Als we de auto van de toekomst milieuvriendelijk willen maken, dan investeren we beter in waterstof dan in batterijen. Dat blijkt uit een onderzoek van het gerenommeerde Duitse Fraunhofer Institut. [naar artikel]
Uitstekende beleggers die niet vies zijn van wat risico kijken niet te veel achteruit. Ze kijken vooruit. Ze zijn voortdurend op zoek naar trends die zich aandienen en waaraan ondernemingen veel geld kunnen verdienen. Beursexpert Pascal Paepen duidt die trends voor ons. Vandaag heeft hij het over het potentieel van auto’s op waterstof. “Ook beleidsmakers geloven meer en meer in een toekomst op waterstof.” Is het nu het ideale moment om erin te investeren? [naar artikel]
Het Limburgse afvalbedrijf Bionerga heeft een eerste vuilniswagen op aardgas in Sint-Truiden en Hasselt rondrijden. In de toekomst wil Bionerga nog een stapje verder gaan en in Limburg vrachtwagens op waterstof laten rijden. Het waterstof zal dan geproduceerd worden met stroom van de nieuwe energiehub in Beringen. [naar artikel]
Uitstekende beleggers die niet vies zijn van wat risico kijken niet te veel achteruit. Ze kijken vooruit. Ze zijn voortdurend op zoek naar trends die zich aandienen en waaraan ondernemingen veel geld kunnen verdienen. Beursexpert Pascal Paepen duidt die trends voor ons. Vandaag heeft hij het over het potentieel van auto’s op waterstof. “Ook beleidsmakers geloven meer en meer in een toekomst op waterstof.” Is het nu het ideale moment om erin te investeren? [naar artikel]
Een van de specialere auto’s op HLN Drive is de Toyota Mirai. Hij rijdt op waterstof en bovendien claimt de Japanse autobouwer dat de wagen de lucht zuivert wanneer hij rijdt. Dat bekijken we eens van naderbij. [naar artikel]
Momenteel ligt er een waterstofnetwerk van 600 km onder onze Belgische voeten. Met de waterstofwet ambieert ons land om de draaischijf te worden voor het transport van waterstof. Maar is waterstof het aardgas van de toekomst? Bouwsite Livios vroeg het aan energie-expert Pieter Vingerhoets van VITO/EnergyVille. [naar artikel]
Adina Vălean, de eurocommissaris voor Vervoer, werkt aan een plan om de komende tien jaar 60.000 vrachtwagens op waterstof op de weg te krijgen. Waterstof zal een belangrijke rol spelen bij de groene transitie. De EU schat dat 10 tot 24 procent van het energieverbruik tegen 2050 op waterstof gebaseerd zou kunnen zijn. En terwijl […] [naar artikel]
De ouders van Twan (1,5 jaar) kregen enkele maanden geleden een harde noot te kraken. De dokters stelden bij hun zoontje de ziekte van Duchenne vast. De toekomst ziet er niet rooskleurig uit. [naar artikel]
Aardgastransporteur Fluxys werkt momenteel volop aan een nieuwe pijpleiding tussen de Gentse haven en Opwijk. De 44 kilometer lange pijpleiding moet het transport van aardgas vanuit de haven van Zeebrugge naar Duitsland verdubbelen. Het is tegelijk ook de eerste nieuwe pijpleiding van Fluxys die klaar is om in de toekomst waterstof te transporteren. [naar artikel]
Met een show en hoog bezoek ontvouwde de Antwerpse rederij CMB donderdag grootse plannen om van groene waterstof dé brandstof voor de toekomst van de industrie te maken. Ze stelden hun eerste multimodale tankstation voor waterstof voor, net als een nagelnieuwe truck die op waterstof rijdt. Daarvan willen ze er in de komende jaren honderden verkopen. [naar artikel]
Auto’s, boten en zelfs verwarming op waterstof: de toepassingen van het goedje zijn schijnbaar oneindig. Iedereen lijkt fan van waterstof,... The post Waarom waterstof plots de rockster van de duurzame energie is appeared first on Business AM. [naar artikel]
De wetenschap is volop op zoek naar alternatieven voor fossiele brandstoffen. In waterstof zit veel toekomst. Rijden we straks allemaal in een auto op die brandstof? Docent en onderzoeker Marc Pecqueur van de Thomas More Hogeschool gelooft alvast in het potentieel. Business AM sprak met hem over wat er nodig is. Beluister hier het volledige […] [naar artikel]
