Als er een kilometerheffing komt in Vlaanderen, dan zal die overal gelden en niet alleen rond Brussel en Antwerpen. Dat blijkt uit een cruciale studie die de Vlaamse regering heeft besteld en waarover de krant De Tijd woensdag berichtte. “Wie vanuit Limburg naar Brussel of Antwerpen wil met de auto, zal meer betalen dan vandaag”, zeggen verkeersexperts. “Maar doordat er minder auto’s op de weg zijn, zal het rijcomfort toenemen en het tijdsverlies afnemen.” [naar artikel]
De automobilist dreigt de dupe te worden van de slimme kilometerheffing. Dat voorspellen automobielorganisaties VAB en Touring. 'Wie op vijftig kilometer van zijn werk woont, zal jaarlijks 1.500 euro extra moeten betalen', waarschuwt Maarten Matienko van VAB. [naar artikel]
Bouwprojecten worden duurder, pakjes worden niet meer gratis aan huis geleverd en de factuur van de loodgieter krijgt er een regeltje bij. Dat zijn... [naar artikel]
Zelfs als de Vlaamse regering het ontwerp van Beleidsplan Ruimte Vlaanderen (BRV) fors zou bijsturen, zullen 240.000 Limburgers daar de dupe van worden omdat hun streek geen ontwikkelingskansen zal krijgen. Dat schrijven Het Belang van Limburg en De Standaard vrijdag. Vandaag/vrijdag zet de Vlaamse regering de landing in van het Beleidsplan Ruimte Vlaanderen (BRV), ook […] Het bericht “240.000 Limburgers dupe van betonstop” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
HASSELTWerkgeversorganisatie Voka Limburg is absoluut gekant tegen de kilometerheffing voor vrachtwagens die Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) wil invoeren op de N73, de grote baan van Leopoldsburg tot in Kessenich. “Wij vragen de opschorting van die heffing tot de Noord-Zuid is gerealiseerd. Dit is dubbel op”, zegt directeur belangenverdediging Kris Claes van Voka Limburg. Maar de minister is niet geneigd om op zijn beslissing terug te komen. [naar artikel]
BrusselHet groot paasakkoord waar de Vlaamse regering van droomde, komt er vandaag wellicht niet. De drie coalitiepartners hebben het Energiepact (Open Vld), het BRV of Beleidsplan Ruimte Vlaanderen (CD&V) en het statiegeld (N-VA) aan elkaar gekoppeld. In alle drie dossiers lijkt het water vooralsnog te diep. Ondertussen blijven politiek en economisch Limburg vrezen dat deze groene provincie de dupe wordt van het nieuwe BRV. “De nieuwe studie van de Vlaamse Instelling voor Technologisch Onderzoek VITO bevestigt dit”, zegt gedeputeerde Inge Moors (CD&V). [naar artikel]
Brussel gaat door met de kilometerheffing, of Vlaanderen nu wil of niet. ‘We kunnen niet nog eens vijf jaar aanmodderen’, zegt Brussels mobiliteitsminister Elke Van den Brandt (Groen). Al doet ze met een ‘kilometerheffing light’ wel een toegeving. [naar artikel]
Inwoners van dorpen in het noorden van de provincie Limburg klagen over het toegenomen aantal zware vrachtwagens dat door de dorpskernen rijdt. Wellicht zit de kilometerheffing er voor iets tussen. [naar artikel]
Het Logistiek Platform Limburg vraagt een uitstel met 6 maanden van de geplande verhoging van de kilometerheffing. “Dat komt nu echt ongelegen.” [naar artikel]
De geplande uitbreiding van de kilometerheffing voor vrachtwagens naar een aantal gewestwegen, stemt niet overeen met afspraken die de Vlaamse regering eerder maakte met de transportsector. Dat zegt Transport & Logistiek Vlaanderen (TLV) donderdag. [naar artikel]
De tarieven van de kilometerheffing in Vlaanderen en Brussel worden op 1 juli geïndexeerd. De prijs gaat 0,1 tot 0,4 cent per kilometer omhoog, afhankelijk van de categorie waarin de vrachtwagen valt. De aanpassing geldt voor alle tolwegen in Vlaanderen en Brussel. In Vlaanderen zijn dat snelwegen, in Brussel snelwegen, lokale en regionale wegen. “Het […] Het bericht Nieuw op 1 juli – Kilometerheffing duurder in Vlaanderen en Brussel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Uit een nieuwe studie blijkt dat een kilometerheffing in Vlaanderen zoveel inkomsten zou genereren dat er een lastenverlaging tot 4,5 miljard euro kan doorgevoerd worden. [naar artikel]
Gps-bakjes die niet opstarten, haperende software en onleesbare facturen. Een dikke maand voor de lancering van de kilometerheffing voor vrachtwagens moeten nog heel wat kinderziekten worden weggewerkt. 'Niets dat om uitstel vraagt', zegt toezichthouder Viapass. [naar artikel]
Volgens werkgeversorganisaties Voka en VBO moet er dringend gesleuteld worden aan de omstreden kilometerheffing. [naar artikel]
De kilometerheffing die de Vlaamse regering vanaf 2024 of 2025 wil invoeren, moet op alle wegen in Vlaanderen betaald worden. Een cruciale... [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens zal worden uitgebreid van de Vlaamse snelwegen naar gewestwegen. Voor zes gewestwegen zal de tol op vrachtverkeer van meer dan 3,5 ton al vanaf 1 januari 2018 gelden. [naar artikel]
De kilometerheffing op onze autosnelwegen doet het vrachtverkeer op gewestwegen fors toenemen. Dat is de conclusie van Vlaams volksvertegenwoordiger Dirk De Kort (CD&V), die zich in de materie verdiepte. Hij stelt een uitbreiding van de kilometerheffing voor. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft niet geleid tot een algemene verschuiving van het verkeer naar kleinere wegen. Maar op specifieke plaatsen is er wel een probleem en daar zal er binnenkort dan ook tol moeten worden betaald. [naar artikel]
Politiediensten vinden bij wegcontroles geregeld truckers die gebruik maken van een gps-stoorzender om de kilometerheffing te ontlopen. “Wie betrapt wordt riskeert een boete tot 50.000 euro”, zegt Viapass, de overheidsdienst die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
Nee, van een echte bocht bij N-VA is geen sprake. De kilometerheffing zou nooit een belastingverhoging worden. Maar op luttele weken voor de verkiezingen, scheert de nervositeit bij de partij van Ben Weyts wel hoge toppen. [naar artikel]
Niet enkel in de zorg houden ze hun hart vast. Ook in andere sectoren. De horeca bijvoorbeeld. Cafés en restaurants kregen het in volle coronacrisis al hard te verduren en doen er alles aan om het besmettingsrisico klein te houden. "Want wij willen niet opnieuw de dupe worden", klinkt het. "De cijfers in Nederland tonen dat de horeca maar voor een fractie van de besmettingen zorgt," zegt Filip Vanheusden van Horeca Vlaanderen. [naar artikel]
Huisartenvereniging Domus Medica wil kinderen jonger dan 12 jaar niet altijd meer testen en wil dat de quarantaineregels voor scholen worden versoepeld. Door de stijgende coronabesmettingen zullen meer en meer lagere scholen in quarantaine gaan, omdat die kinderen niet worden ingeënt. De vereniging roept op om de kinderen niet de dupe te maken van het huidige testbeleid. [naar artikel]
06:52 Zelfs als de Vlaamse regering de plannen rond de betonstop fors zou bijsturen, zullen 240.000 Limburgers daar de dupe van worden omdat hun streek geen ontwikkelingskansen zal krijgen. [naar artikel]
Na de bocht van de N-VA over de kilometerheffing herinnert regeringspartner CD&V eraan dat zijn partijn ook altijd een belangrijke voorwaarde heeft verbonden aan de invoering van kilometerheffing. “De kilometerheffing heeft geen enkele zin als er geen volwaardig alternatief is voor de auto”, zegt CD&V-mobiliteitsexpert Lode Ceyssens in “De ochtend” op Radio 1. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.