16:24 Volkswagen rekent er op dat de technologie voor autonome voertuigen zo snel verbetert dat zelfrijdende wagens binnen de vijf tot 10 jaar in de showroom zullen staan. [naar artikel]
Voor het eerst zijn semi-zelfrijdende auto’s getest op de openbare weg. In groepjes van vijf reden ze over gewone wegen en snelwegen. Het was de bedoeling dat de voertuigen heb bevel van de eerste auto volgden. [naar artikel]
Het zal vijf tot tien jaar duren voordat er volledig autonoom rijdende auto’s op de markt komen. Dat verwacht althans... The post Volkswagen-baas verwacht binnen vijf à tien jaar zelfrijdende wagens appeared first on Business AM. [naar artikel]
“Neen”, zei federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) vorige week tegen autonome wagens op onze wegen. “We hebben momenteel nog te veel vragen over hun veiligheid”, klonk het. Autofabrikant Mercedes-Benz is het totaal niet eens met die kritiek. “Onze autonome wagens zijn veilig. Binnenkort rijden ze zelfs 90 kilometer per uur en later zelfs 130.” Wat kunnen zelfrijdende auto’s al en hoe veilig zijn ze echt? [naar artikel]
Voor het eerst zijn semi-zelfrijdende auto's getest op de openbare weg. In groepjes van vijf reden ze over gewone wegen en snelwegen. Het was de bedoeling dat de voertuigen heb bevel van de eerste auto volgden. [naar artikel]
“Neen”, zei federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) vorige week tegen autonome wagens op onze wegen. “We hebben momenteel nog te veel vragen over hun veiligheid”, klonk het. Autofabrikant Mercedes-Benz is het totaal niet eens met die kritiek. “Onze autonome wagens zijn veilig. Binnenkort rijden ze zelfs 90 kilometer per uur en later zelfs 130.” Wat kunnen zelfrijdende auto’s al en hoe veilig zijn ze echt? [naar artikel]
Liefst 35 semi-zelfrijdende personenwagens zijn woensdag ingezet voor een eerste Belgische platoontest, een initiatief van verzekeringsmakelaar en risico-adviseur Aon. Bij zo’n platoontest rijden de wagens in colonne achter elkaar. [naar artikel]
Liefst 35 semi-zelfrijdende personenwagens zijn woensdagmiddag in Diegem vertrokken voor de eerste Belgische platoontest, een initiatief van verzekeringsmakelaar en risico-adviseur Aon. Bij zo’n platoontest rijden de wagens in colonne achter elkaar. [naar artikel]
Waarom nog nieuwe wegen aanleggen? Over tien tot twintig jaar is de zelfrijdende auto gewoon, en kan het bestaande wegennetwerk tot vier keer meer auto's aan. Maar wat betekent de zelfrijdende revolutie voor mensen met jobs als vrachtwagen- of buschauffeur? [naar artikel]
Op de jaarlijkse Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas hebben verschillende autoproducenten meer details vrijgegeven over de zelfrijdende wagens waar ze aan werken. Daar zijn enkele zeer ambitieuze doelstellingen bij. Maar hoe realistisch zijn de verwachtingen? Elk jaar kunnen we op CES kennismaken met allerlei technologische nieuwigheden. Dit jaar was er ook veel aandacht […] [naar artikel]
Verzekeringsmakelaar en risico-adviseur Aon organiseert op 14 september als eerste bedrijf in België een platoontest met hoog autonome personenwagens. Bij zo’n platoontest rijden de wagens in colonne achter elkaar. Acht autobouwers stellen wagens ter beschikking en onder meer Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts zal plaatsnemen aan het stuur van zo’n semi-zelfrijdende auto, zo werd vernomen bij zijn woordvoerder. [naar artikel]
Een primeur voor Antwerpen. De stad wordt één van de vijf Europese testzones voor zelfrijdende wagens. In 2019 openen op de ring tussen Borgerhout en Deurne en een stuk van de E313 in Ranst ‘autonome snelwegen’. “Met de zelfrijdende wagens hopen we het fileprobleem aan te pakken.” [naar artikel]
Op het Chinese vasteland zien almaar meer producenten van elektrische wagens het levenslicht. Er is daar dan ook een hevige concurrentiestrijd aan de gang. Daarom slaat Xpeng, een Chinese producent van elektrische wagens, de handen in elkaar met de e-commercegigant Alibaba om technologie te ontwikkelen voor zelfrijdende wagens. Tesla heeft het al aan de lijve […] [naar artikel]
13:42 De regering geeft met een nieuw kader groen licht voor proefritten met zelfrijdende wagens. [naar artikel]
Liefst 35 semi-zelfrijdende personenwagens zijn woensdagmiddag in Diegem vertrokken voor de eerste Belgische platoontest, een initiatief van verzekeringsmakelaar en risico-adviseur Aon. Bij zo’n platoontest rijden de wagens in colonne achter elkaar. [naar artikel]
Wie de groot uitgerolde proefprojecten met zelfrijdende wagens in de VS wat volgt, onder meer in Arizona of Californië, moet zich toch eens achter de oren krabben. Want in België houdt federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) een proefproject tegen van zelfrijdende wagens van level 3. Gilkinet oogst geen lof [naar artikel]
Vlaams minister van Innovatie Philippe Muyters (N-VA) trekt 3 miljoen euro uit voor een test met zelfrijdende wagens op een deel van de Antwerpse ring. Op die manier wil hij nagaan of zelfrijdende wagens ook op drukke trajecten en in snel veranderende omstandigheden hun weg kunnen vinden. [naar artikel]
Autonome wagens op onze wegen? Dat ziet federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) nog niet zitten. De reden? “We hebben nog te veel vragen over hun veiligheid.” Autofabrikant Mercedes-Benz is het totaal niet eens met die kritiek. “Onze autonome wagens zijn wél veilig”, zeggen ze. “Binnenkort rijden ze 90 en later zelfs 130 km per uur.” Wat kunnen zelfrijdende auto’s al en hoe veilig zijn ze écht? [naar artikel]
Elk jaar komen op onze wegen honderden mensen om het leven, maar wat als we bijna al die slachtoffers konden voorkomen? Uit de vorige aflevering van onze driedelige reeks over de zelfrijdende auto bleek dat die autonome wagen er aan komt, zijn die effectief veiliger dan een auto met een menselijke bestuurder? Wat als er dan toch een ongeval is, wie is dan verantwoordelijk? Dat en meer in deze tweede aflevering over de zelfrijdende auto. [naar artikel]
De Zweedse autofabrikant Volvo experimenteert met oplossingen om wagenziekte in zelfrijdende auto’s te voorkomen. Uit de eerste onderzoeksresultaten blijkt dat het afspelen van specifieke geluiden een gunstig effect heeft. Wie zelf een wagen bestuurt, heeft zelden last van misselijkheid. De prikkels die u krijgt via uw zintuigen komen namelijk overeen met wat u ziet op […] The post Hoe zelfrijdende wagens in de toekomst wagenziekte kunnen oplossen appeared first on Business AM. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.