Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de... [naar artikel]
Mogen online influencers bij hun Instagram-posts schrijven wat ze willen of moeten ze duidelijk vermeden dat het in sommige posts om reclame gaat? De Raad voor de Reclame zegt nu dat ze hun volgers duidelijk moeten maken wanneer ze betaald worden om een product te promoten. Ze kunnen dit doen door hashtags te gebruiken zoals #adv of #reclame. Toch volgen er geen sancties wanneer ze deze aanbevelingen niet naleven. [naar artikel]
Influencers die zich laten betalen of sponsoren om bepaalde berichten te plaatsen op hun sociale media, moeten dat duidelijker vermelden. Daarover zijn nieuwe richtlijnen opgesteld. Die moeten niet alleen bescherming bieden aan de consument, maar ook aan de influencers zelf. [naar artikel]
De Belgische staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) en het Communicatie Centrum kondigen concrete richtlijnen aan voor influencers die online reclame willen maken. Op sociale media moeten zij voortaan aangeven of het om betaalde bijdragen gaat via hastags ‘#reclame’, ‘#advertentie’ of ‘#publiciteit’. In bepaalde gevallen kan ook de hashtag ‘#gesponsord’ gebruikt worden. ‘Influencers maken soms […] [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) en het Communicatie Centrum komen met concrete richtlijnen voor influencers om te verduidelijken dat ze reclame maken. [naar artikel]
De FOD Economie gaat duidelijke richtlijnen uitvaardigen voor online influencers die reclame maken op sociale media. Online influencers zijn mensen die veel volgers hebben en vaak invloed hebben op specifieke doelgroepen. Bedrijven zetten hen in om reclame te maken voor hun producten, maar dat gebeurt niet altijd transparant. Daar wil de FOD Economie nu een einde aan maken. [naar artikel]
Vijftien influencers kregen al een pv aan hun gesponsorde broek omdat ze de nieuwe reclamerichtlijnen van de economische inspectie niet naleefden. Sinds eind april moeten influencers op sociale media met een duidelijke hashtag aangeven dat ze reclame maken. [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD) en het Communicatie Centrum komen met concrete richtlijnen voor influencers om te verduidelijken dat ze reclame maken. [naar artikel]
Reclame moet herkenbaar zijn als reclame. Veel influencers hebben dat nog altijd niet begrepen, leert een onderzoek. “Als je zegt dat iets reclame is, swipen de mensen sneller weg.” [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) en het Communicatie Centrum kondigen concrete richtlijnen aan voor influencers om te verduidelijken dat ze online reclame maken. Wie op sociale media een commerciële post doet, moet daar vanaf nu in vooraf vastgelegde termen over communiceren naar volgers. [naar artikel]
Influencers moeten hun inkomsten aangeven bij de belastingen. Maar vanaf wanneer en hoe, lijken ze niet goed te weten. Met alle gevolgen van dien: de Bijzondere Belastinginspectie eist nu van drie influencers 402.739,61 euro aan belastingen en verhogingen, en bekijkt of ze influencers strenger moet controleren. Vanaf wanneer moet je belasting betalen wanneer je (bij-)verdient via sociale media? Wat zijn de boetes? En zijn er manieren om minder te betalen? Onze fiscaal expert Michel Maus zet de regels op een rij. [naar artikel]
Influencers moeten hun inkomsten aangeven bij de belastingen. Maar vanaf wanneer en hoe, lijken ze niet goed te weten. Met alle gevolgen van dien: de Bijzondere Belastinginspectie eist nu van drie influencers 402.739,61 euro aan belastingen en verhogingen, en bekijkt of ze influencers strenger moet controleren. Vanaf wanneer moet je belasting betalen wanneer je (bij-)verdient via sociale media? Wat zijn de boetes? En zijn er manieren om minder te betalen? Onze fiscaal expert Michel Maus zet de regels op een rij. [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld), de Federale Overheidsdienst Economie en het Communicatie Centrum kondigen concrete richtlijnen aan voor influencers om te verduidelijken dat ze online reclame maken. Wie op sociale media een commerciële post doet, moet daar vanaf nu in vooraf vastgelegde termen over communiceren naar volgers. Ook moet wie op “regelmatige basis” reclame maakt voor bedrijven een ondernemingsnummer hebben en dat samen met het ondernemingadres delen in alle social mediaprofielen. [naar artikel]
Drie influencers moeten samen 400.000 euro aan achterstallige belastingen betalen, omdat ze meer hebben verdiend dan ze op hun belastingbrief hadden aangegeven. Dat schrijft de krant Het Nieuwsblad. Influencers maken op sociale media reclame voor bedrijven en krijgen daarvoor in ruil gratis producten of worden ervoor betaald. "Maar niet alle influencers geven die inkomsten aan", zegt Francis Adyns van de FOD Financiën. [naar artikel]
De Vlaamse Regulator voor de Media heeft vorig jaar 1.532 accounts op Instagram, 1.229 op TikTok, 556 op Twitch en 553 kanalen op YouTube gecontroleerd. Drie keer heeft hij een sanctie uitgedeeld. Dat blijkt uit het jaarverslag. Influencers moeten sinds een jaar beter aangeven wanneer ze betaald worden voor een post. [naar artikel]
De Vlaamse Regulator voor de Media heeft vorig jaar 1.532 accounts op Instagram, 1.229 op TikTok, 556 op Twitch en 553 kanalen op YouTube gecontroleerd. Drie keer heeft hij een sanctie uitgedeeld. Dat blijkt uit het jaarverslag. Influencers moeten sinds een jaar beter aangeven wanneer ze betaald worden voor een post. [naar artikel]
Omdat bedrijven steeds vaker een beroep doen op online influencers om hun merk, product of dienst te promoten, heeft de FOD Economie dinsdag nieuwe richtlijnen voorgesteld die duidelijk moeten maken dat bepaalde posts of video’s gesponsord zijn. [naar artikel]
De FOD Financiën duldt geen “onwetendheid” meer van influencers. Wie in ruil voor geld –?of in ruil voor soms erg dure producten – op sociale media een merk of bedrijf promoot, móét dat aangeven op zijn belastingbrief. Financiën?heeft er nu zelfs een speciale webpagina rond opgezet. [naar artikel]
De Federale Overheidsdienst Economie stelt nieuwe richtlijnen voor die duidelijk moeten maken dat bepaalde posts of video’s op sociale media... [naar artikel]
De Loonse B&B en sauna De Verborgen Parel klaagde onlangs in Het Belang van Limburg over het toenemend aantal influencers die vragen om een gratis overnachting. Krijgen andere grote namen in Limburg hier ook mee te maken? We vroegen het aan Maasmechelen Village, restaurant Lento en restaurant en beach Terland: “We hebben anti-reclame moeten maken omdat er te veel bezoekers kwamen” [naar artikel]
Influencers, die regelmatig reclame maken voor bedrijven op sociale media, zullen dan toch niet hun privéadres moeten delen op hun profielen. Dat zegt het kabinet van staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) aan onze redactie. De tijdelijke oplossing die werd bedacht in samenwerking met de sector lost echter het fundamentele probleem niet op. [naar artikel]
De door de Vlaamse overheid opgerichte Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) tikt Astrid Coppens (40) op de vingers. Coppens zou op haar mediaplatforms niet consequent aangeven wanneer ze vergoedingen ontvangt voor bepaalde commerciële berichten. Sinds september 2021 is dit nochtans verplicht voor alle influencers, contentmakers en vloggers. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.