Het callcenter dat vragen over verkeersboetes behandelt, is overbelast. De medewerkers van de helpdesk, die door bpost uitgebaat wordt, krijgen normaal ongeveer 4.000 telefoons per dag. De laatste weken is dat aantal toegenomen tot meer dan 7.000 oproepen per dag, waardoor de wachttijden tijdelijk oplopen tot 15 à 20 minuten. Dat bevestigt de FOD Justitie. Daardoor kloppen heel wat mensen rechtstreeks bij de politie aan. [naar artikel]
Het callcenter dat vragen over verkeersboetes behandelt, is overbelast. De medewerkers van de helpdesk, die door bpost uitgebaat wordt, krijgen normaal ongeveer 4.000 telefoons per dag. De laatste weken is dat aantal toegenomen tot meer dan 7.000 oproepen per dag, waardoor de wachttijden tijdelijk oplopen tot 15 à 20 minuten. Dat bevestigt de FOD Justitie. Daardoor kloppen heel wat mensen rechtstreeks bij de politie aan. [naar artikel]
Het callcenter dat vragen over verkeersboetes behandelt, is overbelast. De medewerkers van de helpdesk, die door bpost uitgebaat wordt, krijgen... [naar artikel]
Het callcenter dat vragen over verkeersboetes behandelt, is overbelast. De medewerkers van de helpdesk, die door bpost uitgebaat wordt, krijgen normaal ongeveer 4.000 telefoons per dag. De laatste weken is dat aantal toegenomen tot meer dan 7.000 oproepen per dag, waardoor de wachttijden tijdelijk oplopen tot 15 à 20 minuten. Dat bevestigt de FOD Justitie. Daardoor kloppen heel wat mensen rechtstreeks bij de politie aan. [naar artikel]
Begin augustus stuurde de politie in een week tijd 650.000 boetes uit. Bijna dubbel zoveel als normaal, waardoor de helpdesk overspoeld wordt door telefoontjes. [naar artikel]
De klantendienst van luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines tracht deze middag nog steeds een oplossing te vinden voor heel wat van de 63.000 passagiers die getroffen zijn door de staking van de piloten volgende week. Dat meldt het bedrijf. Het callcenter is overbelast. [naar artikel]
De fiscus heeft via het gebruik van nummerplaatscanners bijna 2 miljoen euro aan boetes, waaronder ook verkeersboetes, kunnen recupereren voor de schatkist. Dat heeft Belga vernomen bij de FOD Financiën. De inzet van de nummerplaatscanners bij de inning van de verkeersbelasting en de penale boetes bracht in 2017 zo’n 164.000 euro op aan verkeersbelasting voor […] [naar artikel]
Lees dit artikel: Verkeersboetes 9 tot 25 euro duurder Wie een verkeersovertreding begaat, moet binnenkort meer betalen. De federale regering gaat de verkeersboetes verhogen met 9 tot 25 euro. Dat schrijft De Standaard. Volgens de planning die nu op tafel ligt worden de boetes vanaf half augustus verhoogd. Concreet gaat het om kosten die gepaard gaan met het zogenaamde Crossborder-platform, een digitaal systeem dat […] Lees dit artikel: Verkeersboetes 9 tot 25 euro duurder [naar artikel]
Verkeersboetes gaan in Nederland met 10 procent omhoog. Het ministerie van Justitie en Veiligheid moet bijdragen aan het dekken van het overheidstekort en doet dat door de verkeersboetes te verhogen. De verhoging van de boetes gaat waarschijnlijk op 1 januari in. [naar artikel]
Extra personeel om verkeersboetes te verwerken, meer ANPR-camera’s voor trajectcontroles, en nieuwe systemen om de toevloed aan snelheidsovertredingen de baas te kunnen. Het zijn investeringen van de federale regering in verkeersveiligheid, maar die zullen ons ook opzadelen met minstens 28 miljoen euro aan extra boetes. [naar artikel]
HasseltHet gloednieuwe systeem om verkeersboetes automatisch te innen staat twee maanden na datum nog altijd niet op punt. De afgelopen weken vielen bij duizenden Belgen verkeersboetes met een zeer krappe of zelfs al verlopen uiterste betaaldatum in de bus, op drukke dagen goed voor zo’n 1.200 bezorgde telefoons naar het callcenter. “Een gevolg van technische problemen”, geeft FOD Justitie toe. [naar artikel]
