Tweedehandskledij wordt steeds populairder. Vinted, een van de bekendste online platformen voor zulke kledij, heeft vandaag nog eens 250 miljoen euro binnengehaald van investeerders. "Vooral jongeren springen op de kar." Experte Annick Schramme legt uit. [naar artikel]
Jongeren kiezen steeds meer voor het ondernemerschap. Dat blijkt uit een analyse van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) op basis van [naar artikel]
De tijd dat tweedehandskledij enkel voor geitenwollensokken was, is al lang voorbij. We vinden het steeds belangrijker om onze kleren een tweede... [naar artikel]
Tweedehandskleren zijn meer en meer in trek en nemen ook een groter deel van de kledingmarkt in. Vooral bij jongeren zijn vintage kleren populairder dan ooit omwille van duurzaamheid en de goedkopere prijs. Zelfs commerciële winkelketens focussen zich steeds meer op de tweedehandsmarkt. Bij vintage winkel Twenty Second in Hasselt merken ze deze trend ook op. [naar artikel]
Steeds meer jongeren kiezen ervoor om ondanks een diploma en eerste job toch bij mama en papa te blijven wonen. Dat is niet alleen handig voor de... [naar artikel]
Steeds meer jongeren kiezen ervoor om ondanks een diploma en eerste job toch bij mama en papa te blijven wonen. Dat is niet alleen handig voor de... [naar artikel]
Vintage is populairder dan ooit. Vooral jongeren kiezen steeds vaker voor tweedehands items. Ze vinden de kledingstukken uniek, maar ook milieukwesties en duurzaamheid spelen een rol in hun keuze voor tweedehands. Modekenners voorspellen zelfs dat vintage in 2027 een groter marktaandeel zal hebben dan de fast fashion van ketens zoals H&M en Zara. [naar artikel]
Steeds meer jongeren verlaten België. Vorig jaar emigreerden bijna dertig procent meer jongeren dan tien jaar geleden. 'De kansen die we hier niet kunnen krijgen, liggen in het buitenland voor het grijpen', klinkt het. [naar artikel]
Het ecologische gedachtegoed wordt meer en meer door de modewereld omarmd. Zo lanceert Miu Miu een feestcollectie Upcycled by Miu Miu volledig gemaakt uit tweedehandskledij, die door het modehuis op antiekmarkten en in tweedehandswinkels geselecteerd en herwerkt werd. [naar artikel]
Steeds meer jonge twintigers zijn op zoek naar een goed evenwicht tussen loopbaan en privéleven, en kiezen daarom vaker voor een viervijfdebaan. Dat blijkt uit cijfers van hr-dienstverlener SD Worx. Vooral vrouwen kiezen voor zo'n baan. [naar artikel]
Steeds meer jongeren kampen met psychische problemen en willen beschut wonen. Dat blijkt uit de cijfers van de inwoners van Beschut Wonen Noord-Limburg. De organisatie bestaat 25 jaar en merkt steeds meer hoe belangrijk ze is voor patiënten die geen ziekenhuisbehandeling meer nodig hebben. Ook Annick uit Lommel zocht en kreeg al op jonge leeftijd hulp bij beschut wonen, waardoor haar leven nu stabieler is. [naar artikel]
Meer en meer jongeren kiezen voor een zorg- en welzijnsopleiding. Vooral verpleegkunde zit in de lift. [naar artikel]
BRUSSEL l De koudwatervrees om dingen online te kopen is weg: ook jongeren bezoeken vaak internetwinkels en kopen er ook steeds vaker dingen, zegt consumentenvereniging Oivo. E-commercesites hebben zelfs een weldadig effect op jongeren: ze worden er prijsbewuster door. [naar artikel]
Klimaatbewustzijn, de weigering zich aan vervuilende ‘fast fashion’ te bezondigen en de jacht op unieke, goedkope maar kwaliteitsvolle kledij zorgen ervoor dat steeds meer mensen rekken tweedehandskledij doorploegen. In Gent opende ‘vintage’ keten Think Twice, met hoofdzetel in Litouwen, recent zijn elfde en meteen ook grootste winkel in ons land. In de chicste winkelstraat van de stad nog wel. “Ik ga nooit meer bij H&M of Zara en al zeker niet bij Primark shoppen. Daarvoor is mijn focus op duurzaamheid te groot.” [naar artikel]
Op Paasmaandag zamelde de Sint-Vincentiusvereniging van Alken tweedehandskledij in voor de tientallen families die dat extra steuntje kunnen gebruiken. [naar artikel]
Belgische commerciële reisorganisaties nemen steeds meer vrijwilligersreizen op in hun aanbod. Zo beantwoorden ze de fors gestegen vraag van jongeren die hun strandvakantie willen inruilen voor een vrijwilligersreis. Een mooie trend of platte commerce? [naar artikel]
De Vinted-app, waar je kleren die je beu bent kunt verkopen, werd in mei vorig jaar gelanceerd in ons land en telt al meer dan 700.000 gebruikers. De markt van tweedehandskledij boomt, en dat is geen toeval, klinkt het in de sector. ‘Het is de gemakkelijkste manier om iets voor het milieu te doen - en het is nog hip ook.’ [naar artikel]
Belgen betalen te veel voor internet, tv en andere telecomdiensten. Dat is onze eigen schuld, want we blijven te vaak kiezen voor meerdere abonnementen bij dezelfde provider. Vier uit het leven gegrepen voorbeelden tonen aan dat het steeds meer loont om een andere formule te kiezen of van operator te veranderen. [naar artikel]
Belgen kiezen steeds meer voor een verzekering om te sparen voor hun pensioen, en steeds minder voor een beleggings-fonds. Traditioneel zijn de fondsen veel populairder dan de verzekeringen. [naar artikel]
Steeds minder jongeren kiezen voor een talenopleiding. Het aantal studenten daalde in vijf jaar tijd met 23 procent, blijkt uit onderzoek van de VUB. Dat schrijven De Morgen en Het Laatste Nieuws. [naar artikel]
De arbeidsmarkt is krap: bedrijven smeken om personeel. Steeds meer jongeren onder de 25 jaar maken gebruik van deze situatie op de arbeidsmarkt en veranderen van werkgever. Dat blijkt uit analyse van hr-dienstengroep Acerta bij meer dan 30.000 werkgevers uit de private sector. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.