Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Standaard

‘Choquerende reclame verandert ons gedrag niet’

12/06/2018 - 17:15
"Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer?"

Gerelateerde krantenkoppen:

1. "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" (13/06/2018 - Het Belang van Limburg)

Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]


2. Rechter verplicht Australië choquerende beelden vrij te geven van Japanse walvisvangst (28/11/2017 - Het Laatste Nieuws)

Na een lange strijd met de Australische regering heeft milieuorganisatie Sea Shepherd vandaag choquerende videobeelden gepubliceerd waarop te zien... [naar artikel]


3. Sportpsycholoog over gedrag Nainggolan: “Zal altijd blijven gebeuren als hij niets fundamenteel verandert”  (14/11/2022 - VRT NWS)

Sportpsycholoog Jef Brouwers uit Bornem vreest dat voetballer Radja Nainggolan zijn gedrag zal blijven herhalen, als hij niets fundamenteel aan zichzelf verandert. Volgens zijn voetbalclub Antwerp, vertoont Nainggolan herhaaldelijk slecht gedrag. Zo rookte hij een elektronische sigaret vlak voor een voetbalmatch en werd hij betrapt op rijden zonder rijbewijs. [naar artikel]


4. Balenciaga in opspraak door choquerende reclame (29/11/2022 - De Tijd)

17:44 Het luxemerk Balenciaga bevindt zich midden in een storm na een fotocampagnes die kinderen volgens critici seksualiseert. De dochter van de Kering-groep belandt zo in een naar sfeertje van complotten ... [naar artikel]


5. GAIA eist actie van Europa met choquerende beelden van dierenmishandeling op veetransporten (28/02/2017 - Het Laatste Nieuws)

Dierenorganisatie GAIA heeft een schrijnende video van elf minuten gemaakt om Europa wakker te schudden over de vaak choquerende [naar artikel]


6. Zeventien procent van Vlaamse sporters krijgt op jongere leeftijd te maken met grensoverschrijdend gedrag (26/05/2017 - Het Laatste Nieuws)

Choquerende cijfers: zeventien op de honderd Vlaamse sporters krijgen op jonge leeftijd ooit te maken met grensoverschrijdend gedrag. Zes procent [naar artikel]


7. Influencers vinden het nog altijd moeilijk om te zeggen dat ze reclame maken (15/02/2024 - De Standaard)

Reclame moet herkenbaar zijn als reclame. Veel influencers hebben dat nog altijd niet begrepen, leert een onderzoek. “Als je zegt dat iets reclame is, swipen de mensen sneller weg.” [naar artikel]


8. Na choquerende beelden uit Vlaams slachthuis: “Zolang consument goedkoop vlees wil, blijft systeem in stand” (24/03/2017 - Het Nieuwsblad)

“We gaan kwaad zijn op dat slachthuis, op die individuen of op de eigenaar, maar eigenlijk is het hele systeem zo.” Dat zei tv-maker Wim Lybaert in ‘De Afspraak’ als reactie op de choquerende undercoverbeelden van een slachthuis in Tielt. [naar artikel]


9. DEBAT. Reclame op de VRT, moet dat kunnen? (05/04/2023 - Het Belang van Limburg)

Voor het uitzenden van reclame krijgt de VRT een boete van 10 000 euro opgelegd. Als openbare omroep is het namelijk niet toegestaan om reclame uit te zenden tijdens live-uitzendingen, ook niet op hun streamingplatform VRT MAX. Wij vroegen ons af wat jij daarvan vindt. [naar artikel]


10. Ook Amazon voert reclame in bij abonnement op streamingdienst, maar niet in België (22/09/2023 - Het Laatste Nieuws)

In navolging van Netflix en Disney+ gaat ook Amazon zijn streamingdienst Prime Video vanaf volgend jaar van advertenties voorzien. Dat heeft het bedrijf vrijdag aangekondigd. Tegelijkertijd worden er ook duurdere abonnementen ingevoerd, waarbij gebruikers geen reclame te zien zullen krijgen. Voor abonnees in België verandert er niets. [naar artikel]


11. Dierenrechtenorganisatie geeft (eindelijk) choquerende beelden van Japanse walvisvangst (28/11/2017 - Het Belang van Limburg)

Na een lange strijd met de Australische regering heeft milieuorganisatie Sea Shepherd dinsdag choquerende videobeelden gepubliceerd waarop te zien is hoe Japanse vissers met harpoenen op walvissen jagen in de Zuidelijke Oceaan. Een patrouilleboot van de Australische douane draaide de beelden in 2008. [naar artikel]


