21:58 Nieuwe Europese regels leggen politieke reclame op sociale media aan banden. Gerichte politieke advertenties voor jongeren worden verboden. [naar artikel]
Onafhankelijk onderzoek toont aan dat de kost van fraude met digitale reclameboodschappen vele malen hoger is dan de reclamesector beweert. Dat meldt de Britse zakenkrant The Financial Times. Valse clicks zijn al jaren een probleem voor de online reclame-industrie. Dat is wanneer adverteerders denken dat hun advertenties veel verkeer naar de betreffende websites genereert. Maar […] The post Valse kliks op online advertenties kost bedrijven ‘tientallen miljarden’ per jaar. appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Amerikaanse technologiereus IBM schort zijn reclame op het socialenetwerkplatform X (het voormalige Twitter) op na berichten dat advertenties voor het bedrijf verschenen naast nazipropaganda. [naar artikel]
Uitbaters van online casino’s en online kansspelen mogen weer reclame maken. Dat schrijft de Franstalige zakenkrant L’Echo dinsdag en wordt bevestigd door de Raad van State. Een arrest van 6 februari vernietigt grotendeels een Koninklijk Besluit (KB) van 25 oktober 2018 over reclame voor gokken. [naar artikel]
Jose Javier maakte online advertenties om zijn fanfarekorps zou beroemd mogelijk te maken. Maar Google schotelde de 12-jarige Spanjaard een heel [naar artikel]
Uitbaters van online casino’s en online kansspelen mogen weer reclame maken. Dat schrijft de Franstalige zakenkrant L’Echo dinsdag en wordt bevestigd door de Raad van State. Een arrest van 6 februari vernietigt grotendeels een koninklijk besluit (KB) van 25 oktober 2018 over reclame voor gokken. [naar artikel]
Belgische partijen spannen de Europese kroon als het op online advertenties aankomt. [naar artikel]
De manier waarop online reclame in Europa wordt verkocht en getoond, moet anders. Een cruciaal onderdeel van dat mechanisme is in strijd met de Europese privacywetgeving, zegt de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA). [naar artikel]
Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u extra reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, reclame voor de JBC-kindercollectie. Zo werkt het. [naar artikel]
Uitbaters van online casino's en online kansspelen mogen weer reclame maken. Dat schrijft de Franstalige zakenkrant L'Echo vandaag en wordt... [naar artikel]
De nieuwe film van Erik Van Looy heeft al 250.000 mensen naar de bioscoop gelokt. De film is al drie lang weken de meest bekeken film in Vlaanderen. [naar artikel]
Reclame heeft altijd wel in Het Belang van Limburg gestaan. Ook in zijn voorloper trouwens. Nu zijn die advertenties uit de oude doos vermakelijk. Met als bonus een tijdreis naar het gewone leven zoals het ooit was. Of het nu 1939 of 2001 is. Al liggen sommige advertenties nu moeilijk. Want niet meer politiek correct. Een bloemlezing uit 140 jaar reclame in uw krant. [naar artikel]
De gokbedrijven in ons land moeten zich binnenkort aan veel strengere regels houden. Reclame voor online gokken tijdens sportwedstrijden kan straks niet meer, er komt een verbod op reclame op tv voor 20 uur en een waarschuwing wordt verplicht bij elke reclameboodschap. [naar artikel]
De gokbedrijven in ons land moeten zich binnenkort aan veel strengere regels houden. Reclame voor online gokken tijdens sportwedstrijden kan straks niet meer, er komt een verbod op reclame op tv voor 20.00 uur en een waarschuwing wordt verplicht bij elke reclameboodschap. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte. [naar artikel]
Studio Skoop heropende woensdag na bijna een jaar corona-pauze opnieuw de deuren. Naast het veelbelovende filmaanbod is er nog een reden om naar Sint-Anna af te zakken. De bioscoop maakt komaf met één van de grootste cinema-irritaties. Vanaf nu starten de vertoningen zonder reclame. [naar artikel]
Klanten van Proximus TV krijgen vanaf september gepersonaliseerde reclame aangeboden. Dat heeft het bedrijf in een schrijven aan zijn abonnees gemeld. Gepersonaliseerde reclame wordt door de televisiesector bestempeld als een cruciale nieuwe bron van inkomsten. Opgemerkt wordt dat Proximus voortaan de advertenties op televisie zal afstemmen op het profiel van de abonnee, gebaseerd op zijn […] The post Proximus TV gaat reclame aanpassen aan uw kijkgedrag appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De laatste jaren wordt er steeds meer online geshopt. Zo werd er vorig jaar meer dan 9 miljard euro uitgegeven aan online shopping, dat meldt BeCommerce. Dat leidt echter ook tot een stijgend aantal klachten. In de eerste acht maanden van dit jaar waren dat er al meer dan 1.000 meer dan vorig jaar. We […] The post Dit zijn de 5 meest voorkomende klachten bij online shoppen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Politieke partijen in ons land geven al jarenlang recordbedragen uit aan advertenties op sociale media, maar ook hun jongerenafdelingen zetten in op online advertenties. Sinds de verkiezingen van 2019 gaven de Vlaamse jongerenpartijen al 140.000 euro uit op Facebook en Instagram, met PVDA en Vlaams Belang op kop. Dat blijkt uit een analyse van de Leuvense studentenkrant ‘Veto’. [naar artikel]
Televisie-uitzendingen die reclame bevatten voor online kansspelen mogen vanaf 1 juni niet langer uitgezonden worden. Op 1 juni treedt het koninklijk besluit van 25 oktober 2018 in werking, over de voorwaarden voor het uitbaten van kansspelen en weddenschappen via informatiemaatschappij-instrumenten. De reclame-uitzendingen voor online kansspelen op tv voldoen niet aan deze voorwaarden en worden bijgevolg […] Het bericht Nieuw op 1 juni – Reclame online kansspelen op tv verboden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Amerikaanse multinational Procter & Gamble (P&G) heeft het voorbije kwartaal op zijn digitale reclamebudgetten een besparing tussen 100 miljoen dollar en 140 miljoen dollar doorgevoerd. Dat heeft Jon Moeller, financieel directeur van het Amerikaanse concern, gezegd naar aanleiding van de voorstelling van de resultaten over het vierde kwartaal van de onderneming. De beslissing om […] The post Tegenvallende klikcijfers: Procter & Gamble schrapt 40% online advertenties appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Advertenties in online nieuwsmedia, en dan vooral zogenaamde ‘native advertenties’ zijn een teken aan de wand dat we in Vlaanderen in een technopolie beland zijn. En dat holt onze democratie uit. [naar artikel]
De manier waarop online reclame in Europa wordt verkocht en getoond ligt onder vuur. Naar aanleiding van een klacht bij de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA) moet de online reclamesector, vertegenwoordigd door het Interactive Ecosystem Europe (IAB), een boete van 250.000 euro betalen en haar manier van werken grondig aanpassen in overeenstemming met de GDPR-wetgeving. [naar artikel]
Onbekenden negeren, luidruchtig zijn of smartphonefilmpjes luid laten afspelen in het openbaar: in welke steden kom je zulk onbeleefd gedrag het vaakst tegen? Online talenschool Preply rangschikte de meest én minst beleefde steden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.