Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
BusinessAM

Kilometerheffing verkleint files niet, sector rekent kosten door

31/03/2018 - 07:25
"De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft vorig jaar 676 miljoen euro opgebracht, maar de files zijn er niet kleiner door geworden. Er zijn zelfs vrachtwagens bijgekomen. Dat blijkt uit een studie van het Vlaams Verkeerscentrum waarover Gazet van Antwerpen en De Standaard zaterdag berichtten. Volgens de studie kwam er vorig jaar 1,5 procent vrachtwagens op onze […] Het bericht Kilometerheffing verkleint files niet, sector rekent kosten door verscheen eerst op Metro."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Kilometerheffing is een maat voor niets: filses blijven even erg en sector rekent kosten gewoon door (31/03/2018 - Het Nieuwsblad)

De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft vorig jaar 676 miljoen euro opgebracht, maar de files zijn er niet kleiner door geworden. Er zijn zelfs vrachtwagens bijgekomen. Dat blijkt uit een studie van het Vlaams Verkeerscentrum in onze zusterkranten. [naar artikel]


2. Kilometerheffing verkleint files niet, zelfs meer vrachtwagens op baan (31/03/2018 - Het Laatste Nieuws)

De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft vorig jaar 676 miljoen euro opgebracht, maar de files zijn er niet kleiner door geworden. Er zijn zelfs... [naar artikel]


3. Vlaanderen voert kilometerheffing voor auto’s in: wat gaat dat de automobilist kosten? En lost dit de files op? (26/12/2018 - Het Nieuwsblad)

De kilometerheffing en het rekeningrijden. Er wordt al jaren over gesproken, maar nu lijkt het er onvermijdelijk te komen op de Vlaamse wegen. Maar wat kan de automobilist precies verwachten? En hoe veel gaat dat kosten? [naar artikel]


4. Hoe lossen we de files op zonder kilometerheffing? (10/04/2019 - De Tijd)

15:15 De verschillende politieke partijen trekken hun handen af van de invoering van een kilometerheffing voor personenwagens. Wat zijn de alternatieven om de files te bestrijden? [naar artikel]


5. Vijf vragen over de slimme kilometerheffing: hoe werkt het en wat zal het kosten? (05/04/2019 - Gazet van Antwerpen)

De slimme kilometerheffing komt eraan, maar hoe gaat het werken? Volgens documenten die de zakenkrant De Tijd kon inkijken, betalen autobestuurders tussen de 2 en 5 eurocent per kilometer. Is dat genoeg om de Vlaamse files aan te pakken? [naar artikel]


6. Gebiedsdekkende kilometerheffing efficiëntste manier om files te verminderen en vervuilers te laten meebetalen (16/12/2019 - Het Laatste Nieuws)

Een slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing is de beste oplossing als de Vlaamse overheid een wegenheffing wil invoeren die tegelijk de files... [naar artikel]


7. Kilometerheffing moet files wegwerken (12/01/2018 - De Morgen)

Een kilometerheffing voor personenwagens en stipter en sneller openbaar vervoer moeten de files op onze snelwegen wegwerken. Dat staat in het ontwerp van mobiliteitsplan dat dit voorjaar aan de Vlaamse regering wordt voorgelegd. [naar artikel]


8. Slimme kilometerheffing is beste optie om Vlaamse files te vermijden (17/12/2019 - De Morgen)

Een slimme kilometerheffing over Vlaanderen is de beste optie om de files te verkleinen en de verkeerskosten te laten dragen door wie echt met de auto rijdt. Dat is de conclusie van een langverwachte studie die door de vorige Vlaamse regering besteld werd. [naar artikel]


9. Vrachtwagen Essers 8.000 uur per jaar langer onderweg door files (30/11/2016 - Het Belang van Limburg)

Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]


10. ‘Superslimme kilometerheffing kan files doen verdwijnen’ (22/08/2019 - De Morgen)

Terwijl CD&V de kilometerheffing opnieuw op tafel legt, pleiten wetenschappers voor een nog radicalere variant. Een heffing die om de vijf minuten verandert, zou de files kunnen oplossen zonder dat de automobilist zich blauw betaalt of de wagen moet afzweren. [naar artikel]


11. Kilometerheffing is begraven, maar hoe gaan we de files dan wél oplossen? Expert: “Gewoon doen zoals in de middeleeuwen” (10/04/2019 - Het Nieuwsblad)

De politiek heeft de kilometerheffing begraven, maar we blijven met zijn allen vaststaan in het verkeer. Meer dan ooit zelfs, want ook vorig jaar namen de files toe. Met vier procent in Antwerpen, met drie procent in Brussel, in Kortrijk zelfs met acht procent. Die files moeten verminderen, en nog liever verdwijnen. Dat vindt iedereen. Maar als het niet met rekeningrijden kan gebeuren, hoe dan wel? [naar artikel]


