De avondspits is vandaag bijzonder zwaar uitgevallen. Rond 17 uur stond er meer dan 300 kilometer file op de wegen. Oorzaken zijn het slechte weer en enkele ongevallen. Het gaat om de op twee na drukste avondspits sinds begin dit jaar. [naar artikel]
Het belooft een zware avondspits te worden. Momenteel staat er door de ‘krokusuittocht’ al 280 kilometer file op onze Belgische wegen. “Het is sinds november 2021 niet meer zo druk geweest in een avondspits”, aldus woordvoerder van het Vlaams Verkeerscentrum Peter Bruyninckx. [naar artikel]
De Nederlandse wegen kenden donderdag de drukste avondspits van het jaar. Op het hoogtepunt rond 17.30 uur stond er ruim 1.220 kilometer file. Het was vooral druk in de omgeving van Rotterdam en Utrecht, net als in Noord-Brabant, aldus mobiliteitsorganisatie ANWB. [naar artikel]
Het belooft een drukke avondspits te worden op de Belgische wegen. Regenbuien en (smeltende) sneeuw sturen het verkeer nu al flink in de war. Er... [naar artikel]
De avondspits in Antwerpen verloopt moeizaam door verschillende ongevallen. De start van het weekend laat zich voelen op de weg, maar ook het regenweer heeft een impact op het verkeer. De Liefkenshoektunnel is versperd in de richting van Nederland. In totaal stond er om 15.30 uur in heel Vlaanderen 130 kilometer file. Er zijn geen afzonderlijke cijfers beschikbaar per regio. [naar artikel]
De ochtendspits verloopt bijzonder moeizaam op de Vlaamse wegen. Door een reeks ongevallen staat er al 202 kilometer file, zo meldt het Vlaams Verkeerscentrum. De filedruk ligt erg hoog sinds het begin van dit schooljaar: zo’n kwart hoger dan voor de coronacrisis. [naar artikel]
De filekaart kleurt vanochtend weer dieprood: om 8 uur stond er op de Belgische wegen 430 kilometer file. In tegenstelling tot gisteren in Antwerpen is er nu niet één duidelijke oorzaak. Door de regen zijn er kleine ongevallen gebeurd op belangrijke verkeersaders. [naar artikel]
Er staat deze namiddag op de Belgische snelwegen al meer dan 250 kilometer file, en dat voor de avondspits nog goed en wel moet beginnen. Door het... [naar artikel]
De Nederlandse wegen kenden donderdag de drukste avondspits van het jaar. Op het hoogtepunt rond 17.30 uur stond er ruim 1.220 kilometer file. Het was vooral druk in de omgeving van Rotterdam en Utrecht, net als in Noord-Brabant, aldus mobiliteitsorganisatie ANWB. [naar artikel]
Het is al de hele dag bijzonder druk op de weg. Even voor 17 uur stond er op de Belgische snelwegen 296 km file, dat is meteen de drukste avondspits sinds maart 2020, toen de coronacrisis begon. Door de regen en een hele reeks ongevallen viel het verkeer op de grote ringwegen na de middag al helemaal stil. Daarna stapelden de problemen zich verder op. [naar artikel]
In totaal staat er zo'n 300 kilometer file op de Belgische wegen. [naar artikel]
Om halfzeven maandagavond stond er amper 39 kilometer file op Vlaamse wegen. Tijdens een normale avondspits is dat ongeveer drie keer zo veel, op vrijdag zelfs vier of vijf keer meer. Met dank aan het WK voetbal en onze Rode Duivels. [naar artikel]
Het is een drukke avondspits vanavond. Rond 16 uur stond er al meer dan 300 kilometer file op de wegen. "De week na de paasvakantie is traditioneel een drukke verkeersweek", legt VRT-verkeersexpert Hajo Beeckman uit. "Als het mooi weer is, komt daar veel vrijetijdsverkeer bij." [naar artikel]
De ochtendspits verloopt woensdag moeilijk, vanwege het herfstweer op de weg en de daarbij horende ongevallen. Dat meldt woordvoerder van het Vlaams Verkeerscentrum Peter Bruyninckx. Er staat, net als de afgelopen dagen, meer dan 200 kilometer file op de Vlaamse wegen. [naar artikel]
De avondspits is al vroeg begonnen door een hele reeks ongevallen op de snelwegen. Rond 14 uur stond er al 170 kilometer file. [naar artikel]
De ochtendspits verloopt bijzonder moeizaam op de Vlaamse wegen. Door een reeks ongevallen staat er al 202 kilometer file, zo meldt het Vlaams Verkeerscentrum. De filedruk ligt erg hoog sinds het begin van dit schooljaar: zo’n kwart hoger dan voor de coronacrisis. [naar artikel]
Het belooft een drukke avondspits te worden op de Belgische wegen. Regenbuien en (smeltende) sneeuw sturen het verkeer nu al flink in de war. Er... [naar artikel]
De weersvoorspellingen zeggen: zon, zon en nog eens zon. Dat is te merken op de weg: rond 17 uur stond er in heel België 429 kilometer file. Meteen de drukste avondspits van het jaar tot nog toe. [naar artikel]
Het belooft een zware avondspits te worden. Momenteel staat er door de ‘Krokusuittocht’ al 280 km file op onze Belgische wegen. [naar artikel]
Er staat deze namiddag op de Belgische snelwegen al meer dan 300 kilometer file. Door het mooie weer vertrekken veel pendelaars vroeger, en is er... [naar artikel]
Het regenweer doet de avondspits helemaal in de knoei lopen. Deze avond stond er liefst 300 kilometer file. Intussen gaat het om nog 170 [naar artikel]
De avondspits begon vrijdag al rond de middag. Volgens de gegevens van het Vlaamse Verkeerscentrum stond er rond 13.30 uur alles samen zowat 120 kilometer file op de hoofdwegen. Vooral rond Antwerpen en Brussel is er duidelijk hinder. [naar artikel]
De avondspits verloopt moeizaam op het verkeersknooppunt in Lummen door twee zware ongevallen. Zowel op de E313, als op de E314 staat file. [naar artikel]
Wie vanmorgen met de auto de weg op ging, heeft het aan den lijve ondervonden: het was een érg drukke spits. Rond 8u15 stond er op de Belgische hoofdwegen samengeteld 398 kilometer file. Het is al de derde keer deze maand dat de druktebarometer ’s ochtends (bijna) 400 km file of méér laat optekenen. [naar artikel]
De start van de herfstvakantie gekoppeld aan de traditioneel drukste verkeersavond, zorgen vrijdag voor een zeer drukke avondspits. Kort na 16 uur stond al zowat 220 kilometer file op de Belgische autowegen en 140 km file op de Vlaamse snelwegen. Verkeersdrukte door woon-werk verplaatsingen én recreatief verkeer want zonder noemenswaardige incidenten vrijdagnamiddag, aldus Peter Bruyninckx, woordvoerder van het Vlaams Verkeerscentrum. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.