Facebook-gebruikers kunnen vanaf vandaag zien welke advertenties er in omloop zijn op de sociaalnetwerksite. Het bedrijf wil daarmee transparanter zijn en misbruik helpen voorkomen. [naar artikel]
Wie toont u welke betaalde politieke boodschap en waarom? Op Facebook en Twitter is dat niet te achterhalen. Beide netwerken kondigden maatregelen aan om u meer inzicht te geven in die politieke advertenties. Alle functies komen in de volgende maanden ook naar Europa. [naar artikel]
De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. Dat blijkt uit een analyse van de online tool inzicht.io. Die maakt gebruik van de gegevens die Facebook zelf sinds kort beschikbaar stelt. Dat schrijven De Tijd en De Standaard woensdag. [naar artikel]
Facebook zal de inhoud van duizenden politieke advertenties die door een Russisch bedrijf verspreid werden, overmaken aan de commissie in het Amerikaans Congres die de Russissche inmeninging in de presidentiële verkiezingscampagne onderzoekt. Dat heeft topman Mark Zuckerberg aangekondigd. Facebook werkt ook aan grotere transparantie bij politieke advertenties op de netwerksite. [naar artikel]
Wie een link heeft met Marokko of Tunesië krijgt op Facebook en Instagram geen advertenties van Vlaams Belang te zien. Wie met een diesel rondrijdt en naar MNM luistert net wel. Groen blijft dan weer weg van boksers die met een oldtimer of vorkheftruck rijden, en richt zich op mensen die met duurzame landbouw en vrijwilligerswerk bezig zijn. Het zijn enkele opmerkelijke vaststellingen, nu Facebook meer inzicht geeft in de betaalde advertenties van politieke partijen. Expert Reinout Van Zandycke legt uit waarom Vlaams Belang op MNM-luisteraars mikt, waarom N-VA nauwelijks doelgroepen specificeert en hoe ù minder politieke advertenties te zien krijgt. [naar artikel]
21:28 De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. [naar artikel]
Facebook blijft worstelen met het herkennen en labelen van politieke advertenties. Wereldwijd nam Facebook de verkeerde beslissing voor meer dan 8 op die 10 advertenties die niet door hun adverteerders werden aangeduid als 'politiek'. Dat blijkt uit een onderzoek van de KU Leuven en de New York University, na analyse van maar liefst 33,8 miljoen advertenties. De kans op manipulatie blijft groot als Facebook haar eigen advertentiebeleid niet kan handhaven, zeggen de onderzoekers. [naar artikel]
Facebook en Instagram geven gebruikers meer invloed op de hoeveelheid politieke advertenties die ze te zien krijgen. Het bedrijf biedt die mogelijkheid voor de twee netwerken sinds donderdag in meer dan 90 landen, waaronder ook België, naar eigen zeggen omdat gebruikers daarom gevraagd hebben. Deze advertenties helemaal uitzetten is niet mogelijk. [naar artikel]
Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken heeft dit jaar reeds 219.059 euro uitgegeven aan advertenties op Instagram en Facebook, waarmee hij de West-Europese politicus is die het meest uitgeeft. Dat schrijft Knack dinsdag op zijn website op basis van cijfers van AdLens, een organisatie die onderzoek doet naar politieke advertenties op Facebook. [naar artikel]
Facebook zal dan toch optreden tegen politieke advertenties, naar aanleiding van de Amerikaanse verkiezingen. Of toch een beetje: de gebruikers zullen ervoor kunnen kiezen om minder advertenties te zien. Dat kondigde Facebook aan in een blogpost. Er stond al even druk op Facebook om tegen politieke advertenties op te treden. Presidentskandidaat Elizabeth Warren beschuldigde Facebook […] The post Facebook treedt dan toch op tegen politieke advertenties, maar wel heel beperkt appeared first on Business AM. [naar artikel]
Zowat elke Belg met een Facebookprofiel kreeg in de weken voor 26 mei advertenties te zien van politieke partijen. Volgens data van Facebook publiceerden partijen en individuele politici samen zeker meer dan 2.600 advertenties. [naar artikel]
De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. Dat blijkt uit een analyse van de online tool inzicht.io. Die maakt gebruik van de gegevens die Facebook zelf sinds kort beschikbaar stelt. Dat schrijven De Tijd en De Standaard. [naar artikel]
De Vlaamse partijen gebruiken massaal advertenties op Facebook en Google om kiezers te overtuigen, dat blijkt uit cijfers van de twee bedrijven. Vooral Vlaams Belang investeert fors, sinds begin maart heeft de partij meer dan 400.000 euro uitgegeven aan Facebook-advertenties. [naar artikel]
Facebook verkocht tijdens de presidentscampagnes meer dan 3000 advertenties aan een Russische trollfarm. Het deelt nu alle informatie over die advertenties aan het Amerikaanse Congres, liet Mark Zuckerberg in een live video weten. [naar artikel]
21:08 Groeperingen die politieke advertenties op Facebook plaatsen zullen meer informatie over zichzelf moeten prijsgeven aan de sociaalnetwerksite. Eigenaars van populaire pagina's mogen die niet meer anon... [naar artikel]
Facebook staat na het sluiten van de stembureaus in de Amerikaanse presidentsverkiezingen op 3 november tijdelijk geen politieke advertenties meer... [naar artikel]
In 2018 beloofde Facebook om politieke advertenties voortaan uit te rusten met een label, dat ook aangeeft wie ervoor betaalt. Uit een nieuw onderzoek van de KU Leuven blijkt nu dat het controlesysteem allesbehalve op punt staat. In België glipt zelfs 9 procent van de politieke advertenties door de mazen van het net. [naar artikel]
Facebook lanceert vandaag een nieuwe update in hun Facebook-app: de 'off-Facebook Activity', je activiteit buiten Facebook. De nieuwe functie geeft gebruikers meer inzicht in hoe en welke data bedrijven online verzamelen en delen met Facebook. De uitrol van de update gebeurt eerst in Ierland, Spanje en Zuid-Korea. Later ook bij ons. [naar artikel]
Facebook maakt donderdag een einde aan het verbod op politieke advertenties in de Verenigde Staten op zijn platformen. Daarmee wordt het voor het eerste in maanden weer mogelijk om advertenties over politiek, verkiezingen en sociale kwesties te plaatsen. “We zijn van plan de komende maanden te gebruiken om beter te bekijken hoe deze advertenties werken, ook om te zien waar verdere wijzigingen nodig zijn,” schreef Facebook woensdag. [naar artikel]
Facebook en Twitter staan lijnrecht tegenover elkaar in hun beleid rondom politieke advertenties op hun netwerken. Helpt een verbod zoals bij Twitter de democratie meer dan de ‘laissez faire’-benadering van Facebook? [naar artikel]
Facebook doet er alles aan om politieke advertenties te controleren, laat technologiedirecteur Mike Schroepfer van Facebook weten aan het Britse... [naar artikel]
Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook Facebook slaagt er vaak niet in om politieke advertenties te herkennen, zo blijkt uit grondig onderzoek door de KU Leuven en New York University. Sommige berichten worden niet als politieke advertenties herkend, en niet-politieke boodschappen krijgen soms onterecht wél een politiek label. Je hebt het misschien zelf gemerkt in je eigen Facebook-feed: de socialmediareus wil […] Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook [naar artikel]
Tijdens een Facebook Live-event maakte Facebook-CEO Mark Zuckerberg vanavond bekend dat het sociaal netwerk zal samenwerking met de Amerikaanse [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.