12. De vertrektijden van automobilisten zo spreiden dat alle files verdwijnen: zo ziet de superslimme kilometerheffing eruit (22/08/2019 - De Morgen)

Terwijl CD&V de kilometerheffing opnieuw op tafel legt, pleiten wetenschappers voor een nog radicalere variant. Een heffing die om de vijf minuten verandert, zou de files kunnen oplossen zonder dat de automobilist zich blauw betaalt of de wagen moet afzweren. [naar artikel]


13. Wetenschappers leggen ‘superslimme’ kilometerheffing op tafel: ‘Tot 6,66 euro tol per rit en files verdwijnen’ (22/08/2019 - De Morgen)

Terwijl CD&V de kilometerheffing opnieuw op tafel legt, pleiten wetenschappers voor een nog radicalere variant. Een heffing die om de vijf minuten verandert, zou de files kunnen oplossen zonder dat de automobilist zich blauw betaalt of de wagen moet afzweren. [naar artikel]


14. Speelgoedketen Fun verkleint verlies (06/07/2017 - De Tijd)

15:38 Door kosten te besparen en niet langer alleen speelgoed aan te bieden, verkleint Fun zijn verlies. 'Volgend jaar moet er weer winst zijn.' [naar artikel]


15. Kmo's luiden alarmbel: kilometerheffing kost jobs (12/06/2017 - De Redactie)

Kmo's leiden verlies door de kilometerheffing voor vrachtwagens. Door de extra kosten hebben verschillende bedrijven ook al mensen moeten ontslaan. [naar artikel]


16. Minister van Mobiliteit Ben Weyts begraaft kilometerheffing voor personenwagens helemaal (09/04/2019 - Het Belang van Limburg)

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) begraaft de slimme kilometerheffing. Voor de camera’s van VTM komt hij met een nieuw idee op de proppen. “Waar we de afgelopen jaren hebben geïnvesteerd in infrastructuur zijn de files een beetje gedaald”, zegt hij. “Het is duidelijk dat er geen draagvlak meer is voor de kilometerheffing. We gaan die niet door de strot van de mensen rammen.” [naar artikel]


17. Nóg meer kosten op energiefactuur: plots rekent Mega zonnepaneeleigenaars met terugdraaiende teller ‘forfait’ van 700 tot 900 euro per jaar aan (31/08/2022 - Het Laatste Nieuws)

Vanaf september rekent energieleverancier Mega extra kosten aan voor klanten die zonnepanelen combineren met een analoge, terugdraaiende teller. Die ‘forfait’ bedraagt al snel 700 tot 900 euro op jaarbasis. Mega zelf verwijst naar kosten die het moet betalen aan de netbeheerder. In de sector zelf valt te horen dat energieleveranciers steeds moeilijker met de gestegen kosten om kunnen. [naar artikel]


18. “Enkel slimme kilometerheffing voor alle voertuigen kan files echt oplossen” (24/04/2018 - Gazet van Antwerpen)

De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft amper een effect op de verkeersdrukte. Dat meldt werkgeversorganisatie Voka dinsdag in een reactie op de cijfers van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert in België. [naar artikel]


19. Helft ondernemers voor kilometerheffing tegen files (31/07/2016 - De Tijd)

13:19 De helft van de ondernemers is voor een kilometerheffing voor personenwagens als dat de files vermindert. Dat blijkt uit een rondvraag van Unizo. [naar artikel]


20. Touring niet per se tegen superslimme kilometerheffing ‘maar kosten voor de automobilist mogen niet stijgen’ (22/08/2019 - De Morgen)

Touring ziet een ‘superslimme kilometerheffing’ als een van de mogelijke maatregelen voor de oplossing van het fileprobleem, maar vindt wel dat de totale factuur van de automobilist niet verder mag oplopen door die heffing. De mobiliteitsorganisatie pleit ook voor sociale correcties en roept de politici op om werk te maken van een groter draagvlak voor de kilometerheffing. [naar artikel]


21. Maar 1 op 3 Vlamingen voor kilometerheffing (02/02/2019 - De Tijd)

01:01 De Vlamingen zijn volgens onderzoek verdeeld over de kilometerheffing tegen groeiende files. [naar artikel]


22. 'Wie werkt, zal kilometerheffing betalen' (26/12/2018 - De Tijd)

16:13 Kilometerheffing op alle Vlaamse wegen is een goed idee, is bij mobiliteits- en autofederaties te horen. Maar ze moet wel tot minder files leiden en het zal vooral de beroepsbevolking zijn die ze beta... [naar artikel]


23. Een op de vijf dienstencheque-ondernemingen rekent bijkomende kosten aan (15/03/2022 - Het Laatste Nieuws)

Een op de vijf dienstenchequeondernemingen rekent bijkomende administratiekosten aan. Dat blijkt uit een enquête op vraag van Vlaams minister van Werk Hilde Crevits (CD&V). Die werkt aan een nieuw afsprakenkader met de sector. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!