Het Roeselaarse bedrijf Creativeservices.be wil iedereen die in lockdown zit, een hart onder de riem steken. En dat op een ludieke manier. Op www.lockdownsurvivor.com vind je buttons, mokken en kaartjes met West-Vlaamse oneliners als "Ket Hed", "Tenieme Kluchtig", "Blufdije Kot", "Tes na de Wuppe" en "Tinternet is ip". [naar artikel]
Drie Mechelse mama’s voeren een ludieke campagne die oproept om de zone 30 te respecteren. Met originele borden en slogans die ze zelf bedacht hebben, vragen ze bestuurders op een vriendelijke manier om de maximumsnelheid in Battel (Mechelen) te respecteren. Na vandalenstreken willen ze de borden graag een officieel karakter geven. [naar artikel]
Open VLD'er Lode Vereeck, tegen wie een onderzoek loopt over mogelijk grensoverschrijdend gedrag, is heel formeel: "Ik heb geen vinger naar iemand uitgestoken of expliciet taalgebruik gehanteerd." Dat zegt de lijsttrekker van de liberalen in Diepenbeek in een reactie aan VRT NWS. "Wat mij betreft ga ik gewoon keihard door met mijn verkiezingscampagne", zegt de politicus. Maar partijvoorzitter Gwendolyn Rutten zegt hem de wacht aan en dat Vereeck "terughoudend campagne zal voeren". [naar artikel]
Een parlementslid en kandidaat-burgemeester die plots uw broodzak sieren: een verkiezingscampagne die we nog niet eerder hebben gezien. Yoleen Van Camp (N-VA) uit Herentals heeft zelf de broodzakken laten drukken en is ze vervolgens bij bakkers gaan aanbieden. Slim, of erover? [naar artikel]
Een tiental bekende gezichten heeft een brief geschreven met daarin een oproep om geen vlees meer te eten. "Dat is de énige manier om er zeker [naar artikel]
In Herentals is binnen de N-VA conflict ontstaan over een ‘broodzakkenactie’: enkele kandidaten hadden via de lokale bakkers broodzakken laten verspreiden met de campagnetekst ‘Wij gaan voor de broodnodige verandering’. De bakkers kregen hier 400 euro voor. Maar is dit wel een zuivere vorm van campagne voeren? [naar artikel]
Onder meer door de problematiek aan het station van Brussel-Noord lijkt het migratiedossier opnieuw een prominentere plaats te krijgen in deze campagne. Volgens "De Tijd"-journalist Rik Van Cauwelaert is er in het geval van Brussel-Noord geen sprake van racisme. "De mensen zijn eigenlijk gewoon beschaamd over de manier waarop wij er mààr in slagen om dit probleem aan te pakken." Gewezen VRT NWS-journalist Walter Zinzen gaat nog een stapje verder. Hij verwijt politici een gebrek aan mededogen. Dat zeggen ze in "Zinzen & Van Cauwelaert bij Ivan" op Canvas. [naar artikel]
"Dit is geen manier van beleid voeren op zo'n belangrijk departement." Dat zegt SP.A-voorzitter John Crombez, nu blijkt dat de ministerraad nog geen beslissing heeft genomen over de uitvoering van de pensioenhervorming. "De premier zou beter zelf naar het parlement komen, zodat de onduidelijkheid stopt." [naar artikel]
Vlaams parlementslid Sihame El Kaouakibi heeft bij haar lancering in de politiek 50.000 euro gekregen van Open VLD om campagne te voeren. Volgens politiek analisten is dat uitzonderlijk, vooral omdat El Kaouakibi dat geld mocht gebruiken om een eigen campagne te voeren, los van de verkiezingscampagne van Open VLD. "Dat is pijnlijk voor de partij en voor de politiek in het algemeen", zegt politiek journalist Ivan De Vadder. [naar artikel]
De gemeente Voeren is niet bang voor de hevige wind en laat haar carnavalsstoeten gewoon doorgaan. Jean-Pierre Duijsens, voorzitter van carnavalsvereniging de Djimmers, maakt zich geen zorgen. "We moeten de situatie gewoon goed inschatten." [naar artikel]
Volgens Derk Jan Eppink, lid van een conservatieve denktank, moet Clinton nu vooral campagne voeren. Zal ze fit genoeg zijn om binnen twee weken een rechtstreeks tv-debat te voeren met Donald Trump? [naar artikel]
Voor wie dacht dat Donald Trump al behoorlijk uitzinnige dingen zei - voortaan zal hij "zonder ketenen" campagne voeren. Hij zal zich niets meer aantrekken van zijn eigen partij, laat hij via Twitter weten, en noemt John McCain en passant "heel vuilgebekt". [naar artikel]
Je zal maar Anus als achternaam hebben en een serieuze politieke campagne willen voeren. Het is de 26-jarige Luc Anus, PS-kandidaat in de Waalse... [naar artikel]
De lokale politie Antwerpen heeft enkele tips tegen internetcriminaliteit op broodzakken gezet. Ze worden door zo'n 200 Antwerpse bakkers mee verspreid. De boodschap is: "Verbrand je niet aan valse mails of berichten." [naar artikel]
Kanker uitdagen door zelf een uitdaging aan te gaan en daarmee geld in te zamelen voor onderzoek naar kankerbehandelingen. Dat is de campagne "Iedereen tegen Kanker", van Kom op tegen kanker en de VRT, en vandaag is het de startdag. [naar artikel]
Durf mensen met een beperking een job aanbieden. Dat is de boodschap van een nieuwe campagne van de Vlaamse overheid onder het motto : "Pracht van een werkkracht". Jens heeft een autismespectrumstoornis en werkt bij een traiteurzaak in Zaventem. Hij is één van de gezichten van de campagne. [naar artikel]
In de provincie Antwerpen zullen broodzakken en affiches verspreid worden met de boodschap om een bezoek aan de dokter of specialist niet uit te stellen. De zorg roept hiertoe al langer op, maar provinciegouverneur Cathy Berx wil de boodschap nog eens extra in de verf zetten. Dat is ook nodig, zegt Dirk Scheveneels van de Belgische Vereniging van Artsensyndicaten. "Het is belangrijk dat de burger begrijpt dat zorg noodzakelijk is. Er is meer dan Covid-19 op de wereld, andere ziekten bestaan ook nog." [naar artikel]
In "De zevende dag" hebben alle Vlaamse regeringspartijen zich uitgesproken over een eventueel bezoek van de Turkse president Erdogan aan ons land. De meningen zijn verdeeld. [naar artikel]
Peter De Roover wil niet dat Turkse politici in België campagne voeren voor een referendum in eigen land, daar heeft de N-VA-fractieleider [naar artikel]
De N-VA-campagne op sociale media over het migratiepact is ongewoon hard en negatief. Dat zegt Peter Van Aelst, docent Politieke Communicatie van de Universiteit van Antwerpen in "De wereld vandaag" op Radio 1. [naar artikel]
"Totaal onsmakelijk". Zo noemt een boze CD&V-voorzitter Sammy Mahdi de foto die Vooruit postte naar aanleiding van de discussie over de aanpassing van de abortuswet. Daarin wordt Mahdi omschreven als iemand die vrouwenrechten blokkeert, en CD&V als een partij die terug wil naar de middeleeuwen. "Alsjeblieft, ik wil smeken op mijn knieën als het moet, maar laten we het debat inhoudelijk voeren op een correcte en respectvolle manier." [naar artikel]
In 2014 voerde Guy Verhofstadt als boegbeeld van de Europese liberalen campagne om voorzitter van de Europese Commissie te worden. Nu heeft hij sterke twijfels bij dat systeem, waarbij boegbeelden ("Spitzenkandidaten") van verschillende partijen tegen elkaar campagne voeren. Is het experiment, dat de Europese verkiezingen aantrekkelijker moest maken, ten dode opgeschreven? [naar artikel]
De Maatschappij voor Intercommunaal Vervoer te Brussel (MIVB) is op zoek naar nieuw personeel en dat doen ze op een speciale manier: via broodzakken. De MIVB zoekt tegen het einde van dit jaar 500 nieuwe werknemers en volgens woordvoerster An Van hamme is een broodzak een goede manier om mensen te bereiken. [naar artikel]
Gewezen SP.A-kopstuk Frank Vandenbroucke was in "De zevende dag" kritisch voor de manier waarop zijn partij campagne heeft gevoerd. Vooral de manier waarop het thema koopkracht aan bod kwam, zinde hem niet. "1.500 euro pensioen, een BTW-verlaging op elektriciteit naar 6 procent, 14 euro voor een minimumloon. Denken dat je met die plaatjes een boodschap hebt voor de samenleving, dat is echt een vergissing", vindt Vandenbroucke. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.