In Parijs, Mexico-Stad, Madrid en Athene mogen al vanaf 2025 geen dieselauto's meer rijden. Dat hebben hun burgemeesters vandaag aangekondigd. [naar artikel]
Oekraïne zal vanaf 2025 geen Russisch gas meer doorvoeren richting Westen. Dat heeft de topman van het Oekraïense gasbedrijf Naftogaz, Oleksej Tsjernysjov, gezegd in een interview met de Amerikaanse internationale zender ‘Radio Liberty’. [naar artikel]
Machinisten bij de NMBS die met hun trein de taalgrens over rijden, moeten om veiligheidsredenen tweetalig zijn. Als er iets gebeurt, moeten ze de veiligheidsinstructies in het andere landsdeel vlot kunnen begrijpen. Daarom worden de treinbestuurders elke drie jaar getest op hun taalkennis. Maar volgens verschillende Franstalige machinisten zijn de taalexamens “doorgestoken kaart”. “Omdat er anders te weinig machinisten inzetbaar zijn.” De NMBS ontkent. [naar artikel]
Sabca Lummen maakt vanaf 2025 het composietmateriaal van het staartvlak van de F-35. Daarvoor is een nieuwe productiehal nodig. Dat komt neer op 40 extra jobs bij de Limburgse vestiging van Sabca. [naar artikel]
02:00 Alle Brusselse parkeerterreinen met meer dan tien plaatsen, zowel privé als openbaar, moeten vanaf 2025 een minimumaantal oplaadpunten voor elektrische auto's hebben. [naar artikel]
Wie in 2025 een nieuwbouw neerzet, zal dat zonder aardgasaansluiting moeten doen. Dat staat in een voorstel van decreet van meerderheidspartijen N-VA, CD&V en Open Vld dat woensdag is goedgekeurd in de commissie Energie. [naar artikel]
De vakbondsactie bij de spoorwegen mag dan pas morgen op de planning staan, in Henegouwen legden de machinisten gisteren het werk al neer. Het borrelt in de Waalse onderbuik. 'We moeten nu reageren. Morgen is het te laat', klinkt het in het station van Bergen. [naar artikel]
Machinisten bij de NMBS die de taalgrens overschrijden met hun treinen, moeten om veiligheidsredenen tweetalig zijn. In geval van nood moeten ze... [naar artikel]
Volgens de kleine machinistenbond ASTB rijdt momenteel een honderdtal machinisten bij de NMBS “gedwongen en tegen hun zin' rond. Ze namen al ontslag, maar moeten een opzegtermijn van een jaar uitzitten. Dat schrijft Het Nieuwsblad. 'Sommige machinisten rijden desnoods bewust door het rood om zo sneller ontslagen te worden', zegt Jorge Vanhove van ASTB. [naar artikel]
De Franse spoorwegmaatschappij SNCF heeft woensdag de Spaanse constructeur CAF gekozen om 28 nieuwe treinen te bouwen. Het contract, voor rekening van de Franse staat, is 700 miljoen euro waard. Daarbij komt ook nog eens 100 miljoen euro voor de onderhoudscentra. Naast CAF dong ook de Franse treinbouwer Alstom mee naar het contract. Volgens SNCF […] Het bericht Franse spoorwegen kiezen voor Spaanse treinen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Bij de spoorwegen worden de rusttijden niet altijd gerespecteerd. Dat hebben vertegenwoordigers van de spoorvakbonden aangeklaagd in de Kamer.... [naar artikel]
De topman van Infrabel, Luc Lallemand, is voorgedragen als directielid bij de Franse spoorwegen. Dat meldt belga. [naar artikel]
De Franse regering heeft Luc Lallemand, de topman van Infrabel, voorgedragen om aan het hoofd te komen van SNCF Réseau. Dat is de infrastructuurbeheerder van de Franse spoorwegen. Lallemand is nu nog gedelegeerd bestuurder bij Infrabel, de beheerder van de Belgische spoorwegen. Bij SNCF Réseau, de Franse infrastructuurbeheerder, zou hij een gelijkaardige functie krijgen. De […] The post Infrabel-baas Luc Lallemand voorgedragen bij Franse evenknie appeared first on Business AM. [naar artikel]
