In de provincie Antwerpen kent 26% van de bedrijven een fietsvergoeding toe aan werknemers. 32% van de Antwerpse werknemers ontvangt er een. Daarmee zijn de Antwerpse werkgevers koploper in België. Vanaf 1 mei krijgen alle werknemers in de privé het recht om zo’n fietsvergoeding te vragen. [naar artikel]
Werkgevers kunnen hun werknemers een fietsvergoeding betalen wanneer ze hun tweewieler gebruiken om naar het werk te pendelen. Cijfers van... The post Fietsvergoeding levert werknemers jaarlijks gemiddeld 286 euro op appeared first on Business AM. [naar artikel]
18:13 Wie voor een privébedrijf werkt, krijgt tegen 1 mei recht op een fietsvergoeding. Volgens het VBO moet de overheid de kosten daarvan wel nog compenseren, anders betekent de fietsvergoeding een loonsve... [naar artikel]
02:00 Almaar meer werknemers gaan met de fiets naar hun werk. Ze krijgen daarvoor samen 170 miljoen euro aan fietsvergoeding. Verkeersveiligheid en afstand blijken de grootste hinderpalen. [naar artikel]
Het aantal werknemers in België dat recht heeft op een fietsvergoeding, stijgt binnenkort tot ongeveer 2,8 miljoen. Bijna 800.000 van hen zullen... [naar artikel]
Steeds meer werknemers komen regelmatig met de fiets naar het werk. Logischerwijs stijgt dan ook het percentage werknemers dat van een fietsvergoeding geniet. In 2017 steeg hun aantal tot boven de 15 procent. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer 2017 van hr-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
Het aantal werknemers dat met de fiets naar het werk komt en daarvoor een fietsvergoeding ontvangt, is in 2020 opnieuw gestegen. In het aanslagjaar 2021 vulden bijna 600.000 mensen een fietsvergoeding in op hun belastingbrief voor het inkomstenjaar 2020. Er zit wel een knik in het uitgekeerde bedrag. Dat blijkt donderdag uit cijfers van de federale overheidsdienst Financiën. [naar artikel]
Steeds meer werknemers komen regelmatig met de fiets naar het werk. Logischerwijs stijgt dan ook het percentage werknemers dat van een fietsvergoeding geniet. In 2017 steeg hun aantal tot boven de 15 procent. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer 2017 van hr-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
Zijn werkgevers verplicht hun werknemers een fietsvergoeding te betalen als die met de fiets naar het werk komen? Het antwoord blijkt "neen" te zijn, al zijn er wel veel werkgevers die dat doen. En ook niet alle werknemers hebben een fietsvergoeding nodig als motivatie om op de fiets te kruipen. Ontdekte "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]
Als het wetsvoorstel goedgekeurd wordt, komen er op de fietsvergoeding van werknemers belastingen en sociale lasten. [naar artikel]
Nog eens 800.000 werknemers krijgen binnenkort recht op een volwaardige fietsvergoeding. Dat is 40 procent meer dan vandaag al het geval is. Het woon-werkverkeer op twee wielen, dat al fors in de lift zit, krijgt zo een extra boost. [naar artikel]
Nog eens 800.000 werknemers krijgen binnenkort recht op een volwaardige fietsvergoeding. Dat is 40 procent meer dan vandaag al het geval is. Het woon-werkverkeer op twee wielen, dat al fors in de lift zit, krijgt zo een extra boost. [naar artikel]
Vrouwelijke werknemers krijgen vaker dan hun mannelijke collega’s een fietsvergoeding voor het woon-werkverkeer. Dat blijkt woensdag uit cijfers van hr-diensverlener SD Worx. Vorig jaar ontving 11 procent van de vrouwelijke werknemers in de privésector een fietsvergoeding, tegenover 8,7 procent van de mannen. Volgens SD Worx komt dat omdat vrouwen vaker op minder dan 10 kilometer van hun werk wonen en dus sneller de fiets naar het werk zullen nemen. [naar artikel]
16:22 De federale regering werkt aan een actieplan om de invoering van een fietsvergoeding voor alle werknemers mogelijk te maken. Dat blijkt uit het eerste fietsactieplan van minister van Mobiliteit George... [naar artikel]
Vrouwelijke werknemers krijgen vaker dan hun mannelijke collega’s een fietsvergoeding voor het woon-werkverkeer. Dat blijkt woensdag uit cijfers van hr-dienstverlener SD Worx. Vorig jaar ontving 11 procent van de vrouwelijke werknemers in de privésector een fietsvergoeding, tegenover 8,7 procent van de mannen. Volgens SD Worx komt dat omdat vrouwen vaker op minder dan 10 kilometer van hun werk wonen en dus sneller de fiets naar het werk zullen nemen. [naar artikel]
Werknemers die met de fiets komen, brengen heel wat voordelen met zich mee. Het is goed voor de gezondheid, het milieu en de luchtkwaliteit. Een derde van alle werknemers woont dicht genoeg bij het werk om te fietsen. Maar slechts tien procent daarvan doét het ook. De oplossing? Een fietsvergoeding. “In bedrijven die hun personeel financieel stimuleren, stijgt het aantal fietsers met twintig procent”, zegt CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh. Daarom moet die vergoeding een récht worden, vindt de partij. [naar artikel]
Uiterlijk tegen 1 mei hebben alle werknemers in de privésector recht op een fietsvergoeding. Vakbonden en werkgeversorganisaties hebben daarover dinsdag een aanvullende cao afgesloten in de Nationale Arbeidsraad (NAR). De regering moet wel nog de toegezegde compensatiemaatregelen goedkeuren, zo niet zal de cao onwettig moeten worden verklaard, merkt werkgeversorganisatie VBO op. [naar artikel]
De fietsvergoeding van werknemers die met een speed pedelec, of een snelle elektrische fiets, naar het werk rijden, wordt ook vrijgesteld van... [naar artikel]
De fietsvergoeding voor werknemers met een speed pedelec, een snelle elektrische fiets, is een grote stap dichterbij gekomen. De Kamercommissie Financiën heeft het wetsontwerp unaniem goedgekeurd. [naar artikel]
CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh pleit voor een veralgemening van de fietsvergoeding. Volgens hem is de fietsvergoeding hét instrument om meer mensen te stimuleren om naar het werk te fietsen. Steeds meer werknemers komen met de fiets naar het werk en daarin is de fietsvergoeding wellicht een belangrijke stimulans. In bedrijven waar een fietsvergoeding wordt […] Het bericht CD&V’er Jef Van den Bergh wil veralgemening van fietsvergoeding verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Werknemers die met een speed pedelecs, of snelle elektrische fiets naar het werk komen, krijgen voortaan ook een fietsvergoeding, net zoals de gewone fietsen. Dat is vandaag in de Kamer beslist. Speed pedelecs kunnen tot 45 kilometer per uur halen. [naar artikel]
CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh pleit voor een veralgemening van de fietsvergoeding. Volgens hem is de fietsvergoeding hét instrument om meer mensen te stimuleren om naar het werk te fietsen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.