Hoogleraar mediarecht Dirk Voorhoof is het niet eens met de forse kritiek die Greenpeace kreeg voor de parodie met Maya De Bij: "Als er al iets laakbaar of onethisch is in de hele kwestie, dan is het eerder de frontale aanval op de boodschap van Greenpeace en het ontlopen van de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de reclame- en mediasector, met Studio 100 in de spits." [naar artikel]
Greenpeace lanceert vandaag een grootschalige campagne aan het adres van Studio 100, dat licentiehouder is van Maya De Bij. Het bedrijf verkoopt... [naar artikel]
Milieuorganisatie Greenpeace lanceerde een video waarin ze overmatige vleesconsumptie aankaarten. Daarbij viseren ze opnieuw Studio 100, door een sneetje Samson- of Plopworst te blurren. ‘Dit zet aan tot polarisering’, reageert Studio-100 topman Hans Bourlon. [naar artikel]
Greenpeace lanceert vandaag een nieuwe campagne om Studio 100 aan te zetten, te stoppen met het maken van ongezonde charcuterie voor kinderen. [naar artikel]
Greenpeace lanceert vandaag een nieuwe campagne om Studio 100 aan te zetten, te stoppen met het maken van ongezonde charcuterie voor kinderen. [naar artikel]
Het filmpje van Greenpeace waarin Maya De Bij sigaretten voor kinderen promoot, valt bij de baas van Studio 100 in slechte aarde. Met het filmpje - een parodie - wil Greenpeace aanklagen dat Studio 100 een populaire kinderfiguur gebruikt om kinderen worst te doen eten, wat volgens Greenpeace een ongezond product is. Maar de topman kan de parodie niet smaken. [naar artikel]
Studio 100 zal dan toch Greenpeace dagvaarden voor het filmpje met een sigaretten rokende Maya de Bij. Studio 100 eist dat Greenpeace meteen zijn campagne stopzet, het filmpje en beelden laat verwijderen en excuses aanbiedt. [naar artikel]
Milieuorganisatie Greenpeace lanceerde een video waarin ze overmatige vleesconsumptie aankaarten. Daarbij viseren ze opnieuw Studio 100, door een sneetje Samson- of Plopworst te blurren. ‘Dit ze aan tot polarisering’, reageert Studio-100 topman Hans Bourlon. [naar artikel]
In Antwerpen is de rechtszaak begonnen van Studio 100 tegen Greenpeace. Studio 100 wil dat de organisatie het beruchte filmpje van Maya de Bij van... [naar artikel]
Studio 100 heeft Greenpeace gedagvaard in de zaak van de rokende Maya de Bij. Het entertainmentbedrijf uit Schelle eist concreet dat Greenpeace meteen zijn campagne stopzet, het filmpje en beelden laat verwijderen en excuses aanbiedt. “We willen voorkomen dat er nog meer schade wordt aangericht”, zegt Jan Pieter Boodts van Studio 100. De heisa ontstond […] Het bericht Studio 100 dagvaardt Greenpeace in zaak van rokende Maya de Bij verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Entertainmentbedrijf Studio 100 dagvaardt Greenpeace, nadat de milieuorganisatie een campagne lanceerde waarin een rokende Maya de Bij te zien was. Greenpeace wilde daarmee aanklagen dat Studio 100 via zijn populaire figuren ongezonde producten promoot bij jonge kinderen. Studio 100 heeft zelf het initiatief genomen om het campagnefilmpje te laten verwijderen van sociale media, maar laat het daar niet bij. "We hebben eerst de vriendelijke weg geprobeerd, maar er beweegt niks, en daarom gaan we verder", zegt Studio 100-CEO Hans Bourlon aan onze redactie. [naar artikel]
Studio 100 daagt Greenpeace voor de rechter, nadat de milieuorganisatie een campagne had gelanceerd waarin het figuurtje ‘Maya de Bij’ sigaretten promoot. ‘Alle beelden waarop Maya de Bij aanzet tot roken, zijn onaanvaardbaar’, zegt Studio 100. [naar artikel]
Studio 100 heeft het filmpje van Greenpeace met een rokende Maya de Bij offline laten halen. ‘We moesten wel actie ondernemen’, stelt Studio 100-ceo Hans Bourlon. ‘Het filmpje heeft gewerkt’, reageert Greenpeace tevreden. [naar artikel]
06:46 Studio 100, het entertainmentbedrijf van Gert Verhulst en Hans Bourlon, dagvaardt de milieuorganisatie Greenpeace in de zaak van de rokende Maya de Bij. ‘De imagoschade is te groot.’ [naar artikel]
Het filmpje van Greenpeace waarin Maya de Bij reclame maakt voor sigaretten, krijgt een staartje in de rechtbank. Studio 100 dagvaardt Greenpeace, laat het donderdagnamiddag weten. [naar artikel]
Studio 100 heeft het filmpje van Greenpeace met een rokende Maya de Bij offline laten halen. Dat zeggen Greenpeace en Studio 100 maandagavond. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.