De verkeersmaatregelen in Gent, waaronder het veelbesproken circulatieplan, leiden tot 35 tot 40 procent minder ongevallen. Dat zegt schepen Filip Watteeuw (Groen). [naar artikel]
Het Gentse circulatieplan, dat bij de intrede met veel ophef gepaard ging, is bijna een jaar oud. Uit de eerste grote evaluatie blijkt dat bestuurders zich aanpasten, maar dat er ook weerstand blijft. [naar artikel]
De verkeersmaatregelen in Gent, waaronder het veelbesproken circulatieplan, leiden tot bijna 35 tot 40 procent minder ongevallen. Dat zegt schepen Filip Watteeuw (Groen). [naar artikel]
Het circulatieplan in Gent wordt positief geëvalueerd, maar krijgt een dertiental belangrijke aanpassingen, zegt bevoegd schepen van Mobiliteit... [naar artikel]
Het aantal Gentenaars dat de fiets neemt is met 22 procent gestegen sinds de invoering van het circulatieplan vorig jaar. Dat blijkt uit een grootschalige telling van binnenrijdende fietsen op 39 kruispunten van de ring. Het aantal fietsers stijgt in Gent al jaren. In vergelijking met de eerste telling in 2014 ziet het Gents MilieuFront […] Het bericht Aantal fietsende Gentenaars steeg met 22 procent sinds invoering circulatieplan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Gentse handel en horeca doen het goed. Zo blijkt uit een nieuwe evaluatie van het Gentse circulatieplan. Alleen speciaalzaken met een publiek buiten Gent hebben het moeilijk, melden De Morgen en Het Laatste Nieuws. Het is al meer dan twee jaar geleden dat het circulatieplan in Gent is ingevoerd. Sindsdien is de luchtkwaliteit verbeterd […] Het bericht Gents circulatieplan heeft positieve commerciële effecten verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het circulatieplan in Gent wordt positief geëvalueerd, maar krijgt een dertiental belangrijke aanpassingen, zegt bevoegd schepen van Mobiliteit... [naar artikel]
Op 16 augustus 2022 werd het nieuwe circulatieplan Good Move ingevoerd in het centrum van Brussel. Een jaar is de autodruk met 27 procent verminderd. Het aantal fietsers ging met ruim een derde omhoog. [naar artikel]
Sinds de invoering van het circulatieplan is het aantal voetgangers en fietsers in Gent gestegen. Het verkeer op de stadsring blijft wel een gevoelig punt. Dat blijkt uit de eerste voorzichtige evaluatie door het stadsbestuur. [naar artikel]
De Engelse havenstad Birmingham, ooit ‘motorway city’ bant auto’s uit het centrum. De inspiratie? Het Gentse circulatieplan. Birmingham is ongeveer drie keer zo groot als Gent, een industriestad, een havenstad en vooral een autostad. Het Birminghamse stadsbestuur wil echter meer focus op de fiets en het openbaar vervoer. Om bewoners zover te krijgen, komt er […] The post Birmingham volgt Gents model voor circulatieplan appeared first on Business AM. [naar artikel]
In Gent is de uitstoot van schadelijke gassen na de invoering van het circulatieplan in april 2017 gemiddeld met 18 procent gedaald, dubbel zoveel... [naar artikel]
De Brusselse regering heeft een nieuw mobiliteitsplan goedgekeurd. Tegen 2030 zouden er door dit plan 24 procent minder auto's in Brussel moeten rondrijden. Woonwijken worden autoluw gemaakt, er moet meer plaats komen voor fietsers en voetgangers en nieuwe metrolijnen worden onderzocht. [naar artikel]
Sinds de invoering van het circulatieplan van Gent, begin april, is het aantal verkeersongevallen met zwaargewonden met 25 procent gedaald. Maar mensen mijden wel de stad, aldus de middenstand. [naar artikel]
Fietsen en wandelen zit in de lift. Tijdens de lockdown waren er 50 procent meer fietsers en voetgangers in Vlaanderen dan in dezelfde periode... [naar artikel]
Na een marathonvergadering van 13 uur hebben de milieuministers van de EU-landen in Luxemburg een compromis bereikt over een verdere inperking van de CO2-uitstoot van auto's. Ze willen dat nieuwe auto's tegen 2030 35 procent minder uitstoten dan in 2021, en bestelwagens 30 procent minder. [naar artikel]
De hoeveelheid stikstof in de Gentse lucht is met een vijfde afgenomen sinds de invoering van het circulatieplan. Die daling is dubbel zo groot als in de rest van Vlaanderen. Als het van Groen-voorzitter Meyrem Almaci afhangt, komt er ook in andere steden een circulatieplan. [naar artikel]
De Belgen hebben in 2016 84,3 miljard kilometers met de wagen afgelegd, 0,4 procent meer dan in 2015, wat toen ook al een recordjaar was. Dat blijkt dinsdag uit een jaarlijkse studie van de FOD Mobiliteit en Vervoer. Ter vergelijking: we rijden gemiddeld 4 procent meer kilometers met de auto dan de Nederlanders, 6 procent meer dan de Fransen en 1 procent minder dan de Duitsers. [naar artikel]
Op de telpunten binnen de Hasseltse grote ring zijn in 2023 gemiddeld 15 procent meer fietsers geteld dan een jaar eerder. In de fietsstraten is zelfs een veelvoud geteld. En op de fietssnelwegen is het aantal fietsers gestegen met liefst 44 procent. Hoe komt dat? [naar artikel]
Tijdens de lockdown telde Limburg bijna 60 procent meer fietsers dan in dezelfde periode vorig jaar. “Door het goede fietsweer halen we ook de afgelopen dagen recordcijfers van ruim 40.000 fietsers per dag”, zegt gedeputeerde Igor Philtjens. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in de eerste drie maanden van dit jaar met 15 procent gedaald tegenover dezelfde periode vorig jaar. Minder goed [naar artikel]
In Gent is het aantal ongevallen met 27,9 procent gedaald in vergelijking met vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Gentse politie. De daling is een gevolg van de invoering van het circulatieplan en een beperking van de snelheid. “We zijn erg blij met dat resultaat”, zegt schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw. “Het was […] [naar artikel]
Sinds de invoering van het nieuwe circulatieplan rijden er zeker 19 procent minder auto’s rond in de Vijfhoek in Brussel dan ervoor. Het fietsverkeer groeide dan weer met een vijfde. Terwijl andere gemeenten struikelen over Good Move lijkt de invoering in Brussel-Stad daarmee een succes. Toch blijven er lokale knelpunten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.