Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze... [naar artikel]
Een evenement van Infrabel in het kader van de officiële inhuldiging van de vernieuwde spoorlijn50A zet kwaad bloed bij buurtbewoners van de spoorweg. [naar artikel]
Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze... [naar artikel]
Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet omdat Infrabel heel veel spoorwerken tegelijk plant. “Ze verwittigen ons veel te laat”, zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. Samen met de andere spooroperatoren roept de NMBS Infrabel op eindelijk een coördinatieorgaan op te richten. [naar artikel]
Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet omdat Infrabel heel veel spoorwerken tegelijk plant, schrijven de kranten van Mediahuis dinsdag. [naar artikel]
Premier Charles Michel heeft gisteren bij de officiële inhuldiging van de vier treinsporen tussen Brussel en Denderleeuw een betere samenwerking gevraagd tussen NMBS en Infrabel. Dat is de sleutel voor betere resultaten voor de reizigers, luidde zijn reactie op de lage tevredenheid van de NMBS-klanten over de dienstverlening. Daags tevoren raakte bekend dat de tevredenheid […] Het bericht Premier Michel vraagt betere samenwerking tussen NMBS en Infrabel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Infrabel werkt aan de elektrificatie van de spoorlijn 15 tussen Mol en Beverlo. Deze werken zullen geluidshinder veroorzaken. Infrabel elektrificeert spoorlijn 15 tussen het station van Mol en dat van Beverlo. In een eerste fase trillen ze palen in de grond. Aansluitend plaatsen ze palen, bouwen ze constructies en rollen ze kabels af. De werken starten vanaf 19 augustus. In augustus en de eerste drie weken van september wordt er gewerkt tussen Mol en Leopoldsburg. Vervolgens wordt er tot eind oktober over de volledige lengte in Leopoldsburg gewerkt. Meer info vind je op www.infrabel.be Nog vragen? Mail naar [email protected] [naar artikel]
Spoornetbeheerder Infrabel vervangt de laatste overweg op de drukste spoorlijn van het land, die in Hansbeke tussen Gent en Brugge. Er komt tegen de zomer van 2021 een nieuwe onderdoorgang voor zwakke weggebruikers. In 2019 is het aantal ongevallen aan overwegen opnieuw gestegen, tot 45 in totaal. [naar artikel]
Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet... [naar artikel]
De N-VA wil een hoorzitting in het federaal parlement met de CEO’s van de NMBS en Infrabel. Beide spoorbedrijven botsen opnieuw over de planning van infrastructuurwerken op het spoor. “De spoorbedrijven zitten op ramkoers. De reiziger dreigt verpletterd te worden tussen NMBS en Infrabel”, zegt Kamerlid Tomas Roggeman. [naar artikel]
De NMBS heeft geen trek in de heropening van de spoorlijn Hasselt-Maastricht. Dat blijkt uit een advies van de spoorwegmaatschappij. Er komen binnenkort wel langere perrons in het station van Hamont. [naar artikel]
De spoorlijn Lanaken-Maastricht wordt definitief uit exploitatie genomen. Dat heeft de Raad van Bestuur van Infrabel beslist nadat een nieuw onderzoek aangaf dat de goederenspoorlijn geen toekomst meer heeft. [naar artikel]
De NMBS en infrastructuurbeheerder Infrabel zijn niet te spreken over de halfjaarresultaten die door moederbedrijf NMBS-Holding bekend zijn gemaakt. Die komen niet overeen met hun eigen cijfers. 'Economische flauwekul', reageert Jannie Haek, CEO van de Holding. [naar artikel]
Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze samenwerken. Om daar een mouw aan te passen, pleit SP.A er nu voor om de twee bedrijven weer samen te smelten. ‘Dat zal niet alle problemen in één klap oplossen’, zegt Kamerlid Joris Vandenbroucke. ‘Maar volgens ons is het een essentiële stap.’ [naar artikel]
Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze samenwerken. Om daar een mouw aan te passen, pleit SP.A er nu voor om de twee bedrijven weer samen te smelten. “Dat zal niet alle problemen in één klap oplossen”, zegt Kamerlid Joris Vandenbroucke. “Maar volgens ons is het een essentiële stap.” [naar artikel]
Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze samenwerken. Om daar een mouw aan te passen, pleit sp.a er nu voor om de twee bedrijven weer samen te smelten. ‘Dat zal niet alle problemen in één klap oplossen’, zegt Kamerlid Joris Vandenbroucke in Het Nieuwsblad. ‘Maar volgens ons is het een essentiële stap.’ [naar artikel]
Midden september start Infrabel met de bouw in Heverlee van de nieuwe Parkwegbrug over de spoorlijn Leuven-Ottignies die de Philipssite via de Tivolistraat verbindt met de Parkabdij. De brug, die in de praktijk vooral gebruikt wordt door fietsers en voetgangers, zal midden 2020 klaar zijn. Infrabel investeert 1,2 miljoen euro in deze nieuwe infrastructuur. [naar artikel]
De politierechtbank in Brussel heeft de NMBS, Infrabel én de treinbestuurder schuldig verklaard voor de treinramp in Buizingen. Die kostte meer dan 9 jaar geleden het leven aan 19 mensen, 310 anderen raakten gewond. De bestuurder werd schuldig bevonden, maar wordt aanzien als de "laatste schakel in ketting" en krijgt geen straf. De NMBS en Infrabel krijgen elk 550.000 euro boete. Infrabel krijgt de helft met uitstel. [naar artikel]
Vijf jaar nadat de spoorlijn Maastricht-Lanaken feestelijk werd gereactiveerd, zet spoorbeheerder Infrabel de schouwing en het onderhoud van de sporen al stop. De aanleg en de bijhorende goederenterminal in Lanaken kostten liefst 33 miljoen euro, maar veel treinen reden er nooit. “We hebben het spoor officieel buiten dienst gesteld”, zegt Infrabel-woordvoerder Frédéric Petit. [naar artikel]
De N-VA wil in het federaal parlement een hoorzitting organiseren met de ceo’s van NMBS en Infrabel. De beide spoorbedrijven botsen opnieuw over de inplanning van infrastructuurwerken op het spoor. “De spoorbedrijven zitten op ramkoers. De reiziger dreigt verpletterd te worden tussen NMBS en Infrabel”, zegt Kamerlid Tomas Roggeman. Volgens de kranten van Mediahuis zit […] Het bericht N-VA wil hoorzitting over ruzie tussen NMBS en Infrabel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Spoorbedrijven NMBS en Infrabel hebben voor hun nieuwe beheersovereenkomsten 3,4 miljard euro extra nodig. Dat is noodzakelijk als het de regering ernst is om werk te maken van de modale shift van de auto naar duurzaam transport, zeggen NMBS-CEO Sophie Dutordoir en Infrabel-baas Benoît Gilson in De Tijd en De Standaard. [naar artikel]
De federale regering geeft 300 miljoen euro aan de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel om de extra uitgaven en verminderde inkomsten... The post NMBS en Infrabel krijgen 300 miljoen euro aan coronasteun appeared first on Business AM. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.