12. Ook tv-reclame is gepersonaliseerd. Heb je een hoog salaris? Dan krijg je extra reclame voor de nieuwe BMW (19/10/2020 - Het Laatste Nieuws)

Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u extra reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, reclame voor de JBC-kindercollectie. Zo werkt het. [naar artikel]


13. Daarom hou je je schoenen beter aan in het vliegtuig en andere choquerende onthullingen (16/08/2017 - Gazet van Antwerpen)

Twee stewards hebben in Men's Health anoniem een boekje opengedaan over reizen met het vliegtuig. Daarin maakten ze toch enkele choquerende onthullingen kenbaar. Zo geven ze aan dat je beter je schoenen aanhoudt tijdens de vlucht, dat de koffie er maar slapjes is en dat zelfs zij op hun gsm zitten tijdens de trip. [naar artikel]


14. Reclame doorspoelen binnenkort niet altijd meer mogelijk (10/08/2021 - De Morgen)

Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om alle reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Vanaf eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst één minuut niet-doorspoelbare reclame te zien. [naar artikel]


15. Raad voor de Reclame: influencers moeten duidelijk aangeven wanneer ze #reclame maken (08/10/2018 - VRT NWS)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]


16. Reclame op televisie doorspoelen binnenkort niet altijd meer mogelijk (10/08/2021 - De Morgen)

Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om alle reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Vanaf eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst één minuut niet-doorspoelbare reclame te zien. [naar artikel]


17. Wat is het ware doel van reclame? (02/02/2024 - Express)

Samengevat. Reclame speelt een subtiele doch cruciale rol in het bedrijfsleven en de samenleving. Hoewel het op macro-economisch niveau misschien niet direct bijdraagt aan de groei, is het onmisbaar voor het creëren van unieke merkidentiteiten en voorkeuren bij consumenten. De essentie. Reclame gaat niet zozeer over directe verkoop, maar over het onderscheiden van vergelijkbare producten […] [naar artikel]


18. Vanaf eind september kunt u niet langer alle reclame op tv doorspoelen (10/08/2021 - De Morgen)

Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om alle reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Vanaf eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst één minuut niet-doorspoelbare reclame te zien. [naar artikel]


19. Gepersonaliseerde reclame evolueert naar reclame die gezichten herkent (26/05/2018 - Knack)

In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]


20. SEKS VERANDERT ALLES: Als je geen ‘nee’ zegt, is er dan sprake van grensoverschrijdend gedrag? (24/01/2023 - Het Belang van Limburg)

Stel: je hebt een onenightstand. En hoewel je de hele tijd meedoet, voel je je achteraf vies en weet je: dit was tegen mijn zin. Heeft de ander dan eigenlijk iets verkeerd gedaan? Relatietherapeute Rika Ponnet over de grenzen van grensoverschrijdend gedrag. [naar artikel]


21. HALLUCINANT. Britse vrouwen houden fotoshoot op treinspoor: “Onvoorstelbaar dom gedrag” (video) (25/01/2021 - Metro)

Twee Britse vrouwen hebben “ongelooflijk dom gedrag vertoond” toen ze op een spoorwegovergang foto’s hebben genomen. Dat zegt Spoorwegnetbeheerder Network Rail. Op de plek vonden de afgelopen 9 maanden al 17 incidenten plaats. Op de choquerende bewakingsbeelden is te zien hoe de twee vrouwen controleren of er een trein in aantocht is, waarna ze op de […] Het bericht HALLUCINANT. Britse vrouwen houden fotoshoot op treinspoor: “Onvoorstelbaar dom gedrag” (video) verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


22. 'Een campagne verandert de wereld niet' (29/03/2019 - De Morgen)

Je had de aidslijder van Benetton, de volslanke duifjes van Dove, en nu ook : de transgenders van luxewinkel Barneys uit New York. Controversiële advertenties die opvallen en geesten verdelen. Maar doorbreekt reclame daadwerkelijk taboes, of vervalt een maatschappij toch veeleer in oppervlakkige nieuwsgierigheid? 'Kan je echt niet zien dat het een man is?' [naar artikel]


23. Influencers moeten aangeven wanneer ze reclame maken (08/10/2018 - Het Nieuwsblad)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte. [naar artikel]


24. Magnette nodigt 'choquerende' Jambon niet uit (06/04/2019 - De Morgen)

[naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!