Generatie Z is helemaal in de ban van het iconische tweedelige pakje van Chanel. Amerikaanse turnster Simone Biles, popsensatie Olivia Rodrigez en de recente rebooth van de Netflix-serie Gossip Girl zorgden voor een piek in de populariteit van de alom bekende kokerrok met bijbehorend jasje van het Franse modehuis. [naar artikel]
Een van ’s werelds meest iconische modeontwerpers is Coco Chanel. Maar hoe komt het dat haar naam werkelijk overal ter wereld minstens één belletje doet rinkelen? Of dat zoveel vrouwen een lippenstift, parfum of handtas van de modegoeroe in hun bezit hebben of willen? Chanel geeft er nu zelf een antwoord op met een gloednieuwe videoreeks: ‘Inside Chanel’. [naar artikel]
5 mei 1921: Gabrielle Bonheur Chanel lanceert in haar Parijse winkeltje een nieuwe geur die inslaat als een bom, en in geen tijd uitgroeit tot een icoon: Chanel N°5. Honderd jaar later is het nog steeds een van de meest verkochte parfums ter wereld, wereldwijd wordt elke dertig seconden een flesje verkocht. Met dank aan een blunder van een assistent, die zou geknoeid hebben met een van de ingrediënten. [naar artikel]
Gisterenavond vond de jaarlijkse ‘Metiers d’Art show’ plaats van Chanel in het Metropolitan Museum of Art in New York. De Romeinse periode van het... [naar artikel]
Van een gigantische leeuw onder het iconische glasraam van Grand Palais in Parijs tot een Chanel-supermarkt óf -luchthaven. Karl Lagerfeld slaagt... [naar artikel]
Dat Chanel gekend staat om z'n überluxueuze make-up, weten we allemaal. Maar met hun nieuwste mascara, Le Volume Revolution, slaagt het iconische... [naar artikel]
Een succesvolle zangeres, in een succesvol jasje. Letterlijk, want Angèle (27) is vaak te spotten in kleding van het Franse label Chanel. Sinds 2020 werkt ze samen met het luxemerk, wat haar meer dan alleen dure kleding oplevert. [naar artikel]
Coca-Cola zet dit jaar op de zomerfestivals meer dan ooit in op recyclage. Via de Coca-Cola-stand, die helemaal in het teken staat van recyclage en via een 100% gerecycleerde Coca-Cola riksja, die je, in ruil voor een leeg Coca-Cola-flesje, van de camping naar het festivalterrein voert. En op Pukkelpop ook voor het eerst via een nieuwe verpakking van het populaire 250ml-flesje, die de festivalbezoekers letterlijk ‘langs alle kanten’ oproept om te recycleren. [naar artikel]
Brouwerij AB Inbev steekt haar bekende pils Stella Artois in een nieuw jasje, of beter: een nieuw flesje. Stella-drinkers zullen binnenkort uit een... [naar artikel]
De Duitse grootmeester is niet meer maar net zoals bij zijn voorgangster Coco Chanel zullen zijn eigenzinnige creaties ook in de toekomst blijven bestaan. Van het hernieuwde tweed jasje van de Amerikaanse presidentsvrouw Jackie Kennedy tot de minirok van Kendall Jenner: een overzicht van de vijf meest opmerkelijke reïncarnaties van zijn hand. [naar artikel]
Luxemerken en de gamewereld, ze zijn al langer met elkaar verworven. En nu springt ook het Franse modehuis Chanel mee op de kar. Met ‘Chanel Moon Walk’ brengt het modehuis zijn eerste mobiele spel uit. En Chanel zou Chanel niet zijn, mocht het geen pure luxe uitstralen. [naar artikel]
Komende woensdag bestaat het iconische parfum Chanel N°5 exact 100 jaar. Het sobere flesje is het titanium onder de geuren: het overleefde oorlogen, harde concurrentie én floreert zelfs in deze pandemie. "Vrouwen kopen hun parfum nu online, en dan grijpen ze naar de klassiekers." Hoe kon dit product zo populair worden en tegelijk zo uniek blijven? [naar artikel]
Dallas deed het al eens voor, en nu zouook Dynasty, een van de meest iconische soapseries ooit, een comeback maken op tv. [naar artikel]
