Een wit sexy silhouet op een rode achtergrond met daarbij enkel Tatiana en het gsm-nummer 0473-37.68.62. De affiches hangen sinds deze week in de Brusselse metrostations. Maakt de MIVB reclame voor dames van plezier, vragen reizigers zich af? [naar artikel]
De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) vindt dat de reclameaffiches met Pommeline - een van de verleidsters in het jongste seizoen van “Temptation Island” - “denigrerend is voor de vrouw en vraagt de onlinegokwebsite Starcasino.be om de affiches aan te passen of de campagne stop te zetten. [naar artikel]
Belgen hebben weinig oog voor seksisme. Ziet u wanneer reclame seksistische kantjes heeft? Doe hier de test. [naar artikel]
De reclame duurt maar zo’n 30 seconden, maar toch werd er besloten om deze reclame voor smoothies te censureren. Reden? De ‘gezonde food porn’ is niet voor kleine kijkertjes bestemd wegens “te sexy”. [naar artikel]
Uit voorlopige enquêteresultaten bij de bezoekers van de Vrouwendag, zaterdag in Mechelen, blijkt dat weinigen weten waar ze terechtkunnen als ze seksistische reclame tegenkomen. Ook vindt men niet altijd de juiste woorden of de tijd om een klacht in te dienen. [naar artikel]
De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP), het zelfregulerend orgaan van de reclamesector, ziet geen graten in een reclamecampagne [naar artikel]
In de Berlijnse wijk Charlottenburg wordt een verbod ingevoerd op reclameborden waar vrouwen als seksuele objecten of als zwakke, hysterische of domme wezens zouden worden voorgesteld. De operatie vormt een onderdeel van de strijd tegen seksistische reclame die het stadsbestuur van Berlijn wil voeren. Het stadsbestuur – gevormd door de Sozialdemokratische Partei Deutschlands (SPD), Die […] The post Berlijn verbiedt lachende vrouwen op reclameborden appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Zlatan Ibrahimovic mag zich wellicht aan een flinke boete verwachten. De 38-jarige Zweed ging in de straten van Stockholm een ritje maken in zijn... [naar artikel]
De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) vindt dat de reclameaffiches met Pommeline - een van de verleidsters in het jongste seizoen [naar artikel]
In Zwitserland wordt reclame voor sigaretten en andere tabaksproducten aan banden gelegd. Bij een referendum heeft volgens de eerste uitslagen 54 procent van de kiezers en een meerderheid van de kantons ermee ingestemd om zo'n reclame niet meer toe te staan op plekken waar kinderen en jongeren ermee kunnen worden geconfronteerd, zoals in de media, op affiches of op het internet. [naar artikel]
In Nederland is ophef ontstaan over een nieuwe reclamecampagne van parfumerie Ici Paris XL. In de televisiespot wordt beweerd dat vrouwen met make-up, dagcrème, parfum of lippenstift in geen tijd een salarisverhoging krijgen, met een onenightstand trouwen of in één klap bekend zijn. De parfumketen heeft zich inmiddels verontschuldigd voor de seksistische reclame. Dat schrijft het Algemeen Dagblad. [naar artikel]
In Zwitserland wordt reclame voor sigaretten en andere tabaksproducten aan banden gelegd. Bij een referendum heeft volgens de eerste uitslagen 54 procent van de kiezers en een meerderheid van de kantons ermee ingestemd om zo’n reclame niet meer toe te staan op plekken waar kinderen en jongeren ermee kunnen worden geconfronteerd, zoals in de media, op affiches of op het internet. [naar artikel]
De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (of JEP) heeft ook in hoger beroep geoordeeld dat de Starcasino-affiches met 'Temptation [naar artikel]
Spanje komt met een nadrukkelijk verbod op de aanwezigheid van stereotypen in reclame voor kinderspeelgoed. De speelgoedfabrikanten in het land zullen dus geen advertenties meer maken waarin meisjes bijvoorbeeld enkel met poppen spelen en jongens eerder voor autootjes kiezen. Volgens de Spaanse minister van Consumentenzaken Alberto Garzón moet de reclame van de speelgoedindustrie “gelijkwaardiger, meer waarheidsgetrouw en constructiever” zijn. [naar artikel]
Het Grondwettelijk Hof heeft de wet vernietigd die reclame verbiedt voor plastische chirurgie. De Belgische Vereniging voor Plastische, Reconstructieve en Esthetische Chirurgie is niet te spreken over de beslissing. [naar artikel]
De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) vindt dat de reclameaffiche met Pommeline "denigrerend is voor de vrouw en haar menselijke waardigheid aantast". [naar artikel]
Na de problemen met de waterbevoorrading in Overijse heeft burgemeester Inge Lenseclaes (Overijse2002/N-VA) vanmiddag een burgemeestersbesluit uitgevaardigd waarin ze diverse vormen van verspilling van leidingwater verbiedt. Op sommige plaatsen in de gemeente kwam er sinds gisteravond geen druppel meer uit de kraan door een te lage waterdruk. [naar artikel]
Tientallen politieke affiches van N-VA in Berendrecht, Zandvliet en Kalmthout zijn dit weekend besmeurd met seksistische graffiti, hakenkruisen en verwensingen. De partij dient klacht in tegen onbekenden en roept op om sereen te blijven. Andere partijen onderschrijven de oproep. [naar artikel]
Soms wordt seksistische reclame verboden, zoals onlangs die met 'Pommeline van Temptation Island'. Maar het grote publiek ligt er niet erg wakker van. 'Velen herkennen seksisme niet', zegt Corine Van Hellemont, die er net een doctoraat over af heeft. [naar artikel]
Leuven en het Brussels Gewest bannen de omstreden 'sugardatingcampagne' van Rich Meet Beautiful, om studentes te koppelen aan oudere, bemiddelde zakenmannen. Moeten we strenger optreden tegen seksistische reclame? Onderzoekster Corine Van Hellemont meent van wel. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.