De Lijn kan het probleem van overvolle bussen tussen Houthulst en Torhout niet oplossen. Door werken tussen Staden en Hooglede rijden er minder bussen. Vorige week raakten twee jongeren lichtgewond in een overvolle bus. "De oplossing zou een extra bus zijn maar die hebben we niet ter beschikking", zegt Marco Demerling van De Lijn. [naar artikel]
Van maandag 24 oktober tot vrijdag 4 november worden in het kader van de verkeersplannen Genk Midden werken uitgevoerd in het traject Dominikanenlaan, De Schom en De Hutten. [naar artikel]
De onbetrouwbaarheid bij de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn oplossen door de frequentie op bepaalde lijnen te verminderen van vijf naar vier bussen per uur, zoals De Lijn-topman Roger Kesteloot maandag oppert in Het Laatste Nieuws, is geen oplossing. Dat zeggen vakbond ACOD en reizigersorganisatie TreinTramBus in een reactie. [naar artikel]
De onbetrouwbaarheid bij de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn oplossen door de frequentie op bepaalde lijnen te verminderen van vijf naar vier bussen per uur, zoals De Lijn-topman Roger Kesteloot maandag oppert in Het Laatste Nieuws, is geen oplossing. Dat zeggen vakbond ACOD en reizigersorganisatie TreinTramBus in een reactie. [naar artikel]
De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn heeft de aankoop van 44 nieuwe plug-in hybride bussen goedgekeurd. Daarnaast worden nog eens 280 hybrides omgevormd tot e-hybride bussen. “Met de inzet van deze bussen zet De Lijn een volgende stap naar het emissievrij rijden in stadskernenâ€, aldus Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld). [naar artikel]
De autobus- en autocarondernemingen bieden De Lijn een helpende hand aan nu de openbaarvervoermaatschappij kampt met te volle bussen. “We hebben 1.700 voertuigen beschikbaar, en de meesten staan toch stil.” [naar artikel]
20:55 Al meer dan tien jaar hangen in de bussen van De Lijn schermen om de volgende halte aan te kondigen. Eind volgend jaar moet het systeem voor het eerst werken. [naar artikel]
Openbaar vervoersmaatschappij De Lijn investeert 130 miljoen euro in 145 nieuwe bussen en trams. De Lijn wil hierdoor zijn wagenpark moderniseren én milieuvriendelijker maken. Het gaat over een levering van 24 kusttrams en 121 bussen. Meer dan de helft van die bussen zijn hybride bussen. [naar artikel]
De algemene staking die vandaag door het gemeenschappelijk vakbondsfront wordt georganiseerd zorgt vooral bij De Lijn voor opmerkelijke hinder. “In Limburg rijdt 61 procent van het busvervoer”, bevestigt Marco Demerling van De Lijn. Toch vinden pendelaars zelf een oplossing voor de bussen die niet rijden. [naar artikel]
De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn is niet van plan haar bussen terug te laten keren naar het station Brussel-Noord zolang er geen structurele oplossing gevonden is voor de situatie in dat station. Dat laat De Lijn maandagavond weten. De Schaarbeekse burgemeester Bernard Clerfayt had eerder nog gevraagd om de halte aan het station weer in gebruik te nemen. [naar artikel]
De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn is niet van plan haar bussen terug te laten keren naar het station Brussel-Noord zolang er geen structurele oplossing gevonden is voor de situatie in dat station. Dat laat De Lijn maandagavond weten. De Schaarbeekse burgemeester Bernard Clerfayt had eerder nog gevraagd om de halte aan het station weer in gebruik te nemen. [naar artikel]
In het districtshuis van Wilrijk wordt vanavond een gloednieuwe voetbalclub boven de doopvont gehouden. KVC Wilrijk is het resultaat van maandenlange nauwe samenwerking tussen leden van het voormalige KFCO Wilrijk, dat in een fusie met Beerschot is opgegaan, en SK Wilrijk-JAS. Het nieuwe KVC Wilrijk zal ook komend seizoen zowel in tweede als vierde provinciale met een eerste elftal uitkomen. [naar artikel]
