Zes op de tien bedienden hebben hun bedrijfswagen nodig om hun job te doen. Lang niet alle bedrijfswagens zijn dus ‘salariswagens’, stelt hr-dienstverlener SD Worx. Wat niet wil zeggen dat alles bij het oude moet blijven, reageren mobiliteitsspecialisten. [naar artikel]
Een bedrijfswagen is geen reden meer voor een Belgische werknemer om bij een bedrijf te blijven. Dat blijkt uit een onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel (VUB). Maar hoewel de interesse voor de bedrijfswagen afneemt, steeg het aantal de afgelopen tien jaar met maar liefst 56 procent. [naar artikel]
Ook F1-piloten krijgen een zogenaamde 'bedrijfswagen'. Bij het McLaren F1-team namen Lando Norris en Carlos Sainz onlangs hun 'bedrijfswagen' in ontvangst. [naar artikel]
Zes op de tien Belgen zouden veranderen van job, als ze geen bedrijfswagen meer aangeboden krijgen. Dat blijkt uit een bevraging van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 werknemers. De Belg lijkt dus niet zonder zijn bedrijfswagen te kunnen. [naar artikel]
Het ‘cash for car’-systeem, waarmee Belgen hun bedrijfswagen kunnen inruilen voor een vergoeding tot 700 euro netto per maand, is geen succes. Anderhalf jaar na de invoering hebben amper 14 op de 10.000 werknemers hun bedrijfswagen ingeruild voor een geldsom. Dat meldt hr-dienstenbedrijf Acerta dinsdag, naar aanleiding van de week van de mobiliteit, op basis van loongegevens van de werknemers bij meer dan 40.000 werkgevers. [naar artikel]
De meerderheid van de Belgen houdt vandaag nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt vandaag uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener... [naar artikel]
Dat ze een bedrijfswagen hebben, is voor bedienden in België geen reden om bij een bedrijf te blijven. Dat blijkt uit een onderzoek van Evy [naar artikel]
De meerderheid van de Belgen houdt vandaag nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt vandaag uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener... [naar artikel]
Mocht er een mobiliteitsbudget komen, dan zouden negen op de tien werknemers de bedrijfswagen gewoon behouden. Dat blijkt uit onderzoek dat HR-dienstverlener SD Worx en Vacature.com lieten uitvoeren bij 2.000 werknemers en 500 werkgevers in België. Slechts 5 procent is bereid de bedrijfswagen volledig op te geven in ruil voor andere mobiliteitsoplossingen. Nog eens 5 procent heeft geen idee. [naar artikel]
Vanaf april kunnen werknemers hu bedrijfswagen inruilen voor cash. De regering Michel wil zo de werknemers uit hun bedrijfswagen krijgen. Dat kan [naar artikel]
Zou jij blij zijn met een bedrijfswagen in plaats van een loonsverhoging bij je welverdiende promotie? Voel je vooral niet schuldig of ondankbaar wanneer dat niet het geval zou zijn, want je bent niet de enige… [naar artikel]
Waar gaat de discussie over de belastingen op diesel- en benzinebedrijfswagens precies over? Zal ik meer moeten betalen voor mijn bedrijfswagen? En zal mijn loon stijgen als ik een elektrische bedrijfswagen heb? Economiejournalist Robbe van Lier beantwoordt vijf vragen. [naar artikel]
01:00 Bent u alvast fan van het mobiliteitsbudget, of houdt u straks gewoonweg uw bedrijfswagen? [naar artikel]
Ook werknemers die vandaag geen bedrijfswagen hebben, zullen een nettovergoeding kunnen krijgen als ze de ‘fictieve’ wagen, waar ze recht op hebben, inruilen voor cash. [naar artikel]
Werknemers kunnen vanaf april hun bedrijfswagen inruilen voor cash. Dat kan al snel een paar honderd euro extra per maand opleveren. Blijven in de kou: al wie geen auto van het werk heeft. Die werknemers krijgen niets. [naar artikel]
Binnenkort krijgen de gebruikers van een bedrijfswagen niet één maar twee alternatieven voorgeschoteld die hen moeten verleiden om minder de auto te gebruiken. De cash-for-car-regeling is gisteren al goedgekeurd in de kamer, vandaag is het de beurt aan het mobiliteitsbudget. Maar hoe werken deze regelingen? En wat krijgt u straks in ruil voor uw bedrijfswagen? [naar artikel]
21:31 Wie van zijn werkgever een bedrijfswagen ter beschikking krijgt, kan die vanaf volgend jaar omzetten in een geldbedrag. Wat brengt het u op? [naar artikel]
2.500 huishoudhulpen van Het Poetsbureau krijgen een bedrijfswagen, nog eens 5.000 anderen een elektrische fiets. Een noodzaak, vindt CEO Jo... [naar artikel]
De prijzen aan de pomp zijn de voorbije weken de lucht ingeschoten. Voor de honderdduizenden werknemers in ons land die met een bedrijfswagen rondtoeren is dat niet meteen een zorg. Of wel? Kan je werkgever het gebruik van je bedrijfswagen en tankkaart beperken? Wat zijn de voorwaarden? Jobat.be tankt inzichten bij mobiliteitsexpert Veerle Michiels van het juridisch kenniscentrum SD Worx. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.