Colruyt blijft de goedkoopste supermarktketen, maar wat de prijzen van de huismerken betreft, heeft consumentenorganisatie Test Aankoop grote verschillen, tot 60 procent, vastgesteld tussen de verschillende supermarktketens. [naar artikel]
Delhaize pakt uit met ‘Kleine Leeuwtjes’, 500 basisproducten van het eigen huismerk die 5 tot 30 procent goedkoper worden. Biedt de supermarkt hierdoor voortaan de goedkoopste huismerkproducten aan? Uit onze vergelijking blijkt van niet: een winkelkar met 10 basisproducten van het huismerk vullen is bij Lidl liefst 12,46% goedkoper. Hoe is dat mogelijk? En hoe doen andere supermarkten het? Een onderzoek. [naar artikel]
Elke supermarkt heeft tegenwoordig een zeer uitgebreid gamma van producten onder haar eigen huismerk in de rekken liggen. Deze producten duiken doorgaans ver onder de prijs van bekende merken. Maar zijn al die huismerkalternatieven wel even goed als de A-merken? We vroegen het aan retailexpert Stefan Van Rompaey van RetailDetail én maakten een prijsvergelijking. [naar artikel]
Minister van Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V) nodigt de belangrijkste supermarktketens in ons land uit voor een discussie over de prijsverschillen met onze buurlanden. Peeters wil een verantwoording horen en dringt aan op een daling. [naar artikel]
De afgelopen maanden zijn de prijsverschillen tussen de supermarkten sterk toegenomen. Wie graag wat meer overhoudt in zijn portemonnee, denkt dus best twee keer na waar hij zijn boodschappen gaat doen. [naar artikel]
De afgelopen maanden werden Delhaize en Carrefour nog duurder, terwijl Colruyt zijn prijzen het minst verhoogde. [naar artikel]
De prijzen van producten in de Belgische supermarkten liggen meestal hoger dan in Duitsland en Nederland, en lager dan in Frankrijk. Maar de verschillen zijn de laatste jaren kleiner geworden, vermoedelijk door de toegenomen concurrentie tussen supermarktketens in België. [naar artikel]
Colruyt blijft de goedkoopste supermarktketen, maar wat de prijzen van de huismerken betreft, heeft consumentenorganisatie Test Aankoop grote verschillen vastgesteld tussen de verschillende supermarktketens. En die hebben lang niet altijd te maken met de kwaliteit van het product. [naar artikel]
De analisten van Rabobank pakten recentelijk uit met goed klinkende cijfers: tegen 2025 zal het belang van huismerken in de voedingsretail verdubbelen van 25 naar 50 procent. Kortweg: van de twee producten die u koopt, zal er een het label Delhaize, Carrefour of dat van een andere winkelketen dragen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.