Het Agentschap Wegen en Verkeer lanceert een studiebestek voor de zwarte kruispunten aan de Boomsesteenweg met Bist/Langlaarsesteenweg en met de Kontichse Steenweg in Aartselaar. Op basis van de studie kan er een structurele oplossing komen die zorgt voor meer verkeersveiligheid. [naar artikel]
De voorbereidende werkzaamheden aan vijf zwarte kruispunten op de A12 en Boomsesteenweg (N177) in Aartselaar en Wilrijk hebben opnieuw vertraging... [naar artikel]
Vanaf 19 maart krijgen zes drukke kruispunten in het zuiden van Antwerpen, waarvan twee zwarte punten, een nieuwe lichtenregeling. Dat maakt het Agentschap Wegen & Verkeer donderdag bekend in een persbericht. De aanpassingen kaderen rond de nieuwe verkeerscomputer in Antwerpen en moeten in de eerste plaats de verkeersveiligheid op deze kruispunten verbeteren. [naar artikel]
Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) pakt de komende weken de verkeerslichten aan op vijf zwarte kruispunten van de A12 en de parallelweg... [naar artikel]
De werken aan vijf kruispunten langs de A12 in Aartselaar en Wilrijk gaan voort op 28 februari. Dat laat het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) weten. Die werkzaamheden, die de kruispunten veiliger moeten maken, waren in november vorig jaar gestart maar moesten worden uitgesteld. [naar artikel]
Nu maandag gaat er opnieuw (tijdelijk) een aangepaste lichtenregeling in op de kruispunten met de A12 en de Boomsesteenweg (N177) in Aartselaar. Positief voor het autoverkeer, maar opnieuw meer kans op conflicten met voetgangers en fietsers. Voka is tevreden over de maatregel die de doorstroming moet verbeteren. [naar artikel]
Een meerderheid van de bewoners, bezoekers en bedrijven rond de A12 in Aartselaar en Wilrijk en de parallelle Boomsesteenweg (N177) is vragende partij voor een lange tunnel onder de vijf huidige kruispunten. Dat blijkt uit een bevraging die het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) organiseerde. De 2.239 deelnemers duidden vlot doorgaand verkeer op de A12, verkeersveiligheid en vlotte oversteekbaarheid van de kruispunten met gemotoriseerd vervoer, de fiets en te voet aan als prioriteiten voor een herinrichting. [naar artikel]
Het Agentschap Wegen en Verkeer heeft een studieconsortium aangesteld om een meer ingrijpende heraanleg van vijf drukke en gevaarlijke kruispunten op de A12 ter hoogte van Aartselaar en Wilrijk te onderzoeken. De “zwarte” punten kregen weliswaar al een aangepaste verkeerslichtenregeling en nieuwe opstelstroken, maar die vormen geen structurele oplossing, zegt Vlaams minister voor Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld). Er wordt gedacht aan een ondertunneling. [naar artikel]
Het Agentschap Wegen en Verkeer heeft een studieconsortium aangesteld om een meer ingrijpende heraanleg van vijf drukke en gevaarlijke kruispunten op de A12 ter hoogte van Aartselaar en Wilrijk te onderzoeken. De “zwarte” punten kregen weliswaar al een aangepaste verkeerslichtenregeling en nieuwe opstelstroken, maar die vormen geen structurele oplossing, zegt Vlaams minister voor Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld). Er wordt gedacht aan een ondertunneling. [naar artikel]
Vanaf maandag 2 oktober 2023 gaat AWV vier nachten werken aan de verkeerslichten op de Sint-Truidersteenweg (N80) in Hasselt. Op vier opeenvolgende kruispunten komen intelligente verkeerslichten die de doorstroming en veiligheid moeten verbeteren. [naar artikel]
Vlaanderen heeft haar lijst met gevaarlijkste kruispunten vernieuwd. Plots zijn er 102 zwarte kruispunten meer, om te stranden op 314. Onze provincie blijft helaas heer en meester, met een volledige Antwerps kleurende top drie. Experts pleiten voor meer geld en meer inzet op veiligheid. “Willen autogebruikers het echt op hun geweten hebben: een zwaar ongeval voor enkele minuten extra onderweg?” [naar artikel]
Gevaarlijke kruispunten worden van de zwarte lijst geschrapt omdat stad en gewest het niet eens raken of wegens geldgebrek. [naar artikel]
De Vlaamse overheid heeft een nieuwe lijst opgemaakt van kruispunten waar de meeste ongevallen gebeuren. Bedoeling is om die 314 kruispunten zo snel mogelijk aan te pakken. [naar artikel]
De voorbereidende werken aan de vijf kruispunten langs de A12 in Wilrijk en Aartselaar lopen vertraging op. Daardoor blijven de kruispunten dit weekend en het weekend daarna gewoon in dienst en worden ze niet afgesloten, zoals gepland was. Dat meldt het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV). [naar artikel]
Twintig jaar geleden al besliste de overheid om 800 gevaarlijke kruispunten in Vlaanderen weg te werken. Dat zou vijf jaar in beslag nemen en een grote stap zijn richting minder doden in het verkeer. Maar pas over twee jaar, in 2024, zal het laatste punt op de zwarte lijst daadwerkelijk aangepakt worden. Hoe heeft het zo lang kunnen duren? [naar artikel]
Niet alle zwarte punten die afgevinkt zijn, zijn ook effectief aangepakt. Sommige kruispunten blijken gewoon van de lijst geschrapt wegens te duur. Dat is onder andere het geval voor een gevaarlijk kruispunt in Hasselt dat al sinds 2006 op de lijst met zwarte punten stond. [naar artikel]
Negentien gevaarlijke kruispunten zijn van de zwarte lijst geschrapt omdat stad en gewest het niet eens raken of wegens geldgebrek. [naar artikel]
Er staan 213 'zwarte punten' op de nieuwe, dynamische lijst met onveilige kruispunten in Vlaanderen. Die lijst is opgemaakt op basis van een... [naar artikel]
Negentien gevaarlijke kruispunten zijn van de zwarte lijst geschrapt omdat stad en gewest het niet eens raken of wegens geldgebrek. Dat schrijft De Standaard woensdag. [naar artikel]
Er staan 213 'zwarte punten' op de nieuwe, dynamische lijst met onveilige kruispunten in Vlaanderen. Die lijst is opgemaakt op basis van een... [naar artikel]
Negentien gevaarlijke kruispunten zijn van de zwarte lijst geschrapt omdat stad en gewest het niet eens raken of wegens geldgebrek. Dat schrijft De... [naar artikel]
Gevaarlijke kruispunten wegwerken: het is in Vlaanderen werk van lange adem. ‘Onteigeningen zullen we harder doorduwen.’ [naar artikel]
Er zijn nog ‘slechts’ 258 gevaarlijke kruispunten in Vlaanderen. “En aan 108 van deze kruispunten zijn de werken intussen achter de rug, waardoor ze nu al een pak veiliger moeten zijn”, zegt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD). [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.