De stiptheid van de treinen lag in februari opnieuw lager dan een jaar eerder. Als de afgeschafte treinen meegerekend worden, bedroeg de stiptheid 82,4 procent. Dat betekent dat meer dan een op de zes treinen met minstens zes minuten vertraging reed of afgeschaft werd. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen is in februari gedaald in vergelijking met het jaar daarvoor. Dat blijkt uit de gezamenlijke stiptheidscijfers die... [naar artikel]
De stiptheid van de treinen lag in februari opnieuw lager dan een jaar eerder. Als de afgeschafte treinen meegerekend worden, bedroeg de stiptheid 82,4 procent. Dat betekent dat meer dan een op de zes treinen met minstens zes minuten vertraging reed of afgeschaft werd. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen lag in februari opnieuw lager dan een jaar eerder. Als de afgeschafte treinen meegerekend worden, bedroeg de stiptheid 82,4 procent. Dat betekent dat meer dan een op de zes treinen met minstens zes minuten vertraging reed of afgeschaft werd. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen is in de maand februari tot 89,0 procent gedaald. Dat blijkt uit de cijfers die de spoornetbeheerder Infrabel en de spoorwegmaatschappij NMBS woensdag verspreidden. Het dodelijke treinongeval dat zich op 18 februari in Leuven voordeed, is de belangrijkste oorzaak van het toenemende aantal vertragingen. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen is vorig jaar opnieuw onder de 90 procent gedaald. Dat blijkt uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel en spoorwegmaatschappij NMBS. Over heel 2016 reed 89,2 procent van de treinen op tijd of een vertraging van minder dan zes minuten. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen is vorig jaar opnieuw onder de 90 procent gedaald. Dat blijkt uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel en spoorwegmaatschappij NMBS. Over heel 2016 reed 89,2 procent van de treinen op tijd of een vertraging van minder dan zes minuten. In 2015 was dat nog bijna 91 procent. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen is vorig jaar opnieuw onder de 90 procent gedaald. Dat blijkt uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel en [naar artikel]
De stiptheid van de binnenlandse reizigerstreinen is er vorig jaar licht op achteruit gegaan in vergelijking met 2020. Gemiddeld reed 92,6 procent van de treinen in 2021 op tijd, of met een vertraging van maximaal zes minuten. Een jaar eerder was dat nog 93,6 procent. Het aantal afgeschafte treinen is wel fors toegenomen. Dat blijkt donderdag uit cijfers op de opendatawebsite van spoornetbeheerder Infrabel. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen is vorig jaar gedaald naar het laagste niveau in vijf jaar. Er werden ook meer dan 46.000 treinen afgeschaft, een record. Dat blijkt vrijdag uit cijfers op de opendatawebsite van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. [naar artikel]
De stiptheid op het Belgische spoor is in november gezakt naar een dieptepunt. Slechts 82 procent van de treinen kwam aan met maximaal 6 minuten vertraging, zo blijkt dinsdag uit gegevens van spoornetbeheerder Infrabel en spoorwegmaatschappij NMBS. Dat is het zwakste resultaat sinds november 2014. [naar artikel]
89,2% van de treinen reed vorig jaar op tijd of met een vertraging van minder dan zes minuten [naar artikel]
Dat blijkt uit cijfers van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. De stiptheid van de treinen bedroeg vorig jaar 89,2 procent. Een jaar eerder was dat nog 92,6 procent, en twee jaar geleden 93,6 procent. Met andere woorden: meer dan één trein op de tien rijdt met een vertraging van minstens zes minuten. Treinen die met minder dan zes […] The post Stiptheid treinen ging achteruit in 2022 appeared first on Knack. [naar artikel]
De stiptheid van de reizigerstreinen op het Belgische spoornet bedroeg in augustus net geen 91 procent, tegen 91,3 procent in augustus vorig jaar. Het is de eerste keer dit jaar dat de treinen minder stipt reden dan in dezelfde maand een jaar eerder, zo blijkt vrijdag uit gegevens op de website van spoornetbeheerder Infrabel. [naar artikel]
De stiptheid op het spoor is in november nog maar eens afgenomen. Slechts 82 procent van de treinen kwam aan met minder dan 7 minuten vertraging, zo blijkt uit gegevens van de NMBS en spoornetbeheerder Infrabel. In november 2015 bedroeg de stiptheid nog 86,9 procent. [naar artikel]
Ook in april bleef de stiptheid van de treinen onder de 90 procent. Ruim één op de tien treinen reed dus met vertraging, blijkt uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel. Augustus 2022 was de laatste keer dat de stiptheid van Belgische treinen boven de 90 procent uitkwam, nochtans is dat het streefcijfer voor Infrabel en de NMBS. [naar artikel]
Een supercomputer van 21 miljoen euro, speciale managers en nieuwe software. Het haalt voorlopig niet veel uit voor de stiptheid van de treinen. Voor de periode januari-mei is die gedaald van 90,3 naar 89,7 procent, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) eist in een nieuwe brief een actieplan om de stiptheid dringend op te krikken. [naar artikel]
Uit cijfers van Infrabel, die Knack kon inkijken, blijkt dat de stiptheid van de treinen tijdens spitsuren veel slechter is dan algemeen geweten. Tijdens de week van 12 tot 16 november bleek bijvoorbeeld dat de treinen tijdens de ochtendspits een gemiddelde stiptheid hadden van nauwelijks 36,6 procent. Twee op drie treinen had tijdens de ochtendspits dus een vertraging van meer dan zes minuten. [naar artikel]
15:26 Voor het eerst in vier jaar tijd is de stiptheid van de treinen onder de kaap van 90 procent gedoken. In 2022 sneuvelden meer dan 44.000 treinen, een record. Dat blijkt uit cijfers van de spoornetbehe... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.