De vermogensbeheerder Schroders verwacht dat de vraag naar ecologisch opgewekte waterstof in 2050 liefst 800 keer groter zal zijn dan vandaag. Waterstof is een mogelijke energiebron voor tal van economische activiteiten, zoals de chemie, de zware industrie of de luchtvaart. Toyota gelooft ook nog steeds in de auto op waterstof, ondanks het vooralsnog beperkte succes. […] The post ‘Groene waterstof staat aan vooravond van enorme groei’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Auto's op waterstof zijn een belangrijk spoor voor de toekomst, zegt Joost Kaesemans van Febiac. 'Maar ook elektrische auto's blijven veel voordelen hebben, zowel voor het milieu als voor de economie.' [naar artikel]
Waals minister-president Elio Di Rupo (PS) is optimistisch over de toekomst van het Waals Gewest. De toekomst ziet er voor de Walen rooskleurig uit, zei hij zondag in een toespraak op het congres van de Waalse socialisten in Bergen. [naar artikel]
De energiedrager waterstof zal niet eeuwig een nichegas blijven, meent René Peters van het Nederlandse energie-onderzoeksinstituut TNO. “Waar we nu nog heel veel gas en olie gebruiken, gaan we in de toekomst vooral waterstof gebruiken”, zo betoogt de business director in een gesprek met Business AM Radio. Er zijn verschillende soorten H2: groene waterstof, geproduceerd […] [naar artikel]
Colruyt en het gastransportbedrijf Fluxys willen windenergie omzetten in waterstof. “Als de Vlaamse overheid het voortouw neemt, wordt autorijden dankzij waterstof heel milieuvriendelijk”, zegt onderzoeker Mark Pecqueur. [naar artikel]
Australië koestert op het gebied van duurzame waterstof bijzonder grote plannen. Het land werkt aan de uitbouw van een waterstofproject... The post Australië wil het Saudi-Arabië van de waterstof worden appeared first on Business AM. [naar artikel]
De verkoop van benzine- en dieselauto’s wordt tegen 2035 verboden en dat zal onze manier van autorijden ingrijpend veranderen. Of toch niet? Onze autospecialisten Joost Bolle en Brecht Vanhaelewyn namen de proef op de som en reden van Kontich naar Berlijn met een auto van de (nabije) toekomst. De ene elektrisch, de andere op waterstof. Na een bewogen roadtrip van bijna 1.500 kilometer kwamen ze tot enkele verrassende conclusies: “Elektrische SUV’s? Dat is je reinste onzin.” [naar artikel]
De elektrische auto of ‘EV’ wordt beschouwd als de meest milieuvriendelijke manier van autorijden omdat hij een zogenaamde ‘nulemissie’ heeft: geen reststoffen uit de uitlaatpijp. Maar hij is niet alleen. Ook de waterstofauto stoot niets uit dat schadelijk is. Utopie of dichterbij dan je denkt? Onze auto-expert Joost Bolle informeert je in zes vragen en evenveel antwoorden. [naar artikel]
Een groepje Nederlandse studenten werkt aan ’s werelds efficiëntste waterstofauto. Hun torenhoge ambitie: meer dan 2.000 kilometer rijden op minder dan één kilo waterstof. Is dit een eenmalig prestigeproject of wordt het de toekomst van onze mobiliteit? “We hebben de uiterste grenzen opgezocht en zo bizarre efficiëntie behaald.” [naar artikel]
De verkoop van benzine- en dieselauto’s wordt tegen 2035 verboden en dat zal onze manier van autorijden ingrijpend veranderen. Of toch niet? Onze autospecialisten Joost Bolle en Brecht Vanhaelewyn namen de proef op de som en reden van Kontich naar Berlijn met een auto van de (nabije) toekomst. De ene elektrisch, de andere op waterstof. Na een bewogen roadtrip van bijna 1.500 kilometer kwamen ze tot enkele verrassende conclusies: “Elektrische SUV’s? Dat is je reinste onzin.” [naar artikel]
Vanaf 2035 mogen alleen auto’s met een nuluitstoot nog in Europa verkocht worden. De verbrandingsmotor moet zo verdwijnen. Maar of die vervangen wordt door de elektrische auto, is nog geen uitgemaakte zaak. Heel wat automerken geloven immers ook in waterstof. Je kan vandaag al auto’s met een brandstofcel kopen en ze zijn helemaal niet zo veel duurder dan een elektrische auto. HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn bespreekt de voor- en nadelen van dit alternatief. [naar artikel]
Auto-importeur Alcomotive schonk deze week een Hyundai IX 35 op waterstof aan Campus De Nayer van de Thomas More hogeschool in Sint-Katelijne-Waver. Het voertuig wordt omgebouwd tot lesvoertuig en ter beschikking gesteld van de Mechelse autotechnische scholen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.