Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Nieuwsblad

Callcenter verkeersboetes overbelast na verzending half miljoen boetes op 10 dagen tijd

18/08/2018 - 03:11
"Het callcenter dat vragen over verkeersboetes behandelt, is overbelast. De medewerkers van de helpdesk, die door bpost uitgebaat wordt, krijgen normaal ongeveer 4.000 telefoons per dag. De laatste weken is dat aantal toegenomen tot meer dan 7.000 oproepen per dag, waardoor de wachttijden tijdelijk oplopen tot 15 à 20 minuten. Dat bevestigt de FOD Justitie. Daardoor kloppen heel wat mensen rechtstreeks bij de politie aan."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Callcenter verkeersboetes overbelast door verzending van half miljoen boetes (17/08/2018 - VRT NWS)

Het callcenter dat vragen over verkeersboetes beantwoordt, is overbelast. De medewerkers van de helpdesk krijgen normaal ongeveer 4.000 telefoons per dag. Maar de laatste weken kregen ze meer dan 7.000 oproepen per dag, waardoor de wachttijden tijdelijk oplopen tot 15 à 20 minuten. Dat komt omdat er begin deze maand meer dan een half miljoen verkeersboetes uitgestuurd zijn. [naar artikel]


2. Callcenter verkeersboetes overbelast na verzending half miljoen bekeuringen op 10 dagen tijd (17/08/2018 - Het Belang van Limburg)

Het callcenter dat vragen over verkeersboetes behandelt, is overbelast. De medewerkers van de helpdesk, die door bpost uitgebaat wordt, krijgen normaal ongeveer 4.000 telefoons per dag. De laatste weken is dat aantal toegenomen tot meer dan 7.000 oproepen per dag, waardoor de wachttijden tijdelijk oplopen tot 15 à 20 minuten. Dat bevestigt de FOD Justitie. Daardoor kloppen heel wat mensen rechtstreeks bij de politie aan. [naar artikel]


3. Callcenter verkeersboetes overbelast na verzending 650.000 bekeuringen op 10 dagen tijd (17/08/2018 - Gazet van Antwerpen)

Het callcenter dat vragen over verkeersboetes behandelt, is overbelast. De medewerkers van de helpdesk, die door bpost uitgebaat wordt, krijgen normaal ongeveer 4.000 telefoons per dag. De laatste weken is dat aantal toegenomen tot meer dan 7.000 oproepen per dag, waardoor de wachttijden tijdelijk oplopen tot 15 à 20 minuten. Dat bevestigt de FOD Justitie. Daardoor kloppen heel wat mensen rechtstreeks bij de politie aan. [naar artikel]


4. 650.000 boetes uitgestuurd in één week: callcenter verkeersboetes overbelast (17/08/2018 - Het Laatste Nieuws)

Het callcenter dat vragen over verkeersboetes behandelt, is overbelast. De medewerkers van de helpdesk, die door bpost uitgebaat wordt, krijgen... [naar artikel]


5. Politie verstuurt zoveel bekeuringen dat callcenter verkeersboetes overbelast raakt (17/08/2018 - De Standaard)

Begin augustus stuurde de politie in een week tijd 650.000 boetes uit. Bijna dubbel zoveel als normaal, waardoor de helpdesk overspoeld wordt door telefoontjes. [naar artikel]


6. Callcenter Brussels Airlines overbelast, voor veel passagiers nog geen oplossing (11/05/2018 - De Morgen)

De klantendienst van luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines tracht deze middag nog steeds een oplossing te vinden voor heel wat van de 63.000 passagiers die getroffen zijn door de staking van de piloten volgende week. Dat meldt het bedrijf. Het callcenter is overbelast. [naar artikel]


7. Duizenden verkeersboetes vallen te laat in de bus (25/05/2018 - Het Belang van Limburg)

HasseltHet gloednieuwe systeem om verkeersboetes automatisch te innen staat twee maanden na datum nog altijd niet op punt. De afgelopen weken vielen bij duizenden Belgen verkeersboetes met een zeer krappe of zelfs al verlopen uiterste betaaldatum in de bus, op drukke dagen goed voor zo’n 1.200 bezorgde telefoons naar het callcenter. “Een gevolg van technische problemen”, geeft FOD Justitie toe. [naar artikel]


8. Al 28 miljoen aan boetes geïnd via een omweg (06/10/2023 - Het Laatste Nieuws)

In de eerste acht maanden van dit jaar heeft de overheid al bijna 28 miljoen euro aan onbetaalde verkeersboetes geïnd via loonbeslag of de belastingbrief. Dat is dubbel zo veel als in heel 2022, schrijft Het Nieuwsblad. Als de trend zich doorzet, zullen de inkomsten voor verkeersboetes via die weg in één jaar tijd verdrievoudigd zijn. [naar artikel]


9. Digitaal verkeersboeteplatform levert jaarlijkse besparing op van 35 miljoen euro (04/04/2022 - Het Laatste Nieuws)

Nu verkeersboetes digitaal verstuurd en geïnd worden, via Just-on-web, bespaart de overheid jaarlijks 35 miljoen euro aan administratieve kosten. Daarnaast helpt die digitale verzending en inning de politie om, onrechtstreeks, over meer tijd en financiële middelen te beschikken. [naar artikel]