Onder meer betaalterminals, tablets en smartphones zouden vanaf 2025 toegankelijker moeten worden voor mensen met een beperking, laat minister van Telecommunicatie Petra De Sutter (Groen) weten. [naar artikel]
In 2025 liggen normaal al onze kernreactoren stil. Hetzij definitief, hetzij tijdelijk. Hoe komen we dan de winter door? Gaan we schuiven met de werkingskalender van onze jongste twee kernreactoren? En zoja, waarom moet dat? Want hadden we geen gascentrales om die kerncentrales op te vangen? Als u ook door de bomen het bos niet meer ziet, dan proberen wij daar hier iets aan te doen. [naar artikel]
Machinistenbond ASTB zit op ramkoers met de spoordirectie. De reden: als een treinbestuurder van job wil veranderen, moet hij niet langer een maand maar een heel jaar nog aan het werk blijven. “De opzegtermijn is enkel en alleen voor machinisten opgetrokken. We worden het kotsbeu”, zegt Jorge Vanhove van ASTB. “Sommige machinisten rijden desnoods bewust door het rood om zo sneller ontslagen te worden.” [naar artikel]
De Nederlandse Spoorwegen (NS) wil meer treinverbindingen tussen Amsterdam en Brussel inleggen, schrijft Het Nieuwsblad. Zo kan de trein een... The post Nederlandse Spoorwegen wil meer verbindingen met Brussel appeared first on Business AM. [naar artikel]
In Saint-Étienne in Frankrijk is een medewerker (41) van de Franse spoorwegen (SNCF) omgekomen nadat hij had geproefd van een onbekende vloeistof die was achtergelaten in het station waar hij werkte. Dat melden verschillende Franse media en bevestigt de SNCF. Het parket is een onderzoek gestart. [naar artikel]
Volgens de kleine machinistenbond ASTB rijdt momenteel een honderdtal machinisten bij de NMBS "gedwongen en tegen hun zin" rond. Ze namen al [naar artikel]
Alle nieuwe treinen van spoorwegmaatschappij NMBS zullen vanaf 2025 minstens acht plaatsen moeten hebben voor fietsen. Dat staat in een voorontwerp van wet van minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) dat de ministerraad heeft goedgekeurd. [naar artikel]
De Franse energiereus Engie gaat een uitzonderlijke premie van 600 euro uitbetalen aan 41.000 van zijn werknemers in Frankrijk. Engie gaat daarmee in op een oproep van president Emmanuel Macron. Macron had de werkgevers in Frankrijk opgeroepen om, op vrijwillige basis, een eindejaarspremie uit te betalen aan de werknemers. De (onbelaste) premie moet de koopkracht […] Het bericht Engie geeft 41.000 Franse werknemers premie verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In Frankrijk is een grote staking begonnen bij de spoorwegen. De vakbonden willen tot eind juni 2 op de 5 dagen actievoeren, en vandaag is de eerste dag. De bonden protesteren zo tegen hervormingsplannen die president Macron tijdens z'n verkiezingscampagne al aangekondigd had. [naar artikel]
Machinistenbond ASTB zit op ramkoers met de spoordirectie. De reden: als een treinbestuurder van job wil veranderen, moet hij niet langer een maand maar een heel jaar nog aan het werk blijven. “De opzegtermijn is enkel en alleen voor machinisten opgetrokken. We worden het kotsbeu”, zegt Jorge Vanhove van ASTB. “Sommige machinisten rijden desnoods bewust door het rood om zo sneller ontslagen te worden.” Dat meldt Het Nieuwsblad donderdag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.