Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook Facebook slaagt er vaak niet in om politieke advertenties te herkennen, zo blijkt uit grondig onderzoek door de KU Leuven en New York University. Sommige berichten worden niet als politieke advertenties herkend, en niet-politieke boodschappen krijgen soms onterecht wél een politiek label. Je hebt het misschien zelf gemerkt in je eigen Facebook-feed: de socialmediareus wil […] Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook [naar artikel]
In het Vlaams-Brabantse Steenokkerzeel proberen dinsdagochtend zo’n dertig actievoerders het lokale repatriëringscentrum binnen te dringen. Volgens de burgemeester gaat het om een linkse actiegroep die tegen het asielbeleid is. De politie is ter plaatse. [naar artikel]
Is het einde van de chaos op uw tijdlijn in zicht? Facebook test momenteel een opsplitsing in een persoonlijke en professionele tijdslijn. Volgens Facebook een geste naar de gebruiker, volgens critici een manier om bedrijven financieel leeg te knijpen. [naar artikel]
In volle verkiezingscampagne worden we soms geconfronteerd met gesponsorde advertenties van politieke partijen op Facebook. Hoe kan u ervoor zorgen dat ze niet meer verschijnen? [naar artikel]
In volle verkiezingscampagne worden we soms geconfronteerd met gesponsorde advertenties van politieke partijen op Facebook. Hoe kan u ervoor zorgen dat ze niet meer verschijnen? [naar artikel]
De voorzitters van de grootste Europese politieke partijen hebben donderdag een open brief aan het adres van Facebook-baas Mark Zuckerberg gepubliceerd. Daarin klagen ze over een nieuwe regel van de sociale netwerksite die betaalde politieke advertenties beperkt tot het land waar de adverteerder gevestigd is. Dat heeft volgens de partijen tot gevolg dat ze enkel in België campagne kunnen voeren op Facebook. [naar artikel]
Sinds deze week kan je op Facebook achterhalen hoeveel betaalde advertenties een pagina uitstuurt. Wij deden de test met de Vlaamse politieke partijen. Daaruit blijkt dat CD&V op dit moment de meeste gepersonaliseerde boodschappen stuurt, en dat de oppositie het veel rustiger aan doet. Toch zal de digitale campagnevoering alleen maar belangrijker worden. [naar artikel]
Net geen 160.000 euro. Zo veel hebben de zeven Vlaamse partijen tijdens de coronacrisis al uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Tel daarbij nog de uitgaven van de voorzitters en enkele prominente politici en je komt aan bijna 240.000 euro. “Partijen proberen in deze coronatijden meer dan ooit om hun bereik te vergroten.” [naar artikel]
Zowat elke Belg met een Facebookprofiel kreeg in de weken voor 26 mei advertenties te zien van politieke partijen. Volgens data van Facebook publiceerden partijen en individuele politici samen zeker meer dan 2.600 advertenties. [naar artikel]
Facebook wordt vandaag veroordeeld door de Brusselse rechtbank, omdat het gebruikers en zelfs niet-gebruikers van Facebook overal online volgt. Dat doen ze op allerlei manieren, om zo heel gerichte advertenties op je tijdslijn te kunnen aanbieden. Hoe gaat dat precies in zijn werk? [naar artikel]
Vlaamse politieke partijen besteden heel wat geld aan Facebook om hun politieke boodschappen te verspreiden. Lang niet alle problemen met online politieke beïnvloeding die aan het licht kwamen in het onderzoek rond Cambridge Analytica zijn verholpen. Een update van de huidige regelgeving dringt zich dan ook op. [naar artikel]
De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. Dat blijkt uit een... [naar artikel]
De politieke partijen in ons land gaven vorig jaar gezamenlijk 4,7 miljoen euro uit aan reclamecampagnes op Facebook. Dat schrijft De Standaard op basis van onderzoek van AdLens, een Belgische groep onderzoekers die politieke reclame op sociale media in Europa in kaart brengt. De N-VA was met 1,7 miljoen euro aan uitgaven de absolute koploper. [naar artikel]
In de nacht van zaterdag op zondag hebben onbekenden geprobeerd om binnen te dringen in een huis in de Zeggestraat. De onderneming mislukte. [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media, aan de VRT. Volgens hem lijkt het alsof we in een permanente verkiezingscampagne zitten. “We krijgen buiten de verkiezingen meer propaganda binnen dan tijdens de verkiezingen”, aldus Steurs. [naar artikel]
De Vlaamse politieke partijen en hun voorzitters gaven de laatste twee maanden al minstens 205.300 euro uit om kiezers via Facebook te overtuigen. [naar artikel]
01:00 In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober zetten alle Vlaamse partijen Facebook-advertenties in om hun boodschap gericht tot bij de kiezer te krijgen. De Tijd en VRT NWS willen in... [naar artikel]
De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. Dat blijkt uit een analyse van de online tool inzicht.io. Die maakt gebruik van de gegevens die Facebook zelf sinds kort beschikbaar stelt. Dat schrijven De Tijd en De Standaard woensdag. [naar artikel]
De kwalificatie van Union zinde een deel van de aanhang van Eintracht Frankfurt duidelijk niet. Na afloop van de wedstrijd, die Union met 1-2 won, probeerden tientallen thuissupporters het bezoekersvak binnen te dringen. [naar artikel]
De voorzitters van de grootste Europese politieke partijen hebben donderdag een open brief aan het adres van Facebook-baas Mark Zuckerberg gepubliceerd. Daarin klagen ze over een nieuwe regel van de sociale netwerksite die betaalde politieke advertenties beperkt tot het land waar de adverteerder gevestigd is. [naar artikel]
Er is iets vreemds aan de hand bij Facebook. Verschillende gebruikers van het socialemediaplatform melden dat hun tijdslijn overspoeld wordt door berichten aan beroemdheden. Op het eerste zicht gaat het om een technisch probleem. [naar artikel]
De voorzitters van de grootste Europese politieke partijen hebben donderdag een open brief aan het adres van Facebook-baas Mark Zuckerberg gepubliceerd. Daarin klagen ze over een nieuwe regel van de sociale netwerksite die betaalde politieke advertenties beperkt tot het land waar de adverteerder gevestigd is. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.