De nieuwe regeling voor de snelle elektrische fiets leidt tot tandengeknars bij lokale gemeentebesturen en bij de Vlaamse overheid. Door de [naar artikel]
Schoolpersoneel dat met een snelle elektrische fiets (tot 45 km/u) komt werken heeft vanaf 1 januari recht op een fietsvergoeding. Dat heeft de Vlaamse regering beslist op voorstel van Onderwijsminister Hilde Crevits. [naar artikel]
Slecht nieuws voor wie met zijn snelle elektrische fiets vlot naar het werk wilde rijden. Door een nieuwe federale regel zijn de modellen die tot 45 km per uur halen niet meer welkom op de meeste fietspaden. Tenzij er duizenden nieuwe verkeersborden worden gemaakt. Maar dat gaat dan weer enorm veel geld én tijd kosten. [naar artikel]
Schoolpersoneel dat met een snelle elektrische fiets (tot 45 km/u) komt werken heeft vanaf 1 januari recht op een fietsvergoeding. Dat heeft de Vlaamse regering beslist op voorstel van Onderwijsminister Hilde Crevits. [naar artikel]
De jaagpaden in Vlaanderen, in totaal circa 2.000 kilometer, zijn voortaan ook toegankelijk voor de 'speed pedelecs', de elektrische fietsen die [naar artikel]
De nieuwe regeling voor de snelle elektrische fiets leidt tot leidt tandengeknars bij lokale gemeentebesturen en bij de Vlaamse overheid, zo schrijven de kranten van Mediahuis. Hierdoor moeten duizenden verkeersborden namelijk worden aangepast. [naar artikel]
Een batterij van een elektrische fiets heeft donderdagnamiddag vuur gevat in een woning in Strijpen. Door het snelle optreden van brandweerpost Zottegem kreeg de brand niet de kans om over te slaan op de rest van de woning. [naar artikel]
Hebt u een elektrische fiets of wil u er een kopen? Is het een fiets die u ondersteuning biedt tot hoogstens 25 km/u? Of geeft hij u nog een extra... [naar artikel]
Snelle elektrische fietsen worden voortaan fiscaal gelijkgesteld met gewone fietsen. Dat heeft de ministerraad donderdag beslist. Daardoor breidt de fietsvergoeding van 0,23 euro per kilometer voor woon-werkverkeer vanaf dit jaar uit naar gebruikers van de zogenaamde speed pedelecs. [naar artikel]
De nieuwe regeling voor de snelle elektrische fiets leidt tot tandengeknars bij lokale gemeentebesturen en de Vlaamse overheid. Duizenden verkeersborden moeten worden aangepast. Als dat niet gebeurt, zullen fietsen die 45 km per uur halen, niet meer welkom zijn op de meeste fietspaden. [naar artikel]
Snelle elektrische fietsen worden voortaan fiscaal gelijkgesteld met gewone fietsen. Dat heeft de ministerraad donderdag beslist. Daardoor breidt de fietsvergoeding van 0,23 euro per kilometer voor woon-werkverkeer vanaf dit jaar uit naar gebruikers van de zogenaamde speed pedelecs. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil dat de aankoop van elektrische fietsen en speed pedelecs of snelle elektrische fietsen, die tot 45 km per uur gaan, in de toekomst fiscaal aftrekbaar worden gemaakt. “De elektrische fiets is een ideaal alternatief voor korte en middellange afstanden”, aldus Bellot dinsdag. [naar artikel]
13:46 Werknemers die een snelle elektrische fiets of speed pedelec ter beschikking krijgen, moeten geen sociale zekerheidsbijdragen meer betalen op het privégebruik. Ook de fietsvergoeding is vrijgesteld. [naar artikel]
Vorig jaar heeft 1 op de 6 Belgen een elektrische fiets gebruikt. Elk jaar wint deze vervoerswijze aan populariteit. Terwijl de elektrische fiets in Vlaanderen goed ingeburgerd is, maakt de fiets met ondersteuning nu pas opgang in het zuiden van het land. 4 op de 10 mensen die in Wallonië en Brussel met een elektrische fiets rijden, hebben die afgelopen jaar gekocht. In Vlaanderen daarentegen rijden meer dan 3 op 10 elektrische fietsers al meer dan 3 jaar met een motortje. “Mogelijk heeft de gezondheidscrisis een rol gespeeld in de groei van de elektrische fiets in het zuiden van het land", aldus verkeersinstituut Vias, dat elektrische fietsgebruikers bevroeg. Ook opvallend, en een tikje paradoxaal gezien de aard van het landschap: in Vlaanderen rijden, in vergelijking met Wallonië, dubbel zoveel elektrische fietsers steevast op de hoogste stand van ondersteuning. [naar artikel]
21:59 Ze zijn lang niet door iedereen graag gezien en vooralsnog niet welkom op het jaagpad, maar de terugkeer van de files en de torenhoge brandstofprijzen veroorzaken een rush op snelle elektrische fietse... [naar artikel]
De fietsvergoeding van werknemers die met een speed pedelec, of een snelle elektrische fiets, naar het werk rijden, wordt ook vrijgesteld van... [naar artikel]
Slecht nieuws voor wie met zijn snelle elektrische fiets vlot naar het werk wilde rijden. Door een nieuwe federale regel zijn de modellen die tot 45 km per uur halen niet meer welkom op de meeste fietspaden. Tenzij er duizenden nieuwe verkeersborden worden gemaakt. Maar dat gaat dan weer enorm veel geld én tijd kosten. [naar artikel]
De elektrische fiets wordt in Vlaanderen hoe langer hoe meer gekocht voor woon-werkverkeer. Van de Vlamingen die vandaag een elektrische fiets... [naar artikel]
Veel bedrijven nemen de snelle elektrische fiets - de zogenoemde speedpedelecs - niet op in hun leaseplan. Dat blijkt uit een rondvraag van VRT NWS. Werkgevers vinden de fietsen die tot 45 kilometer per uur kunnen rijden vaak een te groot risico. En daar zijn verschillende oorzaken voor. [naar artikel]
In Vlaanderen is de elektrische fiets al langer ingeburgerd, maar nu wint het vervoersmiddel ook aan populariteit in Brussel en Wallonië. Volgens een enquête van verkeersveiligheidsinstituut Vias zijn 40 procent van de Walen en 47 procent van de Brusselaars die met een elektrische fiets rijden, die minder dan een jaar geleden beginnen gebruiken. In Vlaanderen gaat het over 23 procent van de gebruikers. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.