In België hebben inmiddels bijna alle handelaars een online activiteit opgezet. Dat blijkt uit een cijfers van de zelfstandigenorganisatie Unizo. De online aanwezigheid van de handelaar heeft volgens Unizo de jongste jaren een snelle groei laten optekenen. Opgemerkt wordt dat de betrokkenen beseffen dat een online aanwezigheid noodzakelijk is gebleken om bij te blijven, bestaande […] The post Nagenoeg alle Belgische handelaars hebben online activiteit appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Drie lokale ondernemers uit Nazareth brengen met het platform lokaalonline.be lokale handelaars samen in één gebundelde webshop. Het platform heeft intussen interesse uit Gent, Waregem, Grimbergen en Hasselt. [naar artikel]
Door corona koopt de Belg dubbel zoveel elektronica online als vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau GfK. Ook lokale winkels met een webshop profiteren daarvan. “Onze totale omzet ligt hoger dan vorig jaar”, zegt Jan Brosens, medezaakvoerder van Expert Geronika in Westmalle. [naar artikel]
Geschreven met input van Digital Climax. Elke kleine of grote ondernemer springt mee op de online kar: social media, een webshop en een gebruiksvriendelijke website. Het zijn drie vereisten om in 2022 relevant te blijven. Maar hoe breng je nu dat klantencontact dat je had in je winkel naar je webshop? Hoe zorg je ervoor […] [naar artikel]
Begrijpelijk dat tienduizenden winkeliers vandaag met veel tegenzin het bordje aan de vitrine naar gesloten draaien, maar ze hoeven nog niet te wanhopen. Volgens Unizo is één op de twee zelfstandige handelaars tijdens de vorige lockdown gestart met een nieuw online verkoopkanaal. Videobellen, mailen, chatten of zelf model spelen in de virtuele wereld: vier winkeliers getuigen over hun prille stappen op internet. [naar artikel]
Koop lokaal, als het kan: tijdens de coronacrisis zetten veel winkeluitbaters een webshop op. Toch denkt 70 procent dat het... The post ’70 procent Vlaamse handelaars nemen nieuwe webshop niet serieus’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Bijna de helft van de consumenten doet zijn onlineaankopen het liefst via grote en bekende platformen. Slechts 17% bezoekt liever de webshop van de lokale handelaar. Dat blijkt uit een onderzoek van Gazet van Antwerpen. Volgens specialisten van ondernemersorganisatie Unizo kunnen lokale handelaars een deel van die achterstand wel ophalen, als ze enkele tips naleven. [naar artikel]
Wie iets bij een webshop koopt, zal binnenkort niet meer kunnen betalen door gewoon zijn kredietkaartnummer, de vervaldatum en de CVC-code – de drie cijfers op de achterkant van de kaart – in te tikken. “Europese wetgeving vereist extra veiligheid”, zegt bankenfederatie Febelfin. [naar artikel]
Online shoppen is handig omdat je je zetel niet meer uit hoeft om te winkelen, maar in de zoektocht naar het perfecte kleedje kan dat best wel tegenvallen. Vraag maar aan Ella Leyers… Ella Leyers kocht onlangs een zomers kleedje online. Op de voorbeeldfoto zag het er inderdaad prachtig uit, tot de 30-jarige dochter van […] Het bericht Ella Leyers koopt sexy kleedje online, maar dan trekt ze het aan… verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De e-commerce in België blijft groeien: voor de eerste negen maanden van dit jaar werd er volgens sectororganisatie BeCommerce 10,8 miljard uitgegeven bij online aankopen, of bijna een kwart (23 procent) meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De hoge inflatie leidt wel tot een wijziging in het koopgedrag, klinkt het. De Belg koopt meer essentiële producten, terwijl de aankoop van luxeproducten zoals elektronica of speelgoed stagneert. Uitzondering op de regel is alles wat met reizen te maken heeft: daarop bespaart de Belg niet, stelt BeCommerce vast. [naar artikel]
De meeste winkeliers zien een nieuw opgezette webshop eerder als een tijdelijke overlevingsstrategie dan als een duurzaam verkoopkanaal. Dat besluiten onderzoekers van de UAntwerpen na een bevraging van bijna vierhonderd kleine Vlaamse winkeliers. "De ondernemers moeten nú profiteren van de geleverde inspanningen en hun online kanaal professionaliseren", waarschuwen Joris Beckers en Ann Verhetsel. [naar artikel]
De Belg koopt zijn eten steeds vaker via de computer. Dat blijkt uit cijfers van marktmonitor BeCommerce, de Belgische vereniging van webwinkels [naar artikel]
De online consumentenbestedingen in ons land zijn in de eerste jaarhelft met 9,4 procent gegroeid. Toch wat de omzet betreft, want het aantal transacties krimpt licht. Dat blijkt uit de marktmonitor van sectorverenigingen Becommerce en Safeshops.be. De groei komt vooral van prijsstijgingen en het sterke herstel van de online verkoop van diensten na de coronapandemie. … The post BEKIJK – Belg koopt voor bijna 8 miljard euro online in 1ste jaarhelft appeared first on Trends. [naar artikel]
18:49 De helft van de Vlaamse handelaars zonder webshop ging tijdens de lockdown online. Dat leverde voor de meeste voldoende omzet op om te overleven. [naar artikel]
Het Britse online platform Farfetch, waarop luxeproducten worden verkocht van meer dan 700 boetieks wereldwijd, heeft het bedrijf New Guards Group... [naar artikel]
Oplichters hebben de webshop van kledingketen JBC vrijdagavond vanuit Maleisië vervalst. De fraude werd meteen opgemerkt door een gedupeerde klant. “Die heeft ons gebeld en in drie uur tijd was de valse webshop geblokkeerd.” [naar artikel]
12:30 Slechts 52 procent van de Belgische handelaars verkoopt ook online, tegenover gemiddeld 62 procent in West-Europa (België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Nederland). Dat blijkt uit een onde... [naar artikel]
Alle Oostendse winkels krijgen van de stad een eigen webshop. Het is de bedoeling om vanaf nu elke dag 1 webshop voor een handelaar te maken. Tegen eind november moeten alle handelaars in Oostende een webwinkel hebben. [naar artikel]
Het aantal mensen dat online producten koopt, stagneert. Maar wie online koopt, doet dat wel vaker en geeft ook steeds meer uit. Dat blijkt uit [naar artikel]
Drie kwart van de handelaars heeft door bevoorradingsproblemen de voorraden niet zoals andere jaren kunnen aanvullen in de aanloop naar de eindejaarsfeesten. Veel handelaars vrezen dat ze in die belangrijke verkoopperiode tot een kwart omzet, en sommigen zelfs de helft, zullen verliezen. Dat besluit ondernemersorganisatie NSZ uit een rondvraag bij 256 handelaars. [naar artikel]
Een Belg heeft maar liefst 19.430.723,60 euro gewonnen bij een online jackpot dankzij Napoleon Sports & Casino. Nooit eerder in de geschiedenis van online entertainment won een speler een hoger bedrag in een online slot game. [naar artikel]
Online shoppen blijft maar groeien. In 2018 gaven Belgische shoppers 10,67 miljard euro uit op het internet, een half miljard euro meer dan in... [naar artikel]
2018 was een absoluut recordjaar voor de e-commerce in België: in totaal werd online 10,67 miljard euro gespendeerd, 623 miljoen meer dan een jaar... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.