De Gentse binnenstad wordt steeds veiliger. Sinds de invoering van het circulatieplan gebeurden binnen de R40 volgens de politie een kwart minder ongevallen, vergeleken met vorig jaar. 'Een combinatie van de zone 30 en het circulatieplan', klinkt het. In de hele stad daalt het aantal verkeersslachtoffers al vier jaar op rij. [naar artikel]
Sinds het circulatieplan in april is ingevoerd in de Gentse binnenstad, is het aantal ongevallen met 28% gedaald. [naar artikel]
In Gent is het aantal ongevallen met 27,9 pct gedaald in vergelijking met vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Gentse politie. De daling is een gevolg van de invoering van het circulatieplan en een beperking van de snelheid. [naar artikel]
De hoeveelheid stikstof in de Gentse lucht is met een vijfde afgenomen sinds de invoering van het circulatieplan. Die daling is dubbel zo groot als in de rest van Vlaanderen. Als het van Groen-voorzitter Meyrem Almaci afhangt, komt er ook in andere steden een circulatieplan. [naar artikel]
In Gent is het aantal ongevallen met 27,9 procent gedaald in vergelijking met vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Gentse politie. De daling is een gevolg van de invoering van het circulatieplan en een beperking van de snelheid. “We zijn erg blij met dat resultaat”, zegt schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw. “Het was […] [naar artikel]
Sinds de invoering van het circulatieplan van Gent, begin april, is het aantal verkeersongevallen met zwaargewonden met 25 procent gedaald. Maar mensen mijden wel de stad, aldus de middenstand. [naar artikel]
In Gent is het aantal ongevallen met 27,9 pct gedaald in vergelijking met vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Gentse politie. De daling is een gevolg van de invoering van het circulatieplan en een beperking van de snelheid. [naar artikel]
De eerste ochtendspits na de invoering van een nieuw circulatieplan in Gent verloopt vlot. Er zijn geen ongevallen en geen noemenswaardige files. Dat is te horen op de tijdelijke commandopost die de invoering van het nieuwe circulatieplan in de gaten houdt. [naar artikel]
In de eerste drie maanden van het circulatieplan in Gent zijn er binnen de stadsring opvallend minder ongevallen gebeurd dan in dezelfde periode in 2016. Dat meldt de Gentse schepen van Mobiliteit en Openbare Werken Filip Watteeuw. “Het totaal aantal ongevallen is met 30 procent gedaald en ook het aantal ongevallen met zwaargewonden en lichtgewonden is behoorlijk afgenomen.” [naar artikel]
Sinds de invoering van het circulatieplan daalde de hoeveelheid stikstof in de Gentse stadslucht met een vijfde. Dat leren nieuwe metingen van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM). De daling is dubbel zo groot als in de rest van Vlaanderen. [naar artikel]
De eerste ochtendspits na de invoering van een nieuw circulatieplan in Gent verloopt rustig, er zijn geen ongevallen en geen noemenswaardige files. Dat is te horen op de tijdelijke commandopost die de invoering van het nieuwe circulatieplan in de gaten houdt. [naar artikel]
De hoeveelheid stikstof in de Gentse lucht is met een vijfde afgenomen sinds de invoering van het circulatieplan. Groen wil het circulatieplan ook in andere steden uitvoeren. [naar artikel]
De verkeersmaatregelen in Gent, waaronder het veelbesproken circulatieplan, leiden tot 35 tot 40 procent minder ongevallen. Dat zegt schepen Filip Watteeuw (Groen). [naar artikel]
De verkeersmaatregelen in Gent, waaronder het veelbesproken circulatieplan, leiden tot bijna 35 tot 40 procent minder ongevallen. Dat zegt schepen Filip Watteeuw (Groen). [naar artikel]
Sinds de invoering van het circulatieplan krijgen de bewoners van de Leuvense Vesten opvallend meer verkeer langs hun voordeur, en dat zijn ze grondig beu. “Wij zijn blijkbaar tweederangsburgers, minder belangrijk dan de mensen in het centrum” [naar artikel]
De Gentse CD&V dient in de gemeenteraad een voorstel in om de invoering van het circulatieplan met een jaar uit te stellen (zie De Gentenaar van gisteren). Maar Filip Watteeuw (Groen), schepen van Mobiliteit, zegt dat de afgesproken randvoorwaarden wél vervuld zullen zijn. [naar artikel]
De Gentse coalitiepartners sp.a, Groen en Open Vld gaan niet in op een vraag van CD&V om de invoering van het circulatieplan uit te stellen, zo [naar artikel]
Sinds de invoering van het nieuwe circulatieplan rijden er zeker 19 procent minder auto’s rond in de Vijfhoek in Brussel dan ervoor. Het fietsverkeer groeide dan weer met een vijfde. Terwijl andere gemeenten struikelen over Good Move lijkt de invoering in Brussel-Stad daarmee een succes. Toch blijven er lokale knelpunten. [naar artikel]
Het aantal Gentenaars dat de fiets neemt is met 22 procent gestegen sinds de invoering van het circulatieplan vorig jaar. Dat blijkt uit een grootschalige telling van binnenrijdende fietsen op 39 kruispunten van de ring. [naar artikel]
In de eerste drie maanden van het circulatieplan in Gent zijn er binnen de stadsring opvallend minder ongevallen gebeurd dan in dezelfde periode [naar artikel]
Het aantal Gentenaars dat de fiets neemt is met 22 procent gestegen sinds de invoering van het circulatieplan vorig jaar. Dat blijkt uit een... [naar artikel]
De Gentse coalitiepartners SP.A, Groen en Open VLD gaan niet in op een vraag van CD&V om de invoering van het circulatieplan uit te stellen. Dat bleek op de gemeenteraad. De invoeringsdatum blijft 3 april. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.