Amper de helft van de likes voor CD&V op Facebook komen uit België, schreef het weekblad Knack deze ochtend. De partij ontkent dat ze die likes gekocht hebben via een zogeheten "clickfarm". Hoe werkt dat juist? Reinout van Zandycke van communicatiebureau Exposure legt het uit in "De wereld vandaag". [naar artikel]
Instagram test nu wereldwijd of het verbergen van het aantal likes de druk op jongeren kan beperken. Maar niet iedereen is opgezet met het proefproject. Influencers bijvoorbeeld, voor wie likes van levensbelang zijn. “Instagram ziet dat influencers geld verdienen via het platform, en neemt daarom een deel van de macht terug”, zegt de Vlaamse influencer en ‘mom-blogster’ Eva Tuytelaers. [naar artikel]
Influencers kennen we intussen allemaal. Instagrammers met vaak honderdduizenden of miljoenen volgers dienen als reclamebord voor allerlei merken. Maar ook met een paar duizend volgers kan je nu gratis producten krijgen. Maak kennis met de nano-influencers. Advies van een vriend Nano-influencers hebben gemiddeld tussen de 1000 en de 5000 volgers op Instagram. Al bij al […] Het bericht Nano-influencers zijn de nieuwste Instagramtrend verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In de Verenigde Staten zijn acht influencers voor de rechtbank gebracht omdat ze hun volgers adviezen gaven om aandelen te verkopen om de beurskoers in hun voordeel te manipuleren. Ze wisten zo volgens de beurswaakhond SEC 100 miljoen dollar winst te genereren. [naar artikel]
Instagram is begonnen met een wereldwijd proefproject om het aantal ‘likes’ te verbergen. Vooral voor influencers zal dat een grote aanpassing zijn, al reageren Antwerpse influencers niet per se afwijzend op de plannen. “Het scheelt ook wel wat stress. Ik zie onze job ook niet meteen verdwijnen”, zegt Sigrid Rijckoort. [naar artikel]
1,4 miljoen volgers telt de Facebookpagina van Henny Seroeyen, de Lommelse acteur die Robin Verhaegen speelt in ‘De Buurtpolitie’. Zijn fitnessfoto’s worden echter vooral gevolgd in Egypte (232.000 volgers), Mexico (97.848 volgers) en India (96.236). Gekocht? Niet volgens de acteur zelf. “Ik heb al langer, ver voor De Buurtpolitie, een groot bereik in die landen.” [naar artikel]
CD&V wil het aantal reclameboodschappen beperken waarin influencers hun eigen kinderen laten opdraven. Berichten en foto’s met kinderen werken goed online, krijgen vaak meer likes, en brengen dus meer op. [naar artikel]
Hoe kom ik aan meer volgers? Welke foto’s leveren mij de meeste likes op? Welke hashtags werken? Hoe creëer ik een picture perfect feed? In het... [naar artikel]
In de wereld van de influencers ben je solo niet meer op je hipst. Prijs je gelukkig als je een tweelingzus of -broer hebt met dezelfde interesses, want het nieuwste fenomeen twinfluencing levert je meer aandacht en bijgevolg ook meer likes op. [naar artikel]
Selena Gomez en Beyoncé krijgen concurrentie want bijna zo populair op Instagram als celebs zijn dieren. De populairste hond op Instagram heeft 7,1 milijoen volgers, maar ook katten en zelfs een vos krijgen dagelijks duizenden likes. Volgens Instagram waren dit in 2017 de populairste beestjes. En net als celebs krijgen ze likes voor hun poses, outfits, kapsels of schattige puppy-ogen. [naar artikel]
Influencers die kinderen inzetten om meer likes te verzamelen en dus ook meer geld te verdienen. Of zelfs nog een stap verder: kidfluencers die op sociale media ondanks hun leeftijd geld verdienen met reclame. Mag het of mag het niet? Behalve in Frankrijk bestaat er nergens wetgeving rond. CD&V-Kamerlid Leen Dierick wil er hier ook regels voor invoeren. Ze diende er een wetsvoorstel over in. [naar artikel]
Indonesië gebruikt het aantal likes en followers op YouTube en Instagram als maatstaf voor de wachtrij op een Covid-19 vaccinatie. Deze publiciteitsstunt zou de twijfelaars onder de bevolking moeten overtuigen om later ook een prikje te krijgen. De prioriteit van de Indonesische vaccinatiestrategie blijft weliswaar bij de werkers in de zorgsector en ambtenaren. Toch laat […] The post Vreemde publiciteitsstunt: influencers in Indonesië krijgen als eerste vaccinatie appeared first on Business AM. [naar artikel]
