Vanaf oktober zullen Oekraïense piloten in de Verenigde Staten een opleiding kunnen volgen om met F-16-gevechtsvliegtuigen te leren vliegen. Dat heeft het Amerikaanse ministerie van Defensie aangekondigd. De opleiding zou zo'n vijf tot acht maanden in beslag nemen. Voorafgaand zullen de Oekraïense piloten een maand lang Engelse taallessen moeten volgen. [naar artikel]
De Saudische piloten die een opleiding volgen in de VS kunnen daar opnieuw mee starten. Dat laat het Pentagon vandaag weten. De opleiding was... [naar artikel]
De luchtvaartmaatschappij Qantas stelt vast dat de piloten veel moeite hebben om opnieuw een werkritme te vinden na een hele periode niet te kunnen vliegen. Door de coronacrisis moesten heel wat piloten voor een lange tijd aan de grond blijven. Daardoor zijn zij de automatismen en reflexen van het werk vergeten. Volgens een interne memo […] [naar artikel]
Na België, Nederland en Denemarken zegt nu ook Polen te helpen bij de opleiding van de Oekraïense piloten voor F-16-gevechtsvliegtuigen. De landen bespreken waar en hoe de opleiding het best kan plaatsvinden, maar voormalig F-16-piloot Rudi Thoelen waarschuwt in “Terzake” dat het geen eenvoudig proces zal worden. [naar artikel]
De pilotenschool op Droneport in Sint-Truiden breidt fors uit. Van één lesvliegtuig gaat het dit jaar naar vier toestellen. In de opleiding zit voortaan ook een stuk ‘ecologisch vliegen’. “Want ook onze sector moet onvermijdelijk die richting uit.” [naar artikel]
België zal daadwerkelijk deelnemen aan de opleiding van Oekraïense piloten voor F-16-gevechtsvliegtuigen. Dat bevestigt het kabinet van premier Alexander De Croo (Open VLD). Eerder deze week sprak hij al zijn intenties hierover uit, nu heeft het kernkabinet het punt besproken en goedgekeurd. [naar artikel]
De Franse luchtvaartmaatschappij Air France wil hulp krijgen van de Franse overheid om de strijd aan te kunnen met concurrenten uit China. Dat schrijft persbureau Bloomberg op basis van ingewijden. De Chinese maatschappijen hebben een voordeel omdat ze over Rusland heen kunnen vliegen, terwijl Europese luchtvaartmaatschappijen vanwege sancties om het land heen moeten vliegen. [naar artikel]
Meer dan de helft van de Europese piloten is vaak té moe om te vliegen. Dat blijkt uit een enquête bij ruim 7.200 agenten uit 40 landen, [naar artikel]
Op zaterdag 22 juni zet de Toran Heli Academy de deuren van het opleidingscentrum te Sint-Truiden open voor het grote publiek. Tijdens deze infodag worden tal van waardevolle ervaringen georganiseerd voor aspirant-piloten. Men kan een praatje slaan met een ervaren instructeur, vernemen hoe ex-studenten de opleiding ervaren hebben, luisteren naar de prachtige verhalen van afgestudeerde piloten of een kijkje nemen in het cursusmateriaal. Het is de bedoeling dat bezoekers een duidelijk beeld hebben over de opleiding tot helikopterpiloot. [naar artikel]
Belgische piloten bij Brussels Airlines en TuiFly behoren nog steeds tot de minst betaalde van Europa. Buitenlandse maatschappijen zwaaien met topsalarissen, maar er dreigt geen massale exodus. 'Onze piloten verhuizen niet graag.' [naar artikel]
De Belgische luchtvaartmaatschappijen Brussels Airlines en TUI fly willen dit jaar samengeteld meer dan 700 mensen aanwerven. Het gaat bij beide maatschappijen vooral om stewards en stewardessen, maar TUI fly zoekt bijvoorbeeld ook vijftien toekomstige piloten. Dat blijkt uit berichten van de maatschappijen. [naar artikel]
In de Verenigde Staten hebben verscheidene luchtvaartmaatschappijen hun activiteiten gevoelig moeten inperken omdat er onvoldoende piloten konden worden ingezet. Experts waarschuwen dat de schaarste geen tijdelijk probleem vormt, maar een structureel karakter heeft, waardoor de sector op langere termijn met zware wervingsmoeilijkheden geconfronteerd dreigt te worden. “Het beroep van vliegtuigpiloot stond vroeger bijzonder hoog aangeschreven,” […] The post Amerika vindt geen piloten meer appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De piloten bij Brussels Airlines zijn ontevreden over de hoge werkdruk en hun loon dat niet volledig geïndexeerd wordt. Maar hoeveel verdienen de piloten er tegenwoordig, vergeleken met andere maatschappijen? “Ja, bij KLM verdienen piloten tot 6.000 euro meer en zelfs bij Ryanair ligt het loon hoger. Maar ze mogen niet vergeten: Brussels Airlines is nog niet uit zwaar weer”, klinkt het. [naar artikel]