10. Nummerplaatscanners brachten in 2017 bijna 2 miljoen euro in het laatje (12/01/2018 - Metro)

De fiscus heeft via het gebruik van nummerplaatscanners bijna 2 miljoen euro aan boetes, waaronder ook verkeersboetes, kunnen recupereren voor de schatkist. Dat heeft Belga vernomen bij de FOD Financiën. De inzet van de nummerplaatscanners bij de inning van de verkeersbelasting en de penale boetes bracht in 2017 zo’n 164.000 euro op aan verkeersbelasting voor […] [naar artikel]


11. Verkeersboetes 9 tot 25 euro duurder (27/05/2021 - Express)

Lees dit artikel: Verkeersboetes 9 tot 25 euro duurder Wie een verkeersovertreding begaat, moet binnenkort meer betalen. De federale regering gaat de verkeersboetes verhogen met 9 tot 25 euro. Dat schrijft De Standaard. Volgens de planning die nu op tafel ligt worden de boetes vanaf half augustus verhoogd. Concreet gaat het om kosten die gepaard gaan met het zogenaamde Crossborder-platform, een digitaal systeem dat […] Lees dit artikel: Verkeersboetes 9 tot 25 euro duurder [naar artikel]


12. Belgisch onderzoek: de dagen werden in 70 miljoen jaar tijd een half uur langer (10/03/2020 - Het Laatste Nieuws)

De dagen tijdens het late Krijt-tijdperk, 70 miljoen jaar geleden, duurden een half uur korter dan nu. Een jaar telde toen 372 dagen. Dat hebben... [naar artikel]


13. Noodnummer 1722 overbelast, Antwerpen start eigen callcenter (18/01/2018 - Metro)

Aangezien het noodnummer 1722 voor stormschade momenteel overbelast is, wordt er in Antwerpen een afzonderlijk callcenter opgericht. Dat zegt de Brandweer Zone Antwerpen. Het callcenter is te bereiken op het nummer 03 338 13 38. Er kan ook gebruik worden gemaakt van een online formulier voor stormschade op www.antwerpen.be/nl/eloket/stormschade. De Antwerpse brandweer krijgt vanochtend erg […] [naar artikel]


14. Politierechters pleiten voor lagere verkeersboetes: “De meesten betalen de boetes toch nooit” (07/04/2018 - Het Nieuwsblad)

“De verkeersboetes die we nu moeten opleggen, zijn veel te hoog. Zinloos, want velen ­betalen niet.” En dus doen twee politierechters een opmerkelijk voorstel: “Verláág de boetes, maar ín ze dan wel.” [naar artikel]


15. Nederland verhoogt verkeersboetes met 10 procent (28/04/2023 - Het Belang van Limburg)

Verkeersboetes gaan in Nederland met 10 procent omhoog. Het ministerie van Justitie en Veiligheid moet bijdragen aan het dekken van het overheidstekort en doet dat door de verkeersboetes te verhogen. De verhoging van de boetes gaat waarschijnlijk op 1 januari in. [naar artikel]


16. Foutjes van 1 miljoen: honderden boetes niet geïnd door 'streng' nieuw systeem (28/04/2018 - Het Laatste Nieuws)

De eerste dagen na de invoering van het automatisch systeem om verkeersboetes te innen, kregen veel agenten een foutmelding van de... [naar artikel]


17. Voor 28 miljoen euro meer verkeersboetes volgend jaar door forse investeringen (11/10/2023 - Het Nieuwsblad)

Extra personeel om verkeersboetes te verwerken, meer ANPR-camera’s voor trajectcontroles, en nieuwe systemen om de toevloed aan snelheidsovertredingen de baas te kunnen. Het zijn investeringen van de federale regering in verkeersveiligheid, maar die zullen ons ook opzadelen met minstens 28 miljoen euro aan extra boetes. [naar artikel]


18. Meer dan 20.000 overtreders vroegen dit jaar al een afbetalingsplan aan voor hun boetes  (25/06/2023 - VRT NWS)

De mogelijkheid om een boete gespreid te betalen, kent een vliegende start. Op een half jaar tijd zijn meer dan 20.000 afbetalingsplannen aangevraagd, de grote meerderheid voor verkeersboetes. [naar artikel]


19. IT-specialist Tom schoot meteen in actie toen de hulplijnen overbezet bleken: legertje vrijwilligers voor callcenter in mum van tijd (20/03/2020 - Het Nieuwsblad)

Omdat de lijnen van de huisartsenwachtpost in Turnhout afgelopen weekend overbelast waren, liet IT-mananger Tom Janssen (44) uit Merksplas zijn hart als hulpverlener spreken. [naar artikel]


20. Belgen hebben vorig jaar recordbedrag aan boetes betaald (25/01/2017 - Het Nieuwsblad)

Alle Belgen samen hebben vorig jaar 457 miljoen euro aan boetes betaald. Een nieuw record. Dat is 5 miljoen euro meer dan in 2015. Dat blijkt uit cijfers van de Federale Overheidsdienst Financiën. Het gaat vooral om verkeersboetes. [naar artikel]


21. Zijn verkeersboetes te hoog? (28/08/2018 - De Standaard)

Verkeersboetes worden systematisch opgeschroefd. Bij de recentste verhoging, op 1 mei 2018, werden alle boetes in één klap 5 procent duurder. Te duur, stelde politierechter Mireille Schreurs in De ochtend op Radio 1. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!