"Waarom drukken we geen geld bij? We hebben dat gedaan om de banken te redden. We moeten dat ook doen om het klimaat te redden." Dat zegt Europees... [naar artikel]
Bart Staes, Europees Parlementslid voor Groen, pleit ervoor om te investeren in klimaatbeleid door geld bij te drukken. 'We hebben dat gedaan om de banken te redden. We moeten dat ook doen om het klimaat te redden', zegt hij in gesprek met De Zondag. [naar artikel]
Bart Staes, Europees Parlementslid voor Groen, pleit ervoor om te investeren in klimaatbeleid door geld bij te drukken. 'We hebben dat gedaan om de banken te redden. We moeten dat ook doen om het klimaat te redden', zegt hij in gesprek met De Zondag. [naar artikel]
Iedereen heeft tegenwoordig de mond vol van elektrische auto’s. Als u overweegt om een elektrische auto te kopen, dan weet u allicht dat een elektrische auto duur is, dat de keuze beperkt is en dat u er niet ver mee geraakt. Maar wat u wellicht niet beseft, is dat een elektrische auto een enorme impact heeft op uw mobiliteit. Wij zetten op een rij waar u moet aan denken vooraleer u elektrificeert. Want in de wereld van de elektrische auto is niets wat het lijkt.Guido CLOOSTERMANS [naar artikel]
“Waarom drukken we geen geld bij? We hebben dat gedaan om de banken te redden. We moeten dat ook doen om het klimaat te redden.” Dat zegt Europees parlementslid Bart Staes (Groen) in De Zondag. [naar artikel]
Lees dit artikel: Wat als het klimaat redden rendabel was? Koolstofdioxide (CO2) uit de lucht houden door dode bomen te verbranden, het klinkt een beetje tegenstrijdig. Toch is dat ongeveer de manier waarop een bedrijf in Helsinki, Carbo Culture, het klimaat probeert te redden. Alles wat leeft, bestaat uit koolstof. Het is bovendien het vierde meest voorkomende element op aarde. Fotosynthese trekt elk jaar bakken […] Lees dit artikel: Wat als het klimaat redden rendabel was? [naar artikel]
Als we de auto van de toekomst milieuvriendelijk willen maken, dan investeren we beter in waterstof dan in batterijen. Dat blijkt uit een onderzoek van het gerenommeerde Duitse Fraunhofer Institut. [naar artikel]
13:34 Als we willen dat mensen hun gedrag aanpassen om het klimaat te redden, kunnen de lonen niet automatisch mee stijgen met nieuwe milieutaksen. Dat zegt de werkgeversorganisatie in haar verkiezingsmemor... [naar artikel]
De verkoop van elektrische auto’s raakt in België maar niet van de grond. Het voorbije jaar werden in ons land 2.713 volledig elektrische voertuigen ingeschreven. Een forse stijging ten opzichte van een jaar eerder, maar elektrische wagens vormen amper een half procent van de totale autoverkoop. [naar artikel]
Gisterenavond en vanmorgen zaten de apps en mailboxen van de verschillende VRT-radionetten en VRT NWS propvol met een paar heel relevante vragen: waarom geldt de snelheidsbeperking van 90 kilometer/uur ook voor elektrische auto’s en waarom is er bijvoorbeeld geen extra snelheidsbeperking voor vrachtwagens? Wij puzzelden een antwoord bij elkaar. [naar artikel]
Elke week geeft economiejournalist Guido Cloostermans zijn persoonlijke kijk op een actueel thema [naar artikel]
Over de elektrische auto hoor je meestal niets dan voordelen van zowel verkopers als van chauffeurs die er al mee rijden. Onze auto-expert Joost Bolle vindt ook dat de elektrische auto zijn plaats in ons autolandschap verdient. Maar hij vraagt zich af waarom automerken en -verkopers niet wat eerlijker kunnen zijn over de nadelen - die er wel degelijk ook zijn. Hij belicht de vijf belangrijkste. “De nuluitstoot is een leugen.” [naar artikel]
De auto’s van de toekomst zullen ons sneller wagenziek maken. Elektrische auto's zijn op dat gebied al erg, de zelfrijdende auto wordt nog onplezieriger. Je kunt wagenziekte echter voorkomen met een paar simpele trucs. [naar artikel]
De tijd waarin je een eindeloze keuze had om een nieuwe auto te kopen, is voorbij, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Voor een niet-elektrische wagen dan toch. Hij legt uit waarom, en geeft advies over welke wagen je kan kopen om de overstap naar een eerste elektrische auto te overbruggen. “Vanaf 2029 worden bij ons immers alleen nog elektrische wagens verkocht.” [naar artikel]
De auto’s van de toekomst zullen ons sneller wagenziek maken. Elektrische auto's zijn op dat gebied al erg, de zelfrijdende auto wordt nog onplezieriger. Je kunt wagenziekte echter voorkomen met een paar simpele trucs. [naar artikel]
HLN zocht samen met VTM Nieuws uit hoe u, zonder uw leven om te gooien of uw bankrekening te plunderen, het klimaat kan redden. We blijven zo dicht... [naar artikel]
Na elektrische auto’s maken nu ook elektrische boten hun opmars. Heel wat fabrikanten proberen het maritieme equivalent te worden van Tesla, het Californische bedrijf dat enkele van de meest modieuze en snelste elektrische auto’s bouwt. Elektrische boten zijn, net als elektrische auto’s, geen nieuw idee. Begin 1900 reed Clara Ford liever met haar elektrische auto […] The post Elektrische botenbouwers strijden om Tesla op het water te worden appeared first on Business AM. [naar artikel]
Kopers van een elektrische auto zijn jong, verdienen een bovenmodaal loon, zijn bewust bezig met gezondheid en voeding en zijn bereid meer uit te geven aan een auto dan mensen die niet in een elektrische auto geïnteresseerd zijn. Dat blijkt uit een studie van het Duitse marktonderzoeksbureau puls. [naar artikel]
Met een basisprijs van 16.990 euro is de Dacia Spring vandaag veruit de goedkoopste elektrische auto. Komt het er dan toch van, de betaalbare elektrische auto? Ja, maar nog even geduld, één zwaluw maakt de lente niet. [naar artikel]
De Standaard verneemt graag of u ooit al de aankoop of lease van een elektrische auto hebt overwogen. Waarom wil u dit doen? Wat houdt u eventueel tegen? Wij noteren graag uw getuigenis. [naar artikel]
Europa gaat onderzoeken of China elektrische auto's tegen dumpingprijzen verkoopt op de Europese markt. Volgens Commissievoorzitter Von der Leyen zijn ze overgesubsidieerd en wordt de wereldmarkt overspoeld door goedkope Chinese merken. Waarom viseert Europa de Chinese auto's en wat betekent dat voor de consument? [naar artikel]
Geschreven met branded content van ŠKODA We zien ze steeds vaker verschijnen op onze wegen: de elektrische auto’s. De afgelopen jaren werd de aanschaf van een elektrische auto op verschillende manieren aangemoedigd. De fiscale steunmaatregelen hebben ervoor gezorgd dat de elektrische auto een stuk interessanter is geworden. Volgend jaar wijzigt er het een en ander […] [naar artikel]
Gisteren zochten we de beste auto voor de luchtkwaliteit. Maar wat is nu de beste koop voor het klimaat? Een elektrische op batterijen of waterstof? Eentje op aardgas (CNG), die als de groenste fossiele brandstof wordt beschouwd? Of toch maar een diesel of een benzine? Onze zoektocht leidde tot een duidelijke winnaar en een verrassende verliezer. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.