Lees dit artikel: Dossier elektrisch rijden: Hoeveel kost het eigenlijk om over te schakelen op een elektrische wagen? Meer dan 10 procent van de auto’s die in 2020 in België werden ingeschreven was een hybride of elektrisch model. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2019. We maken dus snel de omslag. Toch rijzen er soms nog vragen over elektrisch rijden. Is het eigenlijk wel handig en hoeveel kost het nu om over […] Lees dit artikel: Dossier elektrisch rijden: Hoeveel kost het eigenlijk om over te schakelen op een elektrische wagen? [naar artikel]
Al jaren kun je horen en lezen dat het Autosalon van Brussel ‘helemaal in het teken van elektrisch rijden’ staat, maar pas met de editie 2020 wordt... [naar artikel]
Vorig jaar bereikte de verkoop van elektrische auto's in Noorwegen een marktaandeel van meer dan 31,2 procent. Olieproducent Noorwegen is op dat vlak wereldwijd koploper en wil tegen 2025 enkel nog nieuwe auto's toelaten als die geen uitstoot nalaten. [naar artikel]
Geen ontkomen aan. In de toekomst moeten we elektrisch rijden. Meer zelfs: de auto van de toekomst wordt ook ingezet in het volledige... [naar artikel]
Vier op de tien Europese automobilisten wil dat zijn of haar volgende auto elektrisch is of aangedreven wordt door een brandstofcel. Dat wijst op een groot potentieel, want momenteel is amper 2 procent van de verkochte auto's voorzien van een stekker. [naar artikel]
In 2022 was bijna de helft van de verkochte fietsen elektrisch. Vooral bij senioren is de e-bike populair. Maar net die doelgroep loopt meer risico op een ongeval. De gemiddelde leeftijd van dodelijke verkeersslachtoffers met een elektrische fiets in Limburg vorig jaar was 75. [naar artikel]
Pendelen met een elektrisch aangedreven fiets is nog steeds gezonder dan rijden met de auto. Dat blijkt uit een Amerikaanse studie die beide [naar artikel]
Elektrisch rijden begint normaal te worden, elektrisch varen niet. Een Nederlands proefproject hoopt daar verandering in te brengen. ‘De kinderziektes zijn eruit, we kunnen nu bijna 100 procent van de tijd elektrisch varen. Het kan.’ [naar artikel]
09:23 In 2022 was 12,1 procent van de nieuw verkochte wagens in Europa volledig elektrisch aangedreven. [naar artikel]
Vier op de tien Europese automobilisten wil dat zijn of haar volgende auto elektrisch is of aangedreven wordt door een brandstofcel. Dat wijst op een groot potentieel, want momenteel is amper 2 procent van de verkochte auto's voorzien van een stekker. [naar artikel]
Van alle auto's die in de eerste helft van 2019 in Vlaanderen zijn verkocht, was nog geen 2 procent volledig elektrisch. In totaal zijn er nu iets meer dan 10.000, op een totaal van 3,5 miljoen auto's. Toch zijn alle experts overtuigd: binnenkort zal de helft van alle verkochte auto's elektrisch zijn. [naar artikel]
De opkomst van elektrisch rijden is mogelijk slecht nieuws voor Europese autofabrikanten. De Europese auto-industrie is toonaangevend op het [naar artikel]
Van alle wagens die in de eerste zes maanden van het jaar nieuw zijn ingeschreven, was 31,6 procent elektrisch aangedreven. Dat blijkt uit de cijfers van autofederatie Febiac. [naar artikel]
Elektrisch rijden is misschien (nog) niet zo populair als we zouden denken. Uit een bevraging van de automobilistenvereniging Touring blijkt dat 38 procent van de bevraagden stelt dat elektrisch rijden niet voor hen is. Straffer nog: 32 procent, of zo goed als één op drie, staat er ronduit negatief tegenover. Daar tegenover staat dat 42 procent positief denkt over emissievrij autorijden. Een kwart (26 procent) denkt binnen de vijf jaar een vol-elektrische auto aan te schaffen, zo blijkt uit de pas gelanceerde ‘Elektrisch Rijden Monitor’ van Touring. De grootste obstakels zijn de hoge aanschafprijs en de gestegen gebruikskosten door de hogere elektriciteitsprijzen. [naar artikel]
Het grootste obstakel voor de Belg om elektrisch te gaan rijden is de prijs van een elektrische wagen. Dat blijkt donderdag uit de Elektrisch Rijden Monitor van mobiliteitsorganisatie Touring. The post Prijs elektrische wagen is grootste obstakel om elektrisch te rijden appeared first on Knack. [naar artikel]
Elektrisch aangedreven auto’s zijn in Noorwegen goedkoper geworden dan traditioneel aangedreven wagens. Bij ons blijft elektrisch rijden behoorlijk... [naar artikel]
Autorijden kost geld, maar wat is nu echt het verschil tussen benzine, diesel, hybride en elektrisch rijden? Is elektrisch rijden voordeliger bij... [naar artikel]
16:02 Volgens het Planbureau zal een op de drie verkochte auto's in België in 2030 (deels) elektrisch rijden. [naar artikel]
Bijna 80 procent van de nieuwe personenwagens die in Noorwegen worden ingeschreven, is elektrisch. Dat blijkt uit cijfers van de Noorse sectororganisatie OFV. In geen enkel ander land ligt het marktaandeel van de elektrische wagens zo hoog. [naar artikel]
De Amerikaanse automaker Ford wil de komende vier jaar 22 miljard dollar investeren in elektrische en zelfsturende auto’s. Dat betekent bijna een verdubbeling van de eerdere investeringsplannen in stekkerauto’s. Ook steekt de op één na grootste autofabrikant van de VS meer geld in technologie voor zelfsturende auto’s. Dit maakte het bedrijf bekend bij zijn kwartaalcijfers. […] The post Ford verdubbelt investeringen in elektrisch rijden appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het aandeel nieuw verkochte Europese auto’s dat rijdt op een fossiele brandstof neemt af. Daartegenover staat een opmars van elektrische en hybride auto’s tijdens het afgelopen kwartaal. Volgens de Europese autobrancheorganisatie ACEA was ongeveer een derde van de nieuwe wagens (deels) elektrisch. [naar artikel]
Elektrisch rijden is duur, het laden neemt veel tijd in beslag,… er heersen heel wat vooroordelen over EV’s. Maar vaak zijn die gebaseerd op conclusies die enkele jaren geleden waarheid waren. Welke vooroordelen over elektrisch rijden houden vandaag nog steek? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Van alle wagens die in de eerste zes maanden van het jaar nieuw zijn ingeschreven, was 31,6 procent elektrisch aangedreven. Dat blijkt uit de cijfers van autofederatie Febiac. [naar artikel]
Het grootste obstakel voor de Belg om elektrisch te gaan rijden is de prijs van een elektrische wagen. Dat blijkt donderdag uit de Elektrisch Rijden Monitor van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.