Wie met de fiets in plaats van met de auto naar het werk rijdt, kan al snel vele tientallen euro’s per maand aan fietsvergoeding opstrijken. Moet je dan elke dag de fiets naar het werk nemen? En krijg je die vergoeding ook als je met een elektrische step rijdt? [naar artikel]
Maandag 1 mei is een hoogdag voor iedereen die met de fiets naar het werk rijdt. Vanaf dan zijn alle werkgevers verplicht om 0,27 euro per kilometer te betalen aan alle fietsende werknemers. Dat kan je, belastingvrij jaarlijks 2.343,6 euro opbrengen. Zeg maar: je elektrische fiets bijna terugverdienen. [naar artikel]
Voor de verplaatsing van en naar het werk kiezen steeds meer mensen voor een combinatie van vervoermiddelen. In Limburg kiest één op acht (12,5%) voor de auto plus de fiets. De populariteit van de fiets zet zich in Limburg ook feller door dan in de rest van Vlaanderen. Vorig jaar koos bijna één op de vier (22,8%) werknemers hier regelmatig voor de fiets, liefst 20,6 procent meer dan in 2017. [naar artikel]
Van alle Belgen rijden de Limburgers het meest met een elektrische fiets. Dat blijkt uit een onderzoek van iVox, in opdracht van de Franse internationale keten in tweedehands e-bikes Upway. Bijna de helft van de Limburgers (48 procent) bezit een elektrische fiets, terwijl dat in Vlaanderen ‘slechts’ 38 procent is. [naar artikel]
HasseltAls je rijdt op een elektrische fiets werk je net zo goed aan je gezondheid als op een gewone fiets, want je legt langere afstanden af. “E-bikes zijn een zegen voor ouderen en hartpatiënten”, aldus experts. [naar artikel]
Bijna vier op de tien mensen uit de provincie Antwerpen rijdt geregeld met de fiets naar het werk. Daarmee scoort Antwerpen veel hoger dan de rest van het land. “De fietsinfrastructuur in Antwerpen is in de voorbije jaren grondig verbeterd”, verklaart Wies Callens, beleidsmedewerker van de Fietsersbond. [naar artikel]
De fiets wint terrein in het woon-werkverkeer: 28 procent van de Belgische werknemers heeft interesse in het leasen van een fiets via hun werkgever. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstenbedrijf Acerta en onderzoeksbureau Indiville bij 2000 werkende Belgen. De Belg denkt steeds meer na hoe hij op een duurzame manier naar het werk kan […] The post 3 op de 10 Belgen wil fiets leasen via het werk appeared first on Business AM. [naar artikel]
Ruim 85% van de Limburgers gebruikt regelmatig de auto om naar het werk te gaan. Dat is veel meer dan elders in het land. Wel opvallend is dat de auto vaker wordt gecombineerd met de fiets voor het woon-werkverkeer. De bedrijfsfiets is ondertussen zo goed als een standaardoptie in de cafetariaplannen. [naar artikel]
42 procent van de Limburgers rijdt maandelijks te snel buiten de bebouwde kom. Dat is meer dan in de andere Vlaamse provincies. De cijfers komen uit de Nationale Verkeersonveiligheidsenquête van Vias. [naar artikel]
De fiets is aan een opmars bezig wanneer we kijken naar de manier waarop we naar het werk pendelen. Tijdens... The post We grijpen almaar vaker naar onze fiets om naar het werk te gaan appeared first on Business AM. [naar artikel]
Fietsen naar het werk is een geweldige manier om actief te blijven. Met de zomer in zicht wordt die dagelijkse fietstocht nog eens dubbel zo leuk! Gazelle geeft vijf redenen waarom je elke dag de fiets richting het werk zou moeten nemen, én de redactie testte het uit. 1. Het is een gratis work-out Fietsen is […] Het bericht 5 redenen om met de fiets naar het werk te gaan + de redactie test het uit verscheen eerst op Gezond.be. [naar artikel]
De Belg gebruikt steeds meer de fiets om naar het werk te gaan. [naar artikel]
Er zijn nog altijd te weinig Limburgers aan het werk. Dat blijkt uit een studie van professor Stijn Baert, specialist arbeidsmarkt aan de UGent. Amper 77,1 procent van de Limburgers in de leeftijdsgroep van 25 tot 64 heeft een job. Limburg bengelt daarmee achteraan het Vlaamse peloton. [naar artikel]
De helft van alle woon-werkverplaatsingen in de provincie Antwerpen vond vorig jaar plaats met de fiets, of met de fiets in combinatie met een ander vervoersmiddel. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer van hr-dienstenbedrijf Acerta. In geen enkele andere provincie fietsen ze vaker naar het werk. [naar artikel]
Heel veel Limburgers springen dezer dagen op de fiets. Fietsen is dan ook, naast wandelen en tuinieren, zowat de enige buitenactiviteit die je nog mag doen. Op het fietsroutenetwerk zijn de voorbije 3 weken ruim de helft meer fietsers geteld dan in dezelfde periode vorig jaar. [naar artikel]
Wie in Antwerpen werkt en een nieuwe fiets koopt, krijgt een korting tot 400 euro. De voorwaarden zijn dat u minstens vier dagen per week met de fiets naar het werk gaat en dat u tot hiertoe voornamelijk met de auto naar het werk ging. [naar artikel]
Een op de drie werknemers in ons land gaat met de fiets naar zijn of haar werk. Zo'n 18 procent van hen doet dit ook voor afstanden van meer dan 30 kilometer, een stijging met 11 procent tegenover 2016. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
De Lommelse Valerie Creemers (39) heeft haar wagen ingeruild voor een speedpedelec voor de verplaatsing naar haar werk in het Nederlandse Nuenen. “Met de fiets naar het werk is goedkoper, milieuvriendelijker én veel fijner.” [naar artikel]
Een op de drie werknemers in de provincie Antwerpen neemt de fiets om naar het werk te rijden. Mensen die in de stad werken, nemen minder snel de wagen dan mensen in de rest van de provincie. [naar artikel]
1 op de 10 werknemers in de private sector combineert de auto en de fiets om naar het werk te gaan. Dat blijkt uit de nieuwe mobiliteitsbarometer van HR-bedrijf Acerta. De auto blijft het belangrijkste vervoersmiddel om zich naar het werk te verplaatsen, maar meer en meer mensen combineren het met de fiets. De populairteit van bedrijfswagens stagneert. [naar artikel]
Fietsen is gezond, goed voor het milieu en je humeur. En er zijn nog veel meer redenen om met de fiets naar het werk te gaan! [naar artikel]
Het dilemma waar iedereen wel eens mee worstelt: ga ik met de auto naar het werk, of neem ik de fiets? Ik neem de fiets, want dat is beter voor het milieu en ik doe aan lichaamsbeweging. Of toch maar met de auto, want dat is sneller en ik kom niet bezweet aan op het werk. Het Duitse Twike denkt een eind te kunnen maken aan al die keuzestress en brengt binnenkort een nieuwe versie uit van zijn voertuigje, de Twike: een combinatie tussen een elektrische auto en een fiets. [naar artikel]
Niet iedereen die met de fiets naar het werk rijdt, heeft recht op een fietsvergoeding. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.