Een frisser blosje, een extra laag make-up, een strakkere kaaklijn: de druk om op apps als TikTok of Instagram een picture perfect gezicht te hebben is gigantisch. Geen wonder dat filters die je met één klik mooier maken zo populair zijn. Toch beginnen heel wat socialemediagebruikers zich tegen die praktijk te keren. Op TikTok doen ze dat zelfs heel uitdrukkelijk met de ‘anti-filtertrend’. [naar artikel]
Wie regelmatig tijd spendeert op de sociale media kan het allicht beamen: foto's met filters lijken nog altijd beter te scoren dan onbewerkte... [naar artikel]
Het leven speelt zich voor een groot deel online af, zelfs bij kinderen: apps als TikTok of Instagram zijn niet meer weg te denken. En dat is niet altijd een goede zaak. Volgens een nieuw onderzoek gebruiken meisjes vanaf hun tiende al filters op sociale media, en daar is hun zelfbeeld vaak de pineut van. Wat kan je doen als ouder? Pedagoog en gedragstherapeut Marijke Bisschop geeft tips. [naar artikel]
Steeds meer mensen ondergaan kleine cosmetische ingrepen om te voldoen aan een zeker schoonheidsideaal. Streven naar perfecte symmetrie weerspiegelt zich ook in virale filters op sociale media. De hashtag #facialbalancing werd al meer dan 88 miljoen keer bekeken. Maar worden we ook echt mooier gevonden als we perfect symmetrisch zijn? “Schoonheid is een kwestie van pure wiskunde” [naar artikel]
Vrouwen die selfies posten op sociale media voelen zich vaker angstig, onzeker en onaantrekkelijk. Zelfs als de foto's met filters bewerkt kunnen worden, blijft de ontevredenheid, zo blijkt uit een studie van de Britse York University. [naar artikel]
Een frisser blosje, een extra laag make-up, een strakkere kaaklijn: de druk om op apps als TikTok of Instagram een picture perfect gezicht te hebben is gigantisch. Geen wonder dat filters die je met één klik mooier maken zo populair zijn. Toch beginnen heel wat socialemediagebruikers zich tegen die praktijk te keren. Op TikTok doen ze dat zelfs heel uitdrukkelijk met de ‘anti-filtertrend’. [naar artikel]
Sociale netwerksite Instagram wil filters offline halen die op selfies de indruk wekken dat je aan je uiterlijk liet sleutelen. Spark AR, het bedrijf achter de filters wil “alle effecten die plastische chirurgie doen vermoeden” uit het aanbod. [naar artikel]
Textielbedrijf Sioen Industries uit Ardooie mag in opdracht van de federale overheid filters voor mondmaskers maken. Sioen is onder meer gespecialiseerd in beschermingskledij, zoals brandweerpakken of kogelvrije vesten. In totaal zal het bedrijf 7 miljoen filters produceren. Die filters zullen dan verdeeld worden onder de bevolking, om te gebruiken in stoffen mondmaskers. [naar artikel]
Wetenschappers waarschuwen voor 'Snapchat Dysmorphia', waarbij vooral jonge mensen hun lichaam willen verbouwen op basis van zwaar met filters bewerkte versies. 'Ze spiegelen zich niet meer aan een bestaande realiteit, maar een virtuele realiteit.' [naar artikel]
Celebrity's die hun foto's op de sociale media nog net even mooier maken dan ze eigenlijk zijn: het is anno 2017 eerder de regel dan de... [naar artikel]
Vroeger kon je met een lollige filter jezelf hondenoortjes of een andere haarkleur geven. Die tijden zijn veranderd: tegenwoordig zijn schoonheidsfilters realistisch, confronterend en volgens velen erg ongezond. Enkele nieuwe filters gaan nu zelfs nóg een stap verder daarin. En dat baart veel mensen zorgen. [naar artikel]
Jongeren zijn verknocht aan sociale media. Ze houden zo contact met vrienden, blijven op de hoogte van de actualiteit en maken ondertussen ook nog grappige filmpjes. Maar waarom zijn sociale media zo populair? En wat verklaart hun aantrekkingskracht? Met de EDUbox Sociale media wil VRT NWS leerlingen informeren en hen helpen zich weerbaarder op te stellen. [naar artikel]
Waar Nintendo met Pokémon Go vorig jaar nog een van de koplopers was, haal de fotoapp Snapchat deze trend nu razend snel in. Bij Snapchat kun je nu je eigen 3D augmented reality filters zélf maken. [naar artikel]
Maken sociale media tieners ongelukkig? En zitten tieners met een laag zelfbeeld vaker op sociale media? Volgens veel mediaberichten wel. Maar die kloppen meestal niet, zeggen Britse onderzoekers. [naar artikel]
Make-upartieste en plus-sizemodel Sasha Pallari heeft het helemaal gehad met filters op sociale media. In de hoop ze tegen te gaan en iedereen aan te moedigen om die geretoucheerde foto’s te laten vallen, lanceerde ze de campagne #filterdrop. “Ik wil niet dat kinderen opgroeien en denken dat ze niet goed genoeg zijn door wat ze op sociale media zien.” [naar artikel]
Perfecte kiekjes zijn alomtegenwoordig. Op het internet, in magazines, op sociale media. Een echte foto, zonder filters en bewerkingen is haast... [naar artikel]
Snapchat lanceert een serie filters die een selfie met je kat kunnen opleuken. De filters herkennen de snoet van je poezelige viervoeter en geven... [naar artikel]
Ouders maken zich al langere tijd zorgen over de impact die sociale media zouden hebben op de mentale gezondheid van hun kinderen. Maar nieuw... [naar artikel]
Perfecte kiekjes zijn alomtegenwoordig. Op het internet, in magazines, op sociale media. Een echte foto, zonder filters en bewerkingen is haast... [naar artikel]
Het Nederlandse industrieel concern VDL, met een busfabriek in Roeselare, start een joint venture om in Helmond en Geleen medische mondkapjes en filters te produceren. Het gaat daarvoor samenwerken met het speciaalchemiebedrijf DSM, zo maakten ze vrijdag bekend. [naar artikel]
Tegenstrijdig aan wat je zou denken, maken sociale media ons niet depressief of asociaal. Dat bewijst een Amerikaanse studie. Of het nu via Facebook is of op een andere manier, het belangrijkste blijft het contact. Het is voer voor veel discussie: gebruiken mensen sociale media om directe conversaties te vervangen? Wel, onderzoek van The University […] [naar artikel]
De moord op David P. (41), die het slachtoffer werd van gaybashing, beroert de gemoederen. Dat is duidelijk te zien, te horen en te lezen op sociale media. Tal van gebruikers delen hun ongenoegen, maar er is ook veel ruimte voor steun, warmte en liefde: #Loveislove. [naar artikel]
Beurswaakhond FSMA heeft maandag een nieuwe waarschuwing gelanceerd voor frauduleuze tradingplatformen. Zij proberen potentiële slachtoffers nieuwsgierig te maken met nepadvertenties op sociale media, of hen te contacteren via datingapps of sociale media. [naar artikel]
Grote ogen, volle lippen, opvallende jukbeenderen en een huid waar Sneeuwwitje voor zou tekenen. Dankzij sociale media en filters is het allemaal... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.