Mode en muziek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en daarom lanceert het Franse modehuis Chanel nu ook haar eigen playlist. De lijst verzamelt soundtracks van de Chanel-shows en favoriete muziek van beroemde Chanel-fans. [naar artikel]
Weinig symbolen zijn in de mode- en beautywereld zo gegeerd als de dubbele C's van het Frans modehuis Chanel. Hun laatste creatie, de Chanel [naar artikel]
Dinsdag, op de laatste dag van de Parijse modeweek, pakte Chanel traditiegetrouw uit met een spectaculair decor in het Grand Paleis. Creatief directeur Karl Lagerfeld had voor de gelegenheid negen echte bomen, bladeren en mos in de iconische hal geplaatst om een herfstig tafereel te creëren. En dat zint milieuactivisten niet. [naar artikel]
Stella Artois, het pilsbier van AB Inbev, krijgt in ons land een groen flesje. De bruine flesjes verdwijnen voorgoed. “Met een groen flesje willen we Stella laten opvallen tussen de andere bekende pilsbieren in ons land”, klinkt het bij AB Inbev. [naar artikel]
Creatief directeur Virginie Viard stelde woensdagavond haar eerste Métiers d’Art voor, een jaarlijkse collectie van het Franse modehuis Chanel waarbij het vakmanschap van de ateliers in de kijker wordt geplaatst. [naar artikel]
Schoonheidssalons hebben de handen vol tijdens de feestdagen. Afspraken worden geweigerd en de schoonheidsspecialistes kloppen overuren om toch maar iedereen een mooie look te geven. Dit jaar staat alles in het teken van glitter met als voornaamste kleuren goud, zwart en rood. [naar artikel]
Het Franse modehuis Chanel met Karl Lagerfeld aan het roer heeft voor de resort modeshow in het Parijse Grand Palais alweer uitgepakt met een indrukwekkend decor. Speciaal voor de lijn, die de naam La Pausa meekreeg als knipoog naar het vakantiehuis van de legendarische Coco Chanel aan de Franse Rivièra, werd een gelijknamige replica van de Titanic gemaakt. Kapitein Karl haalde onder meer modellen Gigi en Bella Hadid aan boord en zwaaide na het defilé even naar het publiek vanop het dek. Bij de fanatische eyecatcher hoorde een maritiem geïnspireerde lijn met veel Bretonse streepjes in rood en blauw, navy creaties en fris wit. Twee accessoires zijn volgens Chanel onmisbaar aan zee: een baret en een zonnebril met ronde spiegelglazen. Celebs en Chanel-poulains, onder wie actrices Lily-Rose Depp en Kristen Stewart, zaten op de eerste rij en zagen dat het goed was. [naar artikel]
Lees dit artikel: Champagnehuizen waarschuwen voor tekorten tijdens feestdagen Wie tijdens Kerst of Oud en Nieuw verzekerd wil zijn van champagne kan nu alvast maar een flesje inslaan. Verschillende grote champagnehuizen waarschuwen dat het in de loop van dit jaar steeds moeilijker zal worden een fles bubbels te kunnen kopen. De schaarste is deels het gevolg van de coronapandemie waardoor de productielocaties twee maanden […] Lees dit artikel: Champagnehuizen waarschuwen voor tekorten tijdens feestdagen [naar artikel]
Wie al een tijdje aan het sparen is voor een handtas van Chanel, zal daar voortaan nog wat langer over moeten doen. Het Franse modehuis heeft namelijk een prijsverhoging doorgevoerd bij onder meer de populaire modellen Timeless Classic, 2.55 en Boy Chanel. [naar artikel]
Bij de feestdagen hoort natuurlijk lekker eten, en dat hebben de Limburgers massaal gedaan. Van gevulde kalkoen tot vis. De feestdagen zijn een uitdaging voor ons spijsverteringsstelsel waardoor we soms al snel met een opgeblazen gevoel aan tafel zitten. Wij trokken de straat op met de vraag 'wat at u al tijdens de feestdagen?' [naar artikel]
Chanel heeft aangekondigd dat het na make-up voor vrouwen ook een aparte collectie voor mannen zal lanceren. Die kreeg de naam Boy de Chanel mee en wordt in de volgende maanden in de winkelrekken verwacht. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.