Een gemaskerde gek slacht bij bosjes Vlaamse influencers af. In de realiteit delen influencers hun leven met hun volgers. In de horrorfilm ‘FOMO’ moeten ze rennen voor hun leven, terwijl ze zelf worden achtervolgd. Wij bezochten de set in Herselt. [naar artikel]
Influencers hebben een behoorlijke impact op wat we doen en denken. Maar uit een onderzoek blijkt dat we hun tips en tricks maar beter met een behoorlijke zak zout nemen. De Universiteit van Glasgow onderzocht negen Britse influencers die zich bezighouden met voeding en afvallen. De resultaten zijn verrassend: acht van hen geven verkeerde gezondheidsadviezen. […] Het bericht “Influencers geven vaak foutieve informatie over gewichtsverlies” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Een documentaire óver Instagram óp Instagram. Het is wat de Nederlander Nicolaas Veul onlangs maakte. Wat blijkt? Alles wordt er verhandeld: accounts mét volgers, likes en zelfs commentaren, kant-en-klaar geleverd vanuit Rusland. [naar artikel]
Hoe win je op Instagram 16.000 volgers in één dag? Dat kan enkel door vals te spelen en likes of volgers aan te kopen. Of niet? [naar artikel]
1 op de 3 Belgen die influencers volgen op sociale media, heeft de voorbije 3 maanden iets gekocht nadat ze er reclame voor hebben gezien bij een influencer. Dat blijkt uit een studie van Arteveldehogeschool en Comeos. Bijna 9 op de 10 (87 procent) van de Belgische jongeren volgen influencers, bij volwassenen is dat nog niet de helft. [naar artikel]
In de Verenigde Staten zijn acht influencers voor de rechtbank gebracht omdat ze hun volgers adviezen gaven om aandelen te verkopen om de beurskoers in hun voordeel te manipuleren. Ze wisten zo volgens de beurswaakhond SEC 100 miljoen dollar winst te genereren. [naar artikel]
Volgens trendwatchers zijn influencers à la Kim Kardashian over hun hoogtepunt heen. De reden? Mensen willen via sociale media geen show meer rond beauty- of modeproducten, maar snakken naar meer inhoud. Die krijgen ze van een nieuwe generatie influencers: de ‘genuinfluencer’, een groep die zich focust op authenticiteit en volgers wil informeren over belangrijke kwesties. [naar artikel]
"Ha, ik ben net voor LRM aan het werken", lacht voorzitter Hugo Leroi van LRM als we hem op zondagnamiddag bellen voor zijn reactie op de jongste berichtgeving over mandatarissen en hun vergoedingen. “Ik voel me helemaal niet aangesproken. Dit is platte politiek. De realiteit is veel meer genuanceerd. Maar ik ben wel bang dat LRM hiermee in een slecht daglicht kom te staan. En dat sommigen dit willen aangrijpen om PMV en LRM op één hoop te gooien.” [naar artikel]
Instagram gaat vanaf vandaag valse likes en volgers beter in de gaten houden. Accounts die het aantal likes, volgers en comments kunstmatig opkrikken zullen verwijderd worden. "Het is onze verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het gebruik van Instagram niet verstoord wordt door nep-activiteit", aldus Instagram. [naar artikel]
Influencers die zich op Instagram met te veel merken tegelijk associëren, verliezen betrokkenheid van hun volgers. Dat blijkt vrijdag uit nieuw marketingonderzoek van de KU Leuven, de Goethe University Frankfurt en de Frankfurt School of Finance & Management. Hun aantal volgers kan wel stijgen door hun naam aan meerdere merken te verbinden. [naar artikel]
Omdat hij de partij imagoschade heeft toegebracht, eist CD&V schadevergoeding van ex-communicatieadviseur Gert Van Mol. De man zorgde ervoor dat het aantal volgers op de CD&V-Facebookpagina exponentieel toenam. Maar toen bleek dat het vooral om Indische volgers ging, viel hij in ongenade. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.