Het Gentse circulatieplan, dat bij de intrede met veel ophef gepaard ging, is bijna een jaar oud. Uit de eerste grote evaluatie blijkt dat bestuurders zich aanpasten, maar dat er ook weerstand blijft. [naar artikel]
Het circulatieplan in Gent wordt positief geëvalueerd, maar krijgt een dertiental belangrijke aanpassingen, zegt bevoegd schepen van Mobiliteit... [naar artikel]
Het circulatieplan in Gent wordt positief geëvalueerd, maar krijgt een dertiental belangrijke aanpassingen, zegt bevoegd schepen van Mobiliteit... [naar artikel]
Sinds de invoering van het circulatieplan is het aantal voetgangers en fietsers in Gent gestegen. Het verkeer op de stadsring blijft wel een gevoelig punt. Dat blijkt uit de eerste voorzichtige evaluatie door het stadsbestuur. [naar artikel]
De Engelse havenstad Birmingham, ooit ‘motorway city’ bant auto’s uit het centrum. De inspiratie? Het Gentse circulatieplan. Birmingham is ongeveer drie keer zo groot als Gent, een industriestad, een havenstad en vooral een autostad. Het Birminghamse stadsbestuur wil echter meer focus op de fiets en het openbaar vervoer. Om bewoners zover te krijgen, komt er […] The post Birmingham volgt Gents model voor circulatieplan appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het aantal Gentenaars dat de fiets neemt is met 22 procent gestegen sinds de invoering van het circulatieplan vorig jaar. Dat blijkt uit een grootschalige telling van binnenrijdende fietsen op 39 kruispunten van de ring. Het aantal fietsers stijgt in Gent al jaren. In vergelijking met de eerste telling in 2014 ziet het Gents MilieuFront […] Het bericht Aantal fietsende Gentenaars steeg met 22 procent sinds invoering circulatieplan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De hoeveelheid stikstof in de Gentse lucht is met een vijfde afgenomen sinds de invoering van het circulatieplan. Die daling is dubbel zo groot als in de rest van Vlaanderen. Als het van Groen-voorzitter Meyrem Almaci afhangt, komt er ook in andere steden een circulatieplan. [naar artikel]
Er komt dan toch geen referendum over het Gents circulatieplan. Er werden niet voldoende geldige handtekeningen ingezameld. Oppositiepartij N-VA reageert teleurgesteld. [naar artikel]
De verkeersmaatregelen in Gent, waaronder het veelbesproken circulatieplan, leiden tot 35 tot 40 procent minder ongevallen. Dat zegt schepen Filip Watteeuw (Groen). [naar artikel]
De Gentse handel en horeca doen het goed. Zo blijkt uit een nieuwe evaluatie van het Gentse circulatieplan. Alleen speciaalzaken met een publiek buiten Gent hebben het moeilijk, melden De Morgen en Het Laatste Nieuws. Het is al meer dan twee jaar geleden dat het circulatieplan in Gent is ingevoerd. Sindsdien is de luchtkwaliteit verbeterd […] Het bericht Gents circulatieplan heeft positieve commerciële effecten verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De stad Gent lanceert een campagne om weggebruikers te sensibiliseren voor meer hoffelijkheid in het verkeer. Het campagnebeeld, een grote duim, zal hier en daar in het straatbeeld komen, maar komt ook op broodzakken, appels en bierviltjes. “De positie van de weggebruikers is veranderd door het circulatieplan”, zegt schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw. “Dat betekent […] Het bericht Grote duim roept op tot hoffelijkheid na Gents circulatieplan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Nieuwe voetgangerstellingen tonen aan dat er na de start van het circulatieplan op 3 april een dipje was in de drukte in de binnenstad van Gent, maar dat die zich snel herstelde. Toch voelden veel bewoners en handelaars vorige week als een kalme week aan. Filip Watteeuw wijst naar het “druktegevoel”. “Een straat zonder auto’s ziet er minder druk uit.” [naar artikel]
Er komt dan toch geen referendum over het Gents circulatieplan. Er werden niet voldoende geldige handtekeningen ingezameld. Oppositiepartij N-VA reageert teleurgesteld, en legt zich niet neer bij wat ze 'een puur politieke beslissing' noemt. [naar artikel]
Zowel oppositiepartijen N-VA als Vlaams Belang blijven zich verzetten tegen het nieuwe Gentse circulatieplan, dat ze te radicaal vinden, ook na [naar artikel]
Sinds de invoering van het Leuvense circulatieplan rijden er niet alleen minder auto’s door de binnenstad, er lopen ook meer kinderen zonder begeleiding in de stad rond, én er zijn ook meer mannen te voet. Dat blijkt uit een onderzoek van Leuvense masterstudenten geografie. [naar artikel]
Hoe meer fietsers er in het straatbeeld rondrijden, hoe kleiner de kans op ongevallen met auto’s. Dat is een van de opvallende conclusies van een nieuw onderzoek van de Universiteit Gent dat focust op de verkeersveiligheid van fietsers in Antwerpen. [naar artikel]
Hoe meer fietsers er in het straatbeeld rondrijden, hoe kleiner de kans op ongevallen met auto’s. Dat is een van de opvallende conclusies van een nieuw onderzoek van de Universiteit Gent dat focust op de verkeersveiligheid van fietsers in Antwerpen. [naar artikel]
De verkeersmaatregelen in Gent, waaronder het veelbesproken circulatieplan, leiden tot bijna 35 tot 40 procent minder ongevallen. Dat zegt schepen Filip Watteeuw (Groen). [naar artikel]
Op 16 augustus 2022 werd het nieuwe circulatieplan Good Move ingevoerd in het centrum van Brussel. Een jaar is de autodruk met 27 procent verminderd. Het aantal fietsers ging met ruim een derde omhoog. [naar artikel]
Het circulatieplan in Gent krijgt op korte termijn een reeks aanpassingen als resultaat van adviezen van het burgerkabinet. Dat meldt het Gentse [naar artikel]
Het circulatieplan in Gent krijgt op korte termijn een reeks aanpassingen als resultaat van adviezen van het burgerkabinet. Dat meldt het Gentse [naar artikel]
Er komt dan toch geen referendum over het Gents circulatieplan. Er werden niet voldoende geldige handtekeningen ingezameld. Oppositiepartij N-VA reageert teleurgesteld, en legt zich niet neer bij wat ze 'een puur politieke beslissing' noemt. [naar artikel]
Het circulatieplan in Gent krijgt een dertiental belangrijke aanpassingen, stelt schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen). [naar artikel]
Na de verontwaardiging over de fietsongevallen in Antwerpen trekken nu ook de politieke partijen voluit de kaart van de verkeersveiligheid. Samen, het collectief rond sp.a en Groen, wil nu ook een circulatieplan invoeren. [naar artikel]
De vraag die IntelliGentmobiel wil beantwoord zien luidt: "Vindt u dat Gent en de Gentenaars beter worden van het voorliggende circulatieplan: ja of neen?". [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.