In de VS wordt volgende maand getest of de Boeing 737 Max veilig genoeg is om weer mee te vliegen. Ongeacht de uitkomst zijn de gevolgen van de ongelukken en het vliegverbod gigantisch. Boeing verliest miljarden, maatschappijen en piloten zitten klem, en veel reizigers durven het toestel niet meer in. [naar artikel]
De helft van de piloten vindt ook ze niet genoeg gehoor vinden bij de luchtvaartmaatschappijen over het probleem. Bij cargo en lagekostmaatschappijen en bij piloten die zonder vast contract vliegen, blijken de problemen het grootst. [naar artikel]
Door de coronapandemie is de vraag naar vliegtickets naar een historisch dieptepunt gezakt. Heel wat toestellen staan werkloos aan de grond en piloten vliegen minder. Hierdoor dreigen automatismen te verdwijnen en kunnen fouten optreden. Sinds mei vorig jaar kunnen volgens de Los Angeles Times hieraan een dozijn incidenten worden toegeschreven. [naar artikel]
De Chinese vraag naar piloten die met de Boeing 737 MAX kunnen vliegen ligt zo goed als volledig stil. Buitenlandse piloten die zo’n toestel kunnen besturen waren tot voor kort zeer gegeerd in een land waar de groei van de luchtvaartindustrie zijn gelijke niet kent. Maar sinds de Boeing MAX 737 verplicht aan de grond […] The post Boeing 737 MAX-debacle legt markt voor expat-piloten droog appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Amerikaanse luchtmacht denkt dat het Oekraïense piloten in vier maanden kan trainen voor het vliegen van F-16 straaljagers. Dat is de helft van de tijd die het Pentagon had ingeschat. Dat meldt ‘Yahoo News’. Het medium baseert zich op een rapport van instructeurs op een Amerikaanse luchtmachtbasis die Oekraïense piloten twee weken met een simulator lieten vliegen. [naar artikel]
Februari werd een dodelijke maand voor de luchtvaart. In Iran stortte een toestel van Aseman Airlines neer: 66 doden. Een week eerder crashte een Saratov-vlucht nabij Moskou: 71 doden. Volgens luchtvaartexpert en VRT-correspondent Tom Dieusaert zijn zulke incidenten geen toeval. [naar artikel]
De 15-jarige Daan Meuwis uit Hasselt volgt een opleiding om solo te vliegen. Solo zweefvliegen, kan hij al, maar zijn grote droom is om later piloot te worden. Hij volgt les bij vliegclub de Limburgse Vleugels op het vliegveld in Zwartberg. De club hoopt in de toekomst nog meer jonge talenten te kunnen aantrekken die het voorbeeld volgen van de 15-jarige Daan. [naar artikel]
Voor een prikje naar de VS vliegen? Het kan, want ook lowcostmaatschappijen vliegen nu op lange afstanden. Toch hoeven klassieke maatschappijen niet bang te zijn van de prijsbrekers. [naar artikel]
België zal deelnemen aan de opleiding van Oekraïense piloten voor F-16-gevechtsvliegtuigen die verschillende landen naar de conflictzone met Rusland zouden sturen. Dat heeft de woordvoerder van premier Alexander De Croo bevestigd. Het kernkabinet heeft volgens hem het punt vrijdag besproken en goedgekeurd. [naar artikel]
21:24 In de Verenigde Staten hebben enkele piloten boven Los Angeles bijzonder raar opgekeken zondagavond toen ze naast hun toestel plots een man in een jetpack zagen vliegen. De waaghals in kwestie bevond ... [naar artikel]
Europa wil het aantal uren dat piloten 's nachts achter de stuurknuppel zitten, optrekken. Piloten en vakbonden vinden dit onverantwoord. 'Het is nu al vechten tegen de slaap. Nog langer vliegen is gewoon gevaarlijk.' [naar artikel]
Primeur voor de Limburgse luchtvaartmaatschappij ASL. Het is het eerste bedrijf in België dat met elektrische vliegtuigen gaat vliegen. De eerste twee toestellen worden gebruikt tijdens de opleiding van piloten. “We geloven in een duurzame luchtvaart”, aldus ceo Philippe Bodson. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.