De Vlaamse regering heeft vrijdag 6,6 miljoen euro toegekend aan de Vlaamse Waterweg. Dat geld wordt gebruikt voor de aanleg van wegen en infrastructuur op de voormalige Ford-site in Genk. [naar artikel]
Volgens "Het Belang van Limburg" investeert H. Essers 75 miljoen euro in het nieuwe magazijn en zal de eerste fase van het project tegen de tweede helft van volgend jaar al operationeel zijn. [naar artikel]
01:03 De Limburgse familiebedrijven H. Essers en Machiels investeren 30 miljoen op de voormalige Ford-site. Naast het Albertkanaal komt Port of Limburg, een containerterminal die 175.000 vrachtwagens van de... [naar artikel]
Op de voormalige Ford-site in Genk vond vrijdagnamiddag de eerste spadesteek plaats voor de nieuwe dry port terminal van de firma H. Essers. Dat gebeurde in aanwezigheid van Zuhal Demir, staatssecretaris voor Armoedebestrijding en Gelijke kansen (N-VA), en burgemeester Wim Dries (CD&V). Als de los en laadkaai volledig operationeel is kunnen er minstens 420 mensen aan het werk. In een eerste fase wordt er 17 miljoen euro geïnvesteerd in de trimodale terminal. In totaal gaat het om een investering van 80 miljoen euro voor de volledige megasite van 1.600 vierkante meter. [naar artikel]
12:12 Met de investering creëert het logistieke bedrijf 420 jobs. [naar artikel]
De plannen voor de Limburgse containerhaven op de terreinen van Ford Genk worden stilaan concreet. Het logistiek bedrijf H.Essers en Group Machiels gaan er samen 30 miljoen euro investeren. [naar artikel]
Logistiek bedrijf H.Essers en Haven Genk nv nemen hun intrek in de voormalige Ford-vestiging aan het Albertkanaal in Genk. De Vlaamse Waterweg nv koos deze bedrijven uit vier kandidaten. Samen willen Essers en Haven Genk ruim 130.000 containers extra per jaar via de waterweg vervoeren. Dat meldt De Vlaamse Waterweg in een persbericht. [naar artikel]
09:15 Via de deal stijgt de groepsomzet van H.Essers met 25 miljoen euro en krijgt het bedrijf er 222 werknemers bij. [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft de vergunning afgeleverd voor de herinrichting van het laatste deel van de voormalige Ford-site. Dat is het sluitstuk van de reconversie die straks 2.500 jobs moet opleveren. [naar artikel]
GENKTransportbedrijf H.Essers mag zijn Europees crossdock en magazijnen bouwen op de voormalige site van Hörmann op industriegebied Genk-Noord. De stad Genk heeft de omgevingsvergunning afgeleverd. De vereniging Bos+ beraadt zich over een beroep bij de provincie. [naar artikel]
Transportbedrijf H.Essers krijgt een omgevingsvergunning voor zijn nieuw logistiek center op de voormalige Hörmann-site in Genk. Dat heeft de Limburgse deputatie in beroep beslist. Zo komt er na zes jaar een einde aan de saga over Essersbos I en II. [naar artikel]
Natuurorganisatie Bos+ heeft een bezwaar ingediend tegen de plannen van transportbedrijf Essers om uit te breiden op de voormalige site van Hörmann in Genk. Essers wil daar een nieuw magazijn bouwen waarin goederen kunnen worden overgeladen, maar daarvoor moet eerst een bos gekapt worden. [naar artikel]
De Vlaamse overheid en het consortium Genk Green Logistics hebben vrijdag de onderhandse verkoop gesloten voor de verkoop van een terrein van 42 hectare van de voormalige Ford-site. Het terrein moet zich ontpoppen tot een moderne logistieke draaischijf. Het zal wel nog jaren duren vooraleer het project klaar is, maar Genk Green Logistics hoopt in 2020 een eerste gebouw operationeel te hebben. De volledige geschatte investeringswaarde bedraagt tussen de 120 en 150 miljoen euro. [naar artikel]
21:28 De Vlaamse regering heeft een omgevingsvergunning uitgereikt voor de reconversie van de vroegere Ford-site in Genk. De aflopende vergunningsaanvraag voor de site dwong de regering het afgelopen weeken... [naar artikel]
De stad Genk krijgt 12 miljoen euro van de Vlaamse regering. Die compenseert daarmee het verlies aan inkomsten uit de onroerende voorheffing door de stad voor de jaren 2015 en 2016 na het vertrek van Ford. [naar artikel]
02:15 Het Limburgse familiebedrijf Machiels heeft plannen om een winkel- en kantoortoren van 14 verdiepingen hoog volledig in hout te bouwen op de voormalige Ford-site in Genk, een primeur voor ons land. [naar artikel]
De Vlaamse overheid heeft een openbare aanbesteding uitgeschreven voor de sanering van zes sterk vervuilde zones op de terreinen van de voormalige fabriek van Ford Genk. De totale kostprijs van de sanering wordt op 11,4 miljoen euro geraamd. De sanering is nodig om het terrein klaar te maken voor verdere ontwikkeling. Op termijn moet de site in Genk 2.500 jobs mogelijk maken. [naar artikel]
Het Genkse bedrijf Jacobs gaat een nieuwe vestiging bouwen op de voormalige site van Ford Genk. Het gaat om een investering van 6 miljoen euro die de komende vijf jaar goed is voor 50 nieuwe jobs. [naar artikel]
GenkTwee gigantische machines hebben gisteren het startschot gegeven van de sloop van de C-hal van Ford Genk. Het komende anderhalf jaar zal meer dan 200.000 ton schroot en ander bouwafval verwijderd worden, een operatie die ruim 6,3 miljoen euro kost. Op termijn moet de site 2.500 tot 3.000 nieuwe banen opleveren. [naar artikel]
Logistiek bedrijf Essers krijgt een milieuvergunning voor de geplande hallen in Winterslag. Dat heeft de deputatie vanmiddag beslist op voorstel van gedeputeerde van Milieuen Natuur Ludwig Vandenhove. “Het gaat om een vrij eenvoudige milieuvergunning voor de uitbating van opslaghallen”, zegt Vandenhove die zich vrij kritisch opstelt over de plannen van Essers. [naar artikel]
Op de voormalige site van autobouwer Ford in Genk kunnen in de toekomst minstens 2.500 banen worden gecreëerd. Dat staat in het masterplan dat de Vlaamse overheid voor de herontwikkeling van de site, met een totale oppervlakte van 134 hectare, heeft opgesteld. De fabriek van Ford in Genk werd anderhalf jaar geleden gesloten. Daarbij gingen […] The post Herontwikkeling site Ford Genk moet 2.500 banen opleveren appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De gemeente Diepenbeek dient bezwaar in tegen de aanvraag van het transportbedrijf Essers voor de bouw van een magazijn met elf hallen op het voormalig terrein van Ford-Genk. Volgens het schepencollege zal een goedkeuring leiden tot een grotere belasting van de N76 en veel hinder in Lutselus. [naar artikel]
De Limburgse familie Essers, de familie achter het logistiek bedrijf H.Essers, neemt een participatie in de West-Vlaamse specialist in fotovoltaïsche systemen ExtraPower. Met de Limburgse steun wil ExtraPower fors groeien in Europa. [naar artikel]
18:08 Er rijpen plannen om op de oude Opel-site fabrieken van tientallen miljoen euro's te bouwen om matrassenschuim en gebruikte autobanden te verwerken via chemische recyclage. [naar artikel]
De Vlaamse overheid heeft een openbare aanbesteding uitgeschreven voor de sanering van zes sterk vervuilde zones op de terreinen van de voormalige fabriek van Ford Genk. De totale kostprijs van de sanering wordt op 11,4 miljoen euro geraamd. De sanering is nodig om het terrein klaar te maken voor verdere ontwikkeling. Op termijn moet de site in Genk 2.500 jobs mogelijk maken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.