar vervoer, dat werkt, kan de Limburger overtuigd worden om de auto thuis te laten. [naar artikel]
Ondanks de files is het openbaar vervoer voor de Vlaamse pendelaar meestal te traag om een valabel alternatief voor de auto te zijn. Dat blijkt uit een onderzoek van De Tijd. [naar artikel]
12:00 Trein, tram en bus zijn voor weinig pendeltrajecten een sneller alternatief voor de auto. Hier kan u zien hoeveel sneller of trager u op uw bestemming raakt. [naar artikel]
Brussel heeft iets buitenlands voor veel Antwerpenaren. Net zoals het openbaar vervoer in de hoofdstad, dat een stuk fijnmaziger, betrouwbaarder en sneller is dan de bus en trams in eigen stad.In de video leggen we uit hoe het openbaar vervoer in Brussel verschilt van die van Antwerpen. [naar artikel]
Eind volgend jaar zal het Limburgse openbaar vervoer helemaal hertekend worden, met de klemtoon op de trein en op snelle busverbindingen tussen de steden. Het openbaar vervoer moet zo een waardig alternatief zijn voor de auto. [naar artikel]
4,9 op 10. Dat is de gemiddelde score die alle Limburgers geven op hun aanbod aan openbaar vervoer. Een nipte onvoldoende dus. Een dikke buis krijgt het openbaar vervoer in het Maasland: 3,9 op 10. In heel Vlaanderen scoort het openbaar vervoer 5,9 op 10, ook al niet zo schitterend. [naar artikel]
Veel Belgen staan er na de coronacrisis niet meer voor te springen om nog het openbaar vervoer naar het werk... The post Auto, fiets of te voet: coronacrisis houdt ons weg van het openbaar vervoer appeared first on Business AM. [naar artikel]
Een verschuiving van collectief openbaar vervoer naar individueel vervoer zit in de lijn van de verwachtingen. Maar dat hoeft niet de auto te zijn. [naar artikel]
Iedereen, inclusief De Lijn zelf, weet dat het openbaar vervoer sneller en efficiënter moet dan nu het geval is. Als bus en tram een waardig alternatief moeten worden voor de auto is er geen andere keuze dan het netwerk van openbaar vervoer fors te verbeteren en uit te breiden. Niet alleen in, maar vooral ook rond de centrumsteden. [naar artikel]
De coronacrisis deed ons afstappen van de trein, tram, metro en bus. En ook al bleek het openbaar vervoer geen rijdende broeihaard, toch kiezen we nog altijd massaal voor de auto. “Ik vrees dat de decennialange inspanningen voor de promotie van het openbaar vervoer in een jaar tijd verloren zijn gegaan.” [naar artikel]
Ondanks de files is het openbaar vervoer voor de Vlaamse pendelaar meestal te traag om een valabel alternatief voor de auto te zijn. Dat blijkt uit een onderzoek van De Tijd. [naar artikel]
Luxemburg maakt al het openbaar vervoer gratis, Estland is ook al een eind op weg. Maar dé manier om mensen uit de auto te krijgen is zo’n... [naar artikel]
Wat is voor u de snelste manier om op uw werk te raken in de stad? Met de fiets, auto of het openbaar vervoer? De Fietsersbond houdt uitgerekend vandaag -dinsdag, op een van de drukste filedagen- een woon-werkwedstrijd in de steden Antwerpen, Gent en Brussel. [naar artikel]
In geen enkele Vlaamse stad vallen meer verkeersslachtoffers dan in Kortrijk, nergens is het openbaar vervoer minder populair. Toeval, of staat investeren in openbaar vervoer gelijk met mensenlevens redden? Mobiliteitsspecialist Johan De Mol pleit alvast voor zo weinig mogelijk auto in de stad. [naar artikel]
De Vlaamse overheid is bloedserieus over het aanpakken van de files. Na het innoverende Citrus-project met verkeersinfo op maat voor vrachtwagenchauffeurs maakt verkeersminister Ben Weyts (N-VA) werk van verkeersapps die real time informatie geven over de auto én het openbaar vervoer. [naar artikel]
Had jij altijd al een bus-, tram-, metro- of treinabonnement, maar stapte je daarvan af? Zie je het openbaar vervoer als een onveilige plek, gezien corona? Is het abonnement te duur, nu je vaker telewerkt? Ben je nu overgeschakeld op de auto? Wat is je verhaal? Laat het ons weten! [naar artikel]
Het autogebruik piekt in de leeftijdsgroep van 25 tot 30 jaar, ten koste van een tanend gebruik van het openbaar vervoer. Dat meldt mobiliteitsclub... [naar artikel]
Uit een bevraging van de onderzoeksgroep MOBI van de Vrije Universiteit Brussel blijkt dat het openbaar vervoer op het vlak van verplaatsingsgedrag de grootste verliezer wordt van de coronacrisis. De pendelaars ruilen het openbaar vervoer meer in voor de fiets of gaan te voet. [naar artikel]
Ondanks de files is het openbaar vervoer voor de Vlaamse pendelaar meestal te traag om een valabel alternatief voor de auto te zijn. Dat blijkt uit een onderzoek van De Tijd. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.