Samen met haar man Stromae runt Coralie Barbier de modelijn Mosaert. Voor de nieuwe campagne van vzw Pink Ribbon ontwierp ze het 5e roze lintje naar aanleiding van de internationale maand tegen borstkanker in oktober. Coralie Barbier en Pink Ribbon vragen zo meer aandacht voor wat nog altijd de meest voorkomende kanker bij vrouwen in België is. [naar artikel]
Pink Ribbon heeft dinsdag het roze lintje en de bijhorende campagne voorgesteld waarmee de organisatie wil sensibiliseren voor borstkanker. De Neerpeltse modeontwerper Raf Simons ontwierp het lintje van dit jaar. [naar artikel]
Pink Ribbon heeft een nieuwe Belgische campagne gelanceerd naar aanleiding van de maand oktober, waarin preventie van borstkanker traditiegetrouw centraal staat. Het filmpje focust op tienermeisjes die verlangen tot ze een boezem hebben en wel eens aan de haal gaan met de beha van hun moeder. “Je hebt er lang op gewacht. Nu wil je ze nooit meer kwijt. Eén op de acht vrouwen krijgt borstkanker. Laat je tijdig controleren”, luidt de boodschap. [naar artikel]
Ontwerpster Coralie Barbier van het Belgische label Mosaert heeft dit jaar het roze lintje voor Pink Ribbon ontworpen, waarmee de organisatie wil sensibiliseren voor borstkanker. Het lintje is vanaf morgen/woensdag tot eind dit jaar te koop en kost 3 euro, waarvan er 2 rechtstreeks naar Pink Ribbon-projecten gaan. [naar artikel]
De nationale organisatie Pink Ribbon, die borstkanker bestrijdt, heeft dinsdag haar campagne afgetrapt met de voorstelling van een nieuw lintje. [naar artikel]
De nationale organisatie Pink Ribbon, die borstkanker bestrijdt, heeft vandaag in Zaventem haar campagne afgetrapt met de voorstelling van een... [naar artikel]
Pink Ribbon, de nationale organisatie in de strijd tegen borstkanker, lanceert zeven Pink Ribbon wandelingen. Eentje daarvan loopt door Bosland in Lommel. De wandelingen komen er naar aanleiding van de Roze Mars in de maand oktober met de bedoeling meer te bewegen. [naar artikel]
Gisteren stelde Pink Ribbon het nieuwe roze lintje, ontworpen door de Belgische designer Raf Simons, en de bijhorende campagne voor waarmee de... [naar artikel]
De nationale organisatie Pink Ribbon, die borstkanker bestrijdt, heeft vandaag haar campagne afgetrapt met de voorstelling van een nieuw lintje.... [naar artikel]
Voor het zevende jaar op rij organiseert Pink Ribbon van 1 tot 31 mei de zogenaamde Roze Mars. Door voldoende lichaamsbeweging kan één op de drie kankerdiagnoses vermeden worden. Reden genoeg dus om je wandelschoenen aan te trekken en een extra blokje om te doen. Dit jaar toont Evi Hanssen het goede voorbeeld. [naar artikel]
In de strijd tegen borstkanker spelen een gezonde levensstijl en bewegen een belangrijke rol. Daarom organiseert de vzw Pink Ribbon in mei de Roze Mars, waarbij iedereen uitgenodigd wordt om 30 minuten per dag extra te wandelen. [naar artikel]
Naar aanleiding van de internationale borstkankermaand kleurt het kantoor van verzekeraar P&V in Brussel vanaf maandag een maand lang elke avond roze. Andere gebouwen zullen volgen. De actie maakt deel uit van de Pink Ribbon-campagne. Door verschillende gebouwen roze te laten kleuren, wil Pink Ribbon niet alleen mensen die rechtstreeks of onrechtstreeks getroffen worden door […] Het bericht Brusselse gebouwen kleuren roze tijdens internationale borstkankermaand Brusselse gebouwen kleuren roze tijdens internationale borstkankermaand verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In de strijd tegen borstkanker spelen een gezonde levensstijl en bewegen een belangrijke rol. Daarom organiseert de vzw Pink Ribbon in mei de Roze Mars, waarbij iedereen uitgenodigd wordt om 30 minuten per dag extra te wandelen. Pink Ribbon, de nationale organisatie die strijdt tegen borstkanker, stelt dat elke dag 26 vrouwen in België te […] Het bericht Pink Ribbon doopt maand mei om tot “stapmaand” tegen borstkanker verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Oktober is traditioneel borstkankermaand. De campagne Think Pink wil mensen bewustmaken van de ziekte en verkoopt roze lintjes om verder onderzoek te financieren. Verschillende organisaties steunen de actie met roze producten of events. Ook het Hard Rock Cafe in Antwerpen en Brussel is voor de twintigste keer van de partij. Janne Vandevelde De webshop van […] Het bericht TIPS & TRENDS. Pinktober @ Hard Rock Cafe verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Pink Ribbon, de organisatie die strijdt tegen borstkanker, lanceert samen wandelknooppunt.be zeven wandelingen. De routes hebben allemaal de vorm van het kenmerkende Pink Ribbon lintje en tellen zo’n 10.000 stappen. [naar artikel]
17 januari is het Blue Monday, ook wel bekend als de meest sombere dag van het jaar. Pink Ribbon wil deze dag graag een roze toets geven en omdopen tot een dag van hoop, steun en sensibilisering over borstkanker op de werkvloer. Daarom kreeg deze dag ook een roze tintje in Medisch Centrum Sint-Jozef. [naar artikel]
Werkneemsters die het verdict borstkanker te horen kregen, worden onvoldoende begeleid door hun werkgever. Dat blijkt uit twee studies die Pink Ribbon, de organisatie die zich inzet voor de strijd tegen borstkanker, liet uitvoeren. De organisatie lanceerde daarom dinsdag de Pink Monday-campagne, om bedrijven gevoelig te maken voor een betere ondersteuning. Vanaf woensdag zijn ook de nieuwe Pink Ribbon-lintjes te koop. [naar artikel]
In België krijgt een op de negen vrouwen te maken met borstkanker. Dat is veel. Om de ziekte onder de aandacht te brengen verkoopt borstkankerorganisatie Pink Ribbon elk jaar hun iconische roze lintjes. Dit jaar mocht onze prinses Delphine van Saksen-Coburg (53), die ook kunstenares is, het ontwerp maken. [naar artikel]
Borstkankerorganisatie Pink Ribbon organiseert De Roze Mars en doopt de maand mei om tot ‘stap-maand’. Met die actie wil het zijn strijd tegen... [naar artikel]
Op Terhills in Maasmechelen wandelen vandaag 1.000 mensen mee in de eerste 'Walk for Pink Ribbon'. Er was vraag naar een afsluitend wandelevent om de wandelmaand mei af te sluiten. Wandelaars steunen met een korte of lange wandeling Pink Ribbon, de organisatie die strijdt tegen borstkanker. [naar artikel]
Al vijftien jaar steunt Pink Ribbon Belgische vrouwen die strijden tegen borstkanker. Hun iconische roze lintje is daar altijd al een belangrijk deel van: een zichtbaar teken voor al wie solidair wil zijn met de getroffen patiënten. Wel, dat lintje zit sinds vandaag weer in een heel nieuw jasje. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.