Havenarbeiders die langer willen werken dan 65 jaar, mogen dat voortaan. Dat besliste een arbeidsrechtbank in Brugge. Dat schrijft De Tijd vandaag. [naar artikel]
Havenarbeiders die langer willen werken dan 65 jaar, mogen dat voortaan. Dat besliste een handelsrechtbank in Brugge. Dat schrijft De Tijd vandaag. [naar artikel]
Havenarbeiders in België kunnen nog minstens tot en met september 2017 vanaf 55 jaar met pensioen. Dat heeft het Paritair Comité Havenbedrijf [naar artikel]
Havenarbeiders die langer willen werken dan 65 jaar, kunnen dat. Dat besliste een arbeidsrechtbank in Brugge, schrijft De Tijd vandaag. Om havenarbeider te worden, heb je volgens de wet-Major een speciale erkenning nodig om in het havengebied te kunnen werken. Die erkenning vervalt op 65-jarige leeftijd. Vanaf dan kan je dus niet meer in de […] Het bericht Havenarbeider moet niet met pensioen op 65 jaar verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Na het nieuwe schaftlokaal voor havenarbeiders aan het Kattendijkdok, is er nu ook op de linkeroever een schaftlokaal van Cepa, de werkgeversorganisatie. Dat zit vlakbij de Kallosluis en maakt dat havenarbeiders voor een maaltijd bij Cepa de Schelde niet meer moeten kruisen. Later kan er ook veiligheidskleding worden afgehaald. [naar artikel]
Met een lach en een traan werd gisterenavond afscheid genomen van de moeder aller nieuwsankers. Martine Tanghe werd op 23 november 65 jaar en moest op pensioen. Voor een reportage in de krant zijn we op zoek naar mensen die verplicht op pensioen zijn moeten gaan, ook al wilden ze nog langer werken. Bent of kent u zo iemand? Laat het ons weten. [naar artikel]
Goed nieuws over de havenarbeiders, die soms erg gevaarlijk werk op onze havenkaaien moeten uitvoeren. Bij een recente controle testten slechts 2 van 143 havenarbeiders positief. Bij Cepa reageert men tevreden. [naar artikel]
Ook al is Johny Vansevenant 65, de wetstraatjournalist mag het komende jaar wel aan boord blijven van het VRT-schip. Dat is opmerkelijk, gezien andere schermgezichten op pensioengerechtigde leeftijd verplicht werden effectief op pensioen te gaan. [naar artikel]
In het Zuid-Amerikaanse Ecuador zijn 61 politiehonden op pensioen gegaan. De meeste van hen zijn 9 jaar oud en moeten daarom verplicht vaarwel zeggen aan hun politiewerk. Al werden ze wel op gepaste wijze bedankt voor hun diensten. De honden krijgen nu een nieuw leven bij een gezin of bij hun voormalige politiebaasjes. [naar artikel]
Het verplicht medisch pensioen voor vastbenoemde ambtenaren gaat op de schop. Door die regeling kwam aan de carrière van tienduizenden mensen die uitvielen door langdurige ziekte een einde — zélfs twintigers. Gert (53), Isabelle (44) en Elli (45) werden verplicht met pensioen gestuurd en doen bij ons hun verhaal. Zo is Isabelle al sinds haar 32ste met pensioen, maar ze wil al jarenlang werken. [naar artikel]
In de zoektocht naar een pensioen van minimaal 1.500 euro pleit CD&V-Kamerlid Nahima Lanjri voor een verplicht aanvullend pensioen. “Naar het voorbeeld van het Verenigd Koninkrijk”, zegt ze. [naar artikel]
De havenarbeiders in Gambia lopen tegenwoordig rond in opmerkelijke veiligheidskledij, met het logo van Port of Antwerp. Die hebben ze gekregen via de Antwerpse dokwerker Walter Peeters. Hij reist al meer dan 20 jaar naar Gambia en had gemerkt dat de havenarbeiders er niet genoeg beschermd waren. Van Port of Antwerp-Bruges kreeg hij een voorraad kledij met het oude logo die niet meer gebruikt kon worden. [naar artikel]
Een 67-jarige man uit Zuienkerke heeft aan de Brugse arbeidsrechtbank gevraagd om zijn verplicht pensioen als havenarbeider ongedaan te maken. Zijn... [naar artikel]
Tientallen dokwerkers hebben gisterenavond geprotesteerd aan de deur van de Antwerpse gemeenteraad. Ze willen dat de wet Major behouden blijft. Die wet verplicht Belgische havenbedrijven om alleen te werken met erkende havenarbeiders. Een aantal van die havenbedrijven hadden een klacht ingediend tegen de wet maar daar zijn de havenarbeiders niet blij mee. "We vragen om een brief te sturen naar die havenbedrijven om hun klacht in te trekken", zegt havenarbeider Yves Heylighen. [naar artikel]
Frank Deboosere (64) gaat in het voorjaar met pensioen. De weerman kondigde zijn afscheid zelf aan op Radio2. Een echte verrassing is dat niet: sinds vorig jaar stuurt de VRT elke werknemer op zijn 65ste verplicht met pensioen, ook schermgezichten die graag zouden blijven werken, zoals Michel Wuyts, Martine Tanghe, Frank Raes en Linda De Win. Deboosere liet uitschijnen dat ook hij bij die categorie hoort. Toch lijkt het erop dat we Deboosere nog wel elders zullen zien opduiken. [naar artikel]
Het stelsel dat bedrijven in Belgische havengebieden verplicht om enkel te werken met erkende havenarbeiders, is mogelijk strijdig met de Europese... [naar artikel]
Het stelsel dat bedrijven in Belgische havengebieden verplicht om enkel te werken met erkende havenarbeiders, is mogelijk in strijd met de... [naar artikel]
Frank Deboosere (64) gaat in het voorjaar met pensioen. De weerman kondigde zijn afscheid zelf aan op Radio2. Een echte verrassing is dat niet: sinds vorig jaar stuurt de VRT elke werknemer op zijn 65ste verplicht met pensioen, ook schermgezichten die graag zouden blijven werken, zoals Michel Wuyts, Martine Tanghe, Frank Raes en Linda De Win. Deboosere liet uitschijnen dat ook hij bij die categorie hoort. [naar artikel]
Het Antwerpse Opleidingscentrum voor Havenarbeiders (OCHA) werft nog dit jaar 52 havenarbeiders meer aan dan de 288 aanwervingen die oorspronkelijk waren gepland. [naar artikel]
De regering wil dat langdurig zieken sneller weer aan de slag gaan. Maar dat blijkt niet altijd mogelijk. Bart De Blaes, een ambtenaar van 37 uit Landen die na ziekte opnieuw aan het werk wilde, werd verplicht op pensioen gesteld. [naar artikel]
Iedereen moet na een volledige loopbaan voortaan een pensioen van minimaal 1.500 euro krijgen. Om dat waar te maken, moet volgens CD&V-Kamerlid Nahima Lanjri het aanvullend pensioen, of de zogenaamde tweede pijler, verplicht worden. Dat laat Lanjri weten in een persbericht. [naar artikel]
Komt de wet-Major, die bepaalt dat bedrijven in havengebied verplicht met erkende havenarbeiders moeten werken, op losse schroeven te staan? De Raad van State heeft zonet alvast een opvallende uitspraak gedaan. Dat rechtsorgaan vernietigt de huidige erkenningsregeling, die gebeurt door een commissie samengesteld uit werkgevers en vakbonden. Dat systeem is te beperkend voor bedrijven die hier nog niet actief zijn, meent de Raad van State. Eerder kwam het Europees Hof tot eenzelfde besluit. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.