Aangezien het noodnummer 1722 voor stormschade momenteel overbelast is, wordt er in Antwerpen een afzonderlijk callcenter opgericht. Dat zegt de Brandweer Zone Antwerpen. Het callcenter is te bereiken op het nummer 03 338 13 38. Er kan ook gebruik worden gemaakt van een online formulier voor stormschade op www.antwerpen.be/nl/eloket/stormschade. De Antwerpse brandweer krijgt vanochtend erg […] [naar artikel]
In de eerste acht maanden van dit jaar heeft de overheid al bijna 28 miljoen euro aan onbetaalde verkeersboetes geïnd via loonbeslag of de belastingbrief. Dat is dubbel zo veel als in heel 2022, schrijft Het Nieuwsblad. Als de trend zich doorzet, zullen de inkomsten voor verkeersboetes via die weg in één jaar tijd verdrievoudigd zijn. [naar artikel]
“De verkeersboetes die we nu moeten opleggen, zijn veel te hoog. Zinloos, want velen betalen niet.” En dus doen twee politierechters een opmerkelijk voorstel: “Verláág de boetes, maar ín ze dan wel.” [naar artikel]
Nu verkeersboetes digitaal verstuurd en geïnd worden, via Just-on-web, bespaart de overheid jaarlijks 35 miljoen euro aan administratieve kosten. Daarnaast helpt die digitale verzending en inning de politie om, onrechtstreeks, over meer tijd en financiële middelen te beschikken. [naar artikel]
Al meer dan 70.000 verkeersovertreders hebben hun boete online betaald op de website verkeersboetes.be. Vanaf vandaag wordt de site verbeterd en krijgen verkeerszondaars nog maar 1 brief, opgestuurd door bpost. Er komen bijkomende betaalwijzen en de teksten worden duidelijker. Op die manier worden op termijn de taken van zowat 270 politieagenten geautomatiseerd en uitbesteed. Vorig […] Het bericht 70.000 bestuurders betaalden hun boete online verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De klantendienst van luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines tracht nog steeds een oplossing te vinden voor heel wat van de 63.000 passagiers die getroffen zijn door de staking van de piloten volgende week. Dat meldt het bedrijf. Het callcenter is overbelast. De ploegen van het callcenter werden nochtans versterkt en contacteren proactief een maximumaantal klanten om hen […] Het bericht Voor veel passagiers Brussels Airlines nog geen oplossing verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In april en mei van dit jaar zijn telkens 400.000 verkeersboetes verstuurd naar de overtreders. Dat is een stijging van 33 procent vergeleken met het maandgemiddelde van 2017. Dat meldt de federale overheidsdienst (FOD) Justitie maandagavond. [naar artikel]
Alle Belgen samen hebben vorig jaar 457 miljoen euro aan boetes betaald. Een nieuw record. Dat is 5 miljoen euro meer dan in 2015. Dat blijkt uit cijfers van de Federale Overheidsdienst Financiën. Het gaat vooral om verkeersboetes. [naar artikel]
Voortaan zullen verkeersovertreders nog maar één brief krijgen over hun overtreding en de boete die ze moeten betalen, in plaats van twee. Het wordt ook gemakkelijker om verkeersboetes online af te handelen. Via de site www.verkeersboetes.be kunt u uw boetes vanaf vandaag niet alleen betalen, maar ook betwisten en rechtzetten. Door die vereenvoudigingen hoopt justitie meer overtredingen te kunnen verwerken en zullen politierechters een beter zicht krijgen op iemands verkeersgedrag. [naar artikel]
Verkeersboetes worden systematisch opgeschroefd. Bij de recentste verhoging, op 1 mei 2018, werden alle boetes in één klap 5 procent duurder. Te duur, stelde politierechter Mireille Schreurs in De ochtend op Radio 1. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.