Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land in voege is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert. [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land in voege is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. De vrachtwagens […] Het bericht Kilometerheffing vrachtwagens – Buitenlandse vrachtwagens betaalden vorig jaar 380 miljoen euro aan kilometerheffing verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Ruim de helft (54 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing was in 2017 afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt vandaag uit het jaarverslag van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing coördineert in België. De vrachtwagens met buitenlandse nummerplaat brachten 365 miljoen euro in het laatje. In totaal leverde […] Het bericht Buitenlandse vrachtwagens betaalden vorig jaar 365 miljoen euro aan kilometerheffing verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
11:29 Vorig jaar werd in Vlaanderen voor 19 miljoen euro aan boetes uitgeschreven voor vrachtwagens die niet in regel waren met de kilometerheffing, maar buitenlandse bedrijven blijken slechte betalers. 'Ee... [naar artikel]
De Waalse overheid heeft vorig jaar zowat 241,5 miljoen euro (zonder btw) inkomsten gehaald uit de kilometerheffing voor vrachtwagens. Buitenlandse vrachtwagens zijn goed voor 58 procent van de inkomsten. [naar artikel]
De Waalse overheid heeft vorig jaar zowat 241,5 miljoen euro (zonder BTW) inkomsten gehaald uit de Waalse kilometerheffing voor vrachtwagens. Buitenlandse vrachtwagens zijn goed voor 58 procent van de inkomsten. [naar artikel]
BrusselDe kilometerheffing voor vrachtwagens heeft vorig jaar 676 miljoen euro opgebracht. Ruim de helft kwam van buitenlandse weggebruikers. Het systeem raakt ook steeds beter ingeburgerd, waardoor het aantal overtredingen daalt. In totaal werd tot nu toe 8,7 miljoen euro aan boetes geïnd. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft in België het voorbije werkjaar, dat eind maart werd afgesloten, 822,4 miljoen euro inkomsten opgeleverd. Dat betekende een stijging met 8,8 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van Viapass, de interregionale entiteit die de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert en controleert. “De kilometerheffing voor vrachtwagens werd in […] [naar artikel]
De afgelopen 12 maanden, van april vorig jaar tot maart dit jaar, heeft de kilometerheffing voor zware vrachtwagens voor Vlaanderen 492 miljoen euro opgeleverd, ruim 40 miljoen meer dan het jaar daarvoor. Zelfs met minder zware vrachtwagens op de weg wegens corona bleven de inkomsten meer dan op peil. [naar artikel]
Vlaamse en buitenlandse vrachtwagens hebben dit jaar liefst 3,3 miljard kilometer gereden op de Vlaamse wegen. Dat levert een recordopbrengst van 565 miljoen euro op aan kilometerheffing, ofwel 21 miljoen euro meer dan de 544 miljoen vorig jaar. Dat heeft Vlaams minister van Financiën en Begroting Matthias Diependaele (N-VA) donderdag bekendgemaakt naar aanleiding van de Dag van de vrachtwagenchauffeur. Bovenop de inkomsten uit de heffing zelf komen nog 12 miljoen euro aan boetes, wat de totale opbrengst op 577 miljoen euro brengt. [naar artikel]
Er reden nog nooit zo veel vrachtwagens op onze wegen. Afgelopen jaar waren er dat 41,1 miljoen, vooral buitenlandse. Dat vertaalt zich in een recordopbrengst voor de kilometerheffing voor vrachtwagens: die bracht 822 miljoen euro op. Dat is een stijging met een kwart ten opzichte van het eerste werkingsjaar. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten op in België. Dat blijkt uit een evaluatie door Viapass, de overheidsorganisatie die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft vorig jaar 676 miljoen euro opgebracht, maar de files zijn er niet kleiner door geworden. Er zijn zelfs... [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft vorig jaar 676 miljoen euro opgebracht, maar de files zijn er niet kleiner door geworden. Er zijn zelfs vrachtwagens bijgekomen. Dat blijkt uit een studie van het Vlaams Verkeerscentrum in onze zusterkranten. [naar artikel]
Het gros van de inbreuken op de kilometerheffing gebeurt door buitenlandse vrachtwagens. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) op een schriftelijke vraag van Carmen Ryheul (Vlaams Belang). [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft vorig jaar 676 miljoen euro opgebracht, maar de files zijn er niet kleiner door geworden. Er zijn zelfs vrachtwagens bijgekomen. Dat blijkt uit een studie van het Vlaams Verkeerscentrum waarover Gazet van Antwerpen en De Standaard zaterdag berichtten. [naar artikel]
Op 1 april vorig jaar werd de kilometerheffing voor vrachtwagens vanaf 3,5 ton werd ingevoerd, voornamelijk op onze snelwegen. Hoeveel geld bracht dat tot nu toe in het laatje? [naar artikel]
In de eerste helft van 2019 heeft de Vlaamse overheid 228,1 miljoen euro gepuurd uit de kilometerheffing op vrachtwagens die op 1 april 2016 werd... [naar artikel]
“Vrachtwagens moeten vanaf september ook kilometerheffing betalen op gewestwegen.” Dat voorstel lanceert sp.a. Sinds april vorig jaar moeten vrachtwagens al betalen als ze de snelweg gebruiken. Daarom wijken zware vrachtwagens uit naar kleinere gewest-wegen. Gemeenten als Essen, Wuustwezel, Malle en Kalmthout zien op deze manier het sluipverkeer toenemen. Een bijkomende heffing zou dat moeten stoppen. [naar artikel]
Het gros van de inbreuken op de kilometerheffing gebeurt door buitenlandse vrachtwagens. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) op een schriftelijke vraag van Carmen Ryheul (Vlaams Belang). [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.