Wat u op straat merkt, blijkt ook in de cijfers te kloppen. Steeds meer werknemers leasen via hun werkgever een fiets en rijden zo naar het werk. Jaar na jaar zet de sector records neer. [naar artikel]
BRUSSEL Een ooglapje dragen, alleen overdag rijden of een verbod om passagiers te vervoeren: steeds meer mensen mogen enkel met de auto rijden als ze zich aan bepaalde voorwaarden houden. Het rijgeschiktheidscentrum Cara wordt almaar creatiever in het opleggen van deze restricties. [naar artikel]
De voorbije jaren hebben steeds meer mensen last van een allergie. Hooikoorts maakt nog steeds de grootste groep uit, maar steeds meer mensen hebben ook een voedselallergie. Of denken dat tenminste. [naar artikel]
Er zijn er steeds meer, maar toch rijdt slechts 0,7 procent van onze auto’s elektrisch. Te duur en te weinig laadpalen, luidt het. Het aantal bestellingen stijgt wel. [naar artikel]
Het schrappen van kleine stadsautootjes bij steeds meer merken, en het feit dat auto’s in een recordtempo duurder worden, doet mensen steeds meer uitkijken naar andere oplossingen. Maar er duikt wél een alternatief op: de zogeheten microcars, bestemd zijn voor korte afstanden. In de autosector wil men het nu al over een hype hebben, ofschoon dat nog niet uit de cijfers blijkt. Maar wat zijn die microcars nu precies? Wat kosten ze, welke voor- en nadelen hebben ze en wat kan je ermee doen? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn zocht het uit. [naar artikel]
De hoogte van de brandstofprijzen zet meer mensen ertoe aan om te carpoolen, ofwel samen te rijden. In de eerste acht maanden van dit jaar is het aantal ‘gecarpoolde’ kilometers meer dan verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In vergelijking met 2019 is er een stijging met bijna veertig procent. Dat meldt Vias Institute op basis van haar jongste mobiliteitsbarometer. [naar artikel]
De eindejaarsperiode is ook dit jaar weer de start van de nieuwe BOB-campagne. Hoewel er de afgelopen jaren meer controles werden uitgevoerd, blazen steeds minder mensen positief. Wat moet je weten als je tijdens de feestdagen gebruik maakt van een BOB? Mag hij of zij met jouw auto rijden? En is hij of zij verzekerd als hij met jouw auto een ongeval veroorzaakt? Independer.be legt uit. [naar artikel]
Vorig jaar schonken goed 400 mensen hun lichaam aan de wetenschap, aan de Vlaamse universiteiten eigenlijk. Het gebeurt steeds meer en het is ook meer en meer bespreekbaar. Of hoe sommige mensen ook na hun dood betekenis geven aan hun lichaam. [naar artikel]
Jongeren moeten minder drinken als ze rijden, roken mag bijna nergens meer en Volksgezondheid bekijkt of een vettaks opportuun is. Steeds meer mensen fulmineren tegen wat zij ervaren als betutteling. 'Een verbod werkt alleen als de overheid consequent is.' [naar artikel]
Meer dan 43.000 mensen kregen vorig jaar een boete omdat ze de Vlaamse zorgpremie niet betaalden. ‘We zien dat steeds meer mensen moeite hebben met die premie’, zegt oppositiepartij PVDA. [naar artikel]
Een ooglapje dragen, alleen overdag rijden of een verbod om passagiers te vervoeren: meer en meer Vlamingen mogen enkel met de auto rijden als ze zich aan bepaalde voorwaarden houden. Het “rijgeschiktheidscentrum” Cara wordt almaar creatiever in het opleggen van zulke restricties. “Negen op de tien mensen die bij ons komen aankloppen, kunnen we op die manier veilig in het verkeer houden.” [naar artikel]
Steeds vaker staan instructeurs en therapeuten hen bij: mensen die een rijbewijs hebben, maar niet meer durven te rijden. 'Alleen al de gedachte doet sommigen hartkloppingen krijgen.' [naar artikel]
Als de ‘gewone’ Tour de France niet meer volstaat, kun je nog altijd de ultravariant rijden. Steeds meer duursporters zoeken de limieten op, zowel fysiek als mentaal. ‘Mensen verklaren mij nu al zot, maar het kan altijd nog gekker.’ [naar artikel]
Op deze Wereldaidsdag stelt Unicef een nieuw rapport voor waaruit blijkt dat steeds meer jonge mensen het virus oplopen dat aids veroorzaakt. Het totale aantal mensen dat hiv krijgt, neemt evenwel af. [naar artikel]
De afgelopen week vielen er in Limburg vier verkeersdoden te betreuren. “Nu door de versoepeling meer mensen opnieuw rijden, is een toename van de ongevallen te verwachten. We zijn het ook niet meer gewend om te rijden”, zegt Vias. [naar artikel]
In de eerste helft van 2021 werden in Vlaanderen meer dan 1,6 miljoen bestuurders betrapt op overdreven snelheid. Dat is een stijging met 11 procent in vergelijking met dezelfde periode in precoronajaar 2019. Dat blijkt uit cijfers van de federale politie. Van die overtreders reed iets meer dan een kwart meer dan 10 km per uur te snel. “Uit deze cijfers blijkt dat te snel rijden nog steeds een groot probleem is”, aldus Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open VLD). [naar artikel]
Steeds meer mensen vragen aan hun dokter of ze een vrijstelling kunnen krijgen om een mondmasker te dragen. Steeds meer dokters schrijven daar ook... [naar artikel]
Steeds meer bestuurders worden betrapt voor het rijden onder invloed van drugs. En het aantal betrapte chauffeurs is slechts het topje van de ijsberg, schrijft De Zondag. [naar artikel]
Tijdens de twaalf weken van de bobcampagne zijn deze zomer bijna 6.300 bestuurders betrapt op rijden onder invloed van alcohol. Dat blijkt uit cijfers van de Federale Politie en verkeersveiligheidsinstituut Vias. In totaal werden bijna 200.000 mensen gecontroleerd. Zo’n 3,3% blies positief. Vooral 's nachts testen nog steeds veel mensen positief. [naar artikel]
14:05 De torenhoge energieprijzen en de inflatie duwen steeds meer mensen in de problemen. Incassobureaus zien het aantal afbetalingsplannen fors oplopen. 'Voor velen is dit de stijging te veel.' [naar artikel]
Door de toename van de e-commerce rijden meer en meer bestelwagens rond. En dat veroorzaakt ook steeds meer ongevallen, zoals deze week nog in Aalst. Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) werkt daarom al een tijdje aan een plan om pakjes- en maaltijdbezorgers veiliger te doen rijden. Maar welke maatregelen wil ze nemen? [naar artikel]
De fiets was in 2019 dubbel zo populair voor woon-werkverkeer als het jaar voordien. Dat blijkt uit de jaarlijkse mobiliteitsbarometer van HR-dienstenbedrijf Acerta. Iets meer dan 30 procent van de werknemers kiest regelmatig voor de fiets, tegenover zo'n 16 procent in 2018. Toch blijft de auto nog steeds het populairste vervoersmiddel, en rijden iets meer mensen met een bedrijfswagen. [naar artikel]
Meer en meer mensen kunnen de thuiszorg die ze nodig hebben niet meer betalen, dat zegt Familiehulp. Ze zien dat meer en meer mensen beroep doen op hun diensten maar steeds minder uren aanvragen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.