Door problemen in de stelplaats van De Lijn in Mechelen moesten er de voorbije weken verschillende busritten geschrapt worden. Vooral op de lijnen 1, 2 en 5 zijn er problemen. De Mechelse bussen zijn verouderd en de technici kunnen het onderhoud niet bijhouden. Maar volgens De Lijn wordt er aan een oplossing gewerkt. [naar artikel]
De Lijn zal in Mechelen technisch personeel en bussen van andere stelplaatsen inzetten om de tekorten daar op te lossen. De Lijn heeft te weinig technisch personeel om de bussen van de stelplaats in Mechelen te onderhouden. Daardoor werden er de laatste weken vaak ritten geschrapt. [naar artikel]
De Lijn zal 400 elektrische bussen tegen 2025 aankopen. Na de bestelling van 200 e-bussen die De Lijn in december 2020 heeft aangekondigd, volgt er een bijkomende bestelling van minstens nog eens 200 elektrische bussen. [naar artikel]
De bewoners van de Montignystraat tegenover de Konijnenwei in Antwerpen zijn bezorgd over de bouw van een busbuffer in hun straat. De bussen van De Lijn zullen op die plaats stoppen. Passagiers moeten dan overstappen op de tram. Maar omwonenden vrezen voor lawaai, vervuiling en bijkomende verkeersdruk. De Lijn was tot grote verwondering van de buurtbewoners maandag al begonnen met de werken, maar die zijn dezelfde dag nog stil gelegd. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn heeft meer dan 180 ‘groene’ bussen besteld, een record. Het gaat vooral om hybride bussen en enkele elektrische. Hoe herkent u zo’n nieuwe bus? “Ze is stiller en stoot minder uit”, zegt directeur-generaal van De Lijn Roger Kesteloot. [naar artikel]
De bussen van De Lijn maakten vorig jaar meer dan duizend snelheidsovertredingen. ‘Onze chauffeurs doen het beter dan de gemiddelde Vlaming’, zegt De Lijn. [naar artikel]
In de buurt van Mol, Westerlo en Heist-op-den-Berg gaan meer bussen rondrijden met een hogere uitstoot. Dat is een gevolg van de lage-emissiezone in Antwerpen. Vanaf 1 februari mag De Lijn de meest vervuilende bussen niet meer in de stad gebruiken. Dus worden ze geruild met modernere bussen uit het platteland. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts wil dat er een oplossing komt voor de overlast in het Brusselse Noordstation. Anders wil hij de bussen van De Lijn er niet langer laten stoppen. Dat zegt hij in Het Laatste Nieuws. Volgens de minister klagen personeelsleden en reizigers van De Lijn over overlast door transmigranten. [naar artikel]
Het is De Lijn menens, ze zijn de toestanden met agressieve jongeren op de bussen beu. De schrik zit er in bij de chauffeurs, en de Lijn wil na een reeks incidenten de voorbije week politiebegeleiding, ook òp de bussen. Burgemeester Mathias De Clercq zet morgen iedereen samen aan tafel. [naar artikel]
De burgemeester van Schaarbeek Bernard Clerfayt (DéFI) vraagt dat De Lijn vanaf morgen opnieuw haar bussen laat stoppen onder het Noordstation. Maar dat ziet de socialistische vakbond van De Lijn niet zitten. Volgens hen is er namelijk niets gebeurt om de overlast van transmigranten aan het station weg te werken. [naar artikel]
In Oost- en West-Vlaanderen gaat De Lijn extra bussen inzetten om meer leerlingen naar school te brengen. Onder meer de bussen naar Gent en het Heuvelland zitten vaak overvol. De Lijn schakelt daarom reisbussen in om scholieren mee te nemen die geen plek hebben in de gewone bus. [naar artikel]
Door een spontane vakbondsactie in de stelplaatsen van De Lijn in Sint-Truiden en Kinrooi donderdagochtend was er een hele dag hinder in heel Limburg. Gesprekken tussen vakbonden en directie hebben intussen tot een oplossing geleid. Vrijdag rijden de bussen